Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1143
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I flere år har jeg drukket kaffe og har bygget opp en ok toleranse for koffein, men i det siste har jeg begynt å få veldig høy puls og urolighet i kroppen når jeg drikker så lite som en kopp.

Det jeg syntes er så merkelig er at alle andre type koffein innholdende drikker går helt fint og jeg merker ikke noe vesentlig av f.eks. en energidrikk, men en vanlig kopp kaffe gjør meg nesten utslitt av urolighet.

Er det noen som har opplevd lignende og vet hva det kan komme av? Kommer nok til å ta en lengre pause fra kaffe, men blir litt nysgjerrig på hvorfor dette skjer.
Samme her, fikk det etter jeg utviklet angst/panikklidelse. En kopp kaffe og jeg blir ekstremt urolig og får nermest angstanfall. Red bull går greit, hvis det ikke blir alt for mange. Hva det kommer av har jeg også lurt på, men har ikke noe godt svar.
Vil tippe at selvom toleransen er høy på koffein så reagerer fortsatt kroppen på mengden du inntar. I tillegg er det mere koffein per kopp kaffe enn i energidrikk sist jeg sjekket.

Kjenner ei som sliter med det samme og som kom like plutselig som med ditt tilfelle. Ta ett avbrekk så ordner det seg sikkert
jeg kjenner meg igjen i det , men tror også det har mye å si når man drikker det og om man drikker det på tom mage det beste er å unngå å drikke det tidlig på morningen gjerne 3-4 etter man har voknet og gjerne med et måltid
Jeg har akkurat begynt å drikke litt kaffe i en alder av 23 det er mitt "drug" akkurat nå. Jeg drikker 2-3 kruttsterke kopper i løpet av dagen, og slutter før 17:00. Merker alltid på den siste koppen at jeg får litt små angst og hjertebank, samt litt klamme hender. Da er det et tegn på at jeg skal gi meg og da drikker jeg ikke mer den dagen. Kanskje kroppen din bare har fått nok av kaffe? Husk at det er sentralstimulerende og det kan bli for mye av så, tror du skal ta en liten pause fra kaffen jeg blir ikke så vanskelig når kroppen ikke engang vil ha det.
Jeg drikker en kopp på morgenen også blir det med det. Mer enn 1 kopp betyr klamme hender og skjelving.
Jeg drikker kaffe hver dag, flere ganger om dagen. Finn deg en koffeinfri type du kan kose deg med på kveldstid/om natten, det har hjulpet meg.

Blir like dumt som om jeg skulle vært sponset, men jeg pleier å kjøpe kaffen min her:

https://www.kaffekapslen.no/
Sist endret av Jokke; 7. oktober 2023 kl. 07:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor mange kopper med kaffe tilsvarer en 1,5 liters pepsi max/Cola Zero ?
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bjørneboe Vis innlegg
Hvor mange kopper med kaffe tilsvarer en 1,5 liters pepsi max/Cola Zero ?
Vis hele sitatet...
Google.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk at kaffe er gratis på jobben fordi det er en rus som er nyttig for das Kapitaleierne. Du gleder deg til kaffeen på jobb som man får med et enkelt tastetrykk, og du blir avhengig av koffeinen for å fungere.

Vi bør legalisere heroin og steroider og forby kaffe på jobb, frihet for mennesker!!!

I all serriøshet, kaffeavhengighet er en ekte ting som man ofte bare tar for gitt, det er jo bare en kopp kaffe som koster maks halvannen krone hjemme.

Jeg får også hjertebank om jeg gunner på med for mye kaffe, noe jeg ofte gjorde på jobb før, type 3-4 kopper med sterk kaffe il.a en arbeidsdag, speiselt de dagene jeg også har tatt koffeintablett om morgenen.

Anbefaler deg å roe ned på kaffeen, helst kun 2 og til nøds 3 om du tar en ved slutt av en arbeidsdag. Hjerte banker hardere og det er helt riktig og naturlig at du reagerer med litt redsel til dette.

En ung kropp tåler mye og er udødelig helt til den dagen kroppen har blitt overkjørt for ofte i løpet av 2-3-5-7+++ år, og så får man en jævlig dårlig og potensielt livsfarlig opplevelse.

Enkelt og ufaglært vil jeg si at du kan sammenligne overbruk av koffein til overbruk av kokain. Kaffe er mye mindre sinnsstemningsendrende enn kokain, men du pådrar likevel mye belastning på hjertet dersom du drikker deg opp til hjertebank -nivå.

Unngå å drikk kaffe på tom mage. Så lenge du har fått i deg noe mat bør det være ganske lett å beregne når du kommer til å ta en kopp for mye, og derfor stoppe før det skjer.

Nordmenn er blant de mest ivrige kaffedrikkere.

Et jevnt inntak med mellomrom for hver gang du drikker kaffe unngår også hjertebank, fordi raskt og akutt inntak (f.eks en og en halv kopp på nesten tom mage) øker blodtrykket spontant, som gjør at hjertet må pumpe hardt og drar på...

Don't do drugs and don't do coffee like it's a drug.