Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2526
Logikken min tilsier at dette går fint, men har driti meg ut før, og har ikke råd til å ødelegge noe akkurat nå.

Jeg har behov for å bruke en adapter (input: 110-220v output: 13v) med amerikansk støpsel, og rekker ikke skaffe konverter. Kan jeg klippe av en europlugg og surre ledningene rundt pluggene på adapteren, isolere med elektrikertape, og plugge i?

Trenger kun en nødløsning et par-tre timer i dag, og den vil ha kontinuerlig tilsyn.
Så lenge den er beregnet for å takle 220v, eller 230v som vi bruker her i landet, skal det gå bra, men dersom utstyret kun er beregnet for 110v kan det fort bli et problem.
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Takk, da skal det gå bra.
Pass på at hz stemmer overrens også? Kan det være at den er tilegnet 60 hz? Fremfor våre 50?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av 420master Vis innlegg
Pass på at hz stemmer overrens også? Kan det være at den er tilegnet 60 hz? Fremfor våre 50?
Vis hele sitatet...
Variasjon mellom 50-60hz har ingenting å si, det er spenningsforskjell som ødelegger utstyr.
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wikipedia
This type of splice is more suited to solid, rather than stranded conductors.
Vis hele sitatet...
Er en del forskjellige her. Brukte den gode, gamle tvinnemetoden, og det gikk helt fint.