Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1354
Sliter til tider veldig med bihulebetennelse pgr bruk av brus. Får sterke smerter og det hjelper ikke uansett hva jeg gjør. Noen som har tips?

Det jeg gjør er:

- Tar paralgin forte, Ibux og Paracet.

- Nesespray som skal smøre og fukte nesen.

- Otrivin for å åpne opp og lette på trykket.

- Steambad av nesen med håndkle rundt hodet

- snyter minst mulig

- trekker frisk luft ofte

Men ofte virker ingen av disse tingene. Hjelper det å styrte nedpå alkohol? Eller ta ket?
Det enkle er ofte det beste.
Dropp colaen...
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som nevnt over, dropp brusen. og du aner ikke hva den inneholder og kan like godt inneholde smitte fra mye rart av virus etc pga dårlige renslighet. Ellers ta tiden til hjelp, inge quick fix for bihulebetennelse
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dropp brusen og alt annet utenom saltvann, vær forberedt på å gå helt tett i nesa i minst en måned før bihulene dine får henta seg inn.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spør etter Rinexin av legen

Det hjelper på bihulebetennelse
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spør etter Rinexin av legen

Det hjelper på bihulebetennelse
Vis hele sitatet...
Bruker det også. Har så forjævlig vondt nå. Trykket gjør så sinnsykt vondt
I dette tilfellet så er lidelsen selvforskyldt og et resultat av valg man tar.
Lytt til kroppen, tipper den prøver å si deg noe.
Sist endret av Fraktalist; 6. oktober 2023 kl. 22:47.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Bruker det også. Har så forjævlig vondt nå. Trykket gjør så sinnsykt vondt
Vis hele sitatet...
Mulig du må ha antibiotika da? Kan du oppsøke lege? Du er jo ikke nødt å fortelle hvorfor det er som det er
Nasonex og Penicillin er det eneste som har fungert på meg de gangene jeg har hatt bihulebetennelse.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drit i å ta dopet er det første. Men for bihulebetennelse lag masse saltvann som du heller inn i nesa, sett deg på knærne med hodet mot gulvet og trekk saltvannet inn og la gravitasjonen virke ved at vannet går inn i bihulene. Ta hodet i forskjellige vinkler. Og bare fortsett med dette og pøs på mer og mer vann. Snyt ut all gørra og repeat prossesen. Har masse erfaring med bihulebetennelse og dette er hva som har funket best for å ta knekken på det raskest.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Også gjør dette så mange ganger du får til gjennom dagen.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøve du å lage "press" med tunga for å få ut driten tilfeldigvis? Isåfall slutt.

Vanskelig å beskrive hvorfor og hvordan, men jeg med en fantom bihulebetennelse i nesten et halvt år, fordi jeg aktivt prøvde å pushe UT betennelse. Bare la det ligge og normalisere i et trykk i en dag, så kan det hende det løser seg.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neseskyllehorn med saltvann kan vel hjelpe med å få ut slim og gørr. De gangene jeg har hatt vondt i bihulene har iallefall det hjulpet meg
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jag håller med saltvatten, i värsta fall, få tid hos ÖNH, så gör det en lättare operation.
Jag gjorde av annan orsak, men hjälpe massa.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig du må ha antibiotika da? Kan du oppsøke lege? Du er jo ikke nødt å fortelle hvorfor det er som det er
Vis hele sitatet...
Har hatt flere runder med antibiotika. Men får det alltid tilbake.
Jeg er også der og jeg må si jeg tviler på at det finnes noen permanent løsning på dette. Jeg brukte tidligere dosere nasalt flere ganger daglig, fikk problemer med nesen og gikk videre til andre inngangsmetoder. Nå bare et par år senere har jeg heldigvis veldig redusert bruk men hvis jeg sniffer bare én kveld så ender jeg ofte opp med sykdom og å angre i ukesvis. Samma faen hva det er--cola, amf, emmish. Videre har jeg brukt medisiner og neseskyller og saltvannsløsning som bare virker som en midlertidig løsning. Jeg tror neseveggen er såpass skadd og svekket at kjemisk irritasjon og bakterier bare blusser opp til full bihulebetennelse.

Vi begynner å bli gamle.