Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3962
Jeg vil ikke betale for noe Solas eller sånn. tar et lite påbygg år.
Jeg har jobba på en private skole, å vett at mange lærere suger.

Er det en måte jeg kan få free videor av ekte lærere undervise?
Skal du ta VGS som privatist? Hvilke fag? Trenger litt mer informasjon om hva det er du ser etter.
Sist endret av zykonaut; 10. juni 2019 kl. 00:46.
Trådstarter
6 0
Skal ikke ta året som privatist. Norsk,Historie,matte P2Y,Naturfag.
Jeg vet ikke om noen gratis sider av noen som helst god standard, det nærmeste er vel å Google etter akkurat hvilke kapitler du skal gå igjennom. Har ofte sett at det er en håndfull forelesninger av Norske lærere på diverse skoler lagt ut på YouTube.
Profnick på YouTube dekker i alle fall historie og samfunnsfag på en god måte.

Ser at profnick også dekker naturfag, mm.

Dette er det du trenger..

Trykk her, så kommer du inn på youtube-kanalen.
Sist endret av jajasamannen; 10. juni 2019 kl. 01:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av buffyninja51 Vis innlegg
Jeg vil ikke betale for noe Solas eller sånn. tar et lite påbygg år.
Jeg har jobba på en private skole, å vett at mange lærere suger.

Er det en måte jeg kan få free videor av ekte lærere undervise?
Vis hele sitatet...
Du vet at mange lærere suger, så derfor vil du ikke betale for å ta opp fag hos for eksempel Sonans (hvor de forøvrig er spesialister på å hjelpe studenter som ønsker å forbedre karakterene sine), men kommer heller hit for å lete etter gratis filmer av "ekte" lærere. Jeg synes noe skurrer der, men nåvel.

Her er en nettside som tar for seg matte på ulike nivåer: https://udl.no/.

Angående de resterende fagene kan du gå inn på Utdanningsdirektoratet sin hjemmeside for å se hva som er kompetansemålene deres. I teorien skal alle timer i skolen følge og være underlagt kompetansemålene til de enkelte fagene. Så fagbøker er bare veiledende og langt ifra noen fasit (i hvor stor grad avhenger selvfølgelig av fag).

Litt avhengig av alderen din, kan det også være du er heldig og får lov til å følge undervisning på en skole i nærheten om du er privatist. Har hørt om folk som har gjort det før, men kjenner ikke til omstendighetene rundt det.

Og ellers helt ærlig, å ta/ta opp fag på en skole som Sonans er definitivt verdt pengene. De har dyktige lærere som er ekstremt rettet mot eksamen.
Sist endret av pmprsrgr; 10. juni 2019 kl. 01:36.
Brukte undervisningsvideoene på Campus Inkrement når jeg hadde matematikk, fiksa meg en respektabel karakter i standpunkt og på eksamen. Hadde riktignok ikke 2P-Y, men ser at de har videoer for det nivået også.
Legger ved link her: https://campus.inkrement.no/226094
Sist endret av Dreams; 10. juni 2019 kl. 04:21.
https://nb.khanacademy.org/ har en del fagstoff til flere emner. Kan være verdt å kikke nærmere på.