Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4528
Jada, jeg kunne fort ha googlet meg frem til at dette ikke var det lureste jeg kunne gjøre. Ærlighet varer tydeligvis ikke lengst i slike tilfeller.

Grunnen til at jeg innrømte canna(mis)bruk ovenfor legen min er fordi jeg nylig fikk diagnosert ADD. Han vil at jeg skal prøve Ritalin, men må da gå gjennom screening. Jeg har utsatt pisseprøvene gang på gang, og følte til slutt at jeg måtte innrømme hvorfor. Jeg er for tiden sykemeldt med grunnlag i pågående utredning og behandling, og mister sykepengene om jeg ikke godtar behandling. Flere utsettelser var derfor ikke noe alternativ.

Det første han sa når jeg innrømte dette var at slik misbruk må rapporteres til fylkeslegen og at jeg må pisse reint i 6 mnd for å kunne beholde førerkortet. Det gikk altså fra frivillige prøver for å få Ritalin til mindre frivillige prøver for å kunne beholde førerkortet. Jeg har foreløpig bare fått muntlig kjøreforbud fra legen. Er dette vanlig praksis at man først må pisse positivt før dem kan ta fra meg lappen, eller gir han meg en sjangs til å bli rein før han tar saken videre i systemet? Spørsmålet er om noen her vet om lappen ryker ved første positive prøve, eller om jeg har 6 mnd på meg til å pisse reint. Legen svarte ganske uklart på dette.

Det er i skrivende stund 35 dager siden jeg tok mitt siste trekk, og jeg tester fortsatt positivt på hjemmeprøve fra apoteket. Har røyka mer eller mindre hver dag det siste året. Den siste måneden før jeg slutta så røyka jeg meg ballefjern på Critical isolator med 70% THC i flaskebong hver kveld.

Nå sitter jeg å drikker appelsinjuice og detox-te for harde livet Jeg må inn og avlegge prøve innen 4 uker før fylkeslegen og politiet tar over saken. Jeg har lest det som er å lese om hvordan man kan få THC raskere ut av kroppen, og det er visst ikke så mye mer å gjøre enn å trene og spise sundt. Det vil være ca 2 mnd siden siste trekk før jeg MÅ avlegge prøven. Hva tror dere, vil jeg teste negativt etter ca 2 mnd? Jeg er en forholdsvis stor kar på 188 cm og 115 kg.

Jeg tar gjerne imot tips og innspill fra andre som har vært i samme situasjon, men trenger ingen moralpreken om hvor dumt dette var av meg. Dere som mener at folk som røyker hasj automatisk utgjør en fare i trafikken kan også la vær å kommentere. Jeg har aldri kjørt i påvirket tilstand.

Lession learned!
Ingen av oss her inne som kan vite om du vil pisse negativt eller positivt.
Det er en del ting i kroppen det kommer ann på.
Prøv med noen slike hjemmetester til like før du skal avlevere prøven, fortsett med trening og sunn mat (ikke for mye fett)
Så skal det nok gå bra.

Mener ikke at folk som røyker automtisk utgjør en fare i trafikken, det stemmer jo ikke.
De som røyker og bestemmer seg for å sette seg i bilen å kjøre en tur like etterpå derimot ser jeg på som idioter.
Trådstarter
40 6
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Ingen av oss her inne som kan vite om du vil pisse negativt eller positivt.
Det er en del ting i kroppen det kommer ann på.
Prøv med noen slike hjemmetester til like før du skal avlevere prøven, fortsett med trening og sunn mat (ikke for mye fett)
Så skal det nok gå bra.

Mener ikke at folk som røyker automtisk utgjør en fare i trafikken, det stemmer jo ikke.
De som røyker og bestemmer seg for å sette seg i bilen å kjøre en tur like etterpå derimot ser jeg på som idioter.
Vis hele sitatet...
Det var et dumt spørsmål fra min side, for det er jo ingen fasit på det som du sier. Helt enig i at man ikke har noe bak rattet å gjøre i påvirket tilstand, men i følge Norsk lov så er alle rusmisbrukere trafikkfarlige uansett om man er påvirket eller ikke.
Daglig røyking av rev nedsetter reaksjonsevnen din. Samme om du har patta på pipa eller ikke samme dagen.

Var forsåvidt ingen moralpreken. Driver avlegger urinprøve selv på eget initiativ fordi jeg vil ha lappen.
Sist endret av ImnotEmo.; 10. mai 2017 kl. 22:59.
Trådstarter
40 6
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Daglig røyking av rev nedsetter reaksjonsevnen din. Samme om du har patta på pipa eller ikke samme dagen.

Var forsåvidt ingen moralpreken. Driver avlegger urinprøve selv på eget initiativ fordi jeg vil ha lappen.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter med disossiasjon og tidvis svarte hull i hukommelsen, og dette er legen fullstendig klar over. Jeg kan kjøre fra A til B og ikke huske deler av kjøreturen. Jeg vil tørre å påstå at dette påvirker både reaksjonsevne og kjøreferdigheter i større grad enn cannabis hangover. Men nå er det jo sånn at ting som er ulovlig er farligere enn noe annet her til lands :P

Edit: Disossiasjon og hukommelsessvikt skyldes ikke cannabis-bruk i mitt tilfelle.
Har røyket i 1 år, og hatt problemer med disossiasjon i over 10 år.
Sist endret av xacto; 11. mai 2017 kl. 00:08.
Legen er pliktet melde fra. Feller tilbake på legen skulle det oppstå kjedelige situasjoner i ettertid.

Finnes sikkert flere leger der ute som er uenige i det nye lovverket, men det er nå sånn en gang at de må bare følge det de er pålagt

Lykke til videre
Anonym bruker
"Lei Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler med deg! Går igjennom ADHD utredning for øyeblikket selv. Røyket nærmere hver dag i drøye to år (nevnte til psykolog at jeg hadde prøvd å røyke et par ganger mens jeg har bodd i utlandet bare, hvor jeg da ble fortalt at jeg måtte ta 3 urinprøver i løpet av utredningen.
Ventet 7 ukere fra jeg begynte røyke pausen til jeg tok første prøve, vil anta den ble negativ i og med at jeg ikke har hørt noe. Er selv 194cm 104kg.
Kan si jeg ble glad jeg ikke sa noe mer når jeg leste dette, for jeg har lurt på konsekvensene selv :P

Lykke til!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Glad jeg kjenner to psykologer i Norge som driter i å melde fra.
De fins og begge hadde selvstendig argumentasjon for det.
Ikke! innrøm bruk med mindre du desperat trenger offentlig hjelp.
Reaksjonen fra myndighetene kan være mer enn du kan bære.

Forøvrig syns jeg, som har både vært diagnostisert med depresjon, og har diag ADD, og er over 30, kommet frem til, etter flerårige erfaringer med både ssri og add/adhd-medikamenter, at dette ikke er veien å gå for meg.
Det er implisitte, innebygde problemer med å skulle medisineres daglig. Dersom det er anledningen til å "prøve" medikamentene OP/man sulter etter, og derfor ønske offentlig sanksjon, så har jeg en viktig melding:
En ressurssterk person med en tusenlapp til disp, er fullt ut i stand til å rekvirere disse uten hjelp fra det offentlige. Prøv det selv. I behandling blir du kun innrømmet minste inngreps vei, gradvis.
Sist endret av meaculpaUIO; 11. mai 2017 kl. 02:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.