Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 976
Finner ingen av den på urte/legemiddelisten. Begge har effekt lignende kratom, sakae naa ble brukt hyppig da Thailand kriminaliserte kratom. Sakae naa er mere stimulerende en kratom og mindre smertestillende har jeg forstått riktig. Akuamma skulle ha effekt veldig likt kratom men uten samme "mood lift".

Noen som har erfaring med å bestille, og hva evt tollen vil gjøre om de finner det? Er det ikke på legemiddel/urtelisten burde jeg da ikke kunne få problemer?

Det eneste som står på legemiddelisten er ulovlig er "alkolider", som ifølge wikipedia er: "Fellesnavn på en stor gruppe nitrogenholdige forbindelser som finnes i planter." Altså de fleste(?) organiske matvarer, planter etc. Akuamma inneholder Akuammine alkolider.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er det som er så fint med dette landet. Hvis de ikke står på urtelista/legelista så er det automatisk forbudt inntil noen søker om å få lagt det til, og da vil de finne ut om de vil forby det eller ikke. Så man kan heller si det slik at står det ikke som handelsvare på urtelista så er det forbudt.
Det er ikke lov med endret bevisthetstilstand i Norge, untatt alkohol, da dette bare gjør en sløv. Eller hvis legen skriver det ut til deg, slik at staten har kontroll over hvem de ikke kan stole på.
Trådstarter
7 0
Takker for svar!

Hva betyr det om det blir stoppet i tollen? Vil jeg kunne få kosekvenser? Jeg skjønner hvorfor loven er satt opp, det er nok relativt umulig å måtte prøve å kontrollere alle nye substanser. Det kan da ikke bety at de kan straffe meg for noe jeg umulig kan vite om er lov eller ikke? Bestiller jeg feks en uskyldig blomst som er ukjent for tollen kan jeg vel ikke bli straffet, bare fordi Norge ikke har klart å legge den til i listen sin enda?
Du er selv ansvarlig for det du bestiller og fører inn i landet. At du ikke kan loven, hjelper ikke.

Her kan utfallet bli alt fra et brev fra tollen om fremleggelse av resept eller destruksjon til full razzia i bolig.