Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 715
Jeg registrerer at mange narkotiske stoffer kan oppbevares lovlig hvis en har en lisens, det står det hvert fall på Erowids sider om lovlighet under stoffene MDMA og GHB blant annet.

Det vil forundre meg hvis det er tilstrekkelig å være lege eller psykolog for å få en slik lisens, men psykiater (hvert fall hvis en jobber innenfor krisepsykiatri) og enkelte forskere vil jeg anta at kan søke om en slik lisens.

Noen som vet noe mer om dette? Eventuelt kan poste en link til informasjon om dette (har lett).
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dette gjelder ikke i Norge. Jeg tror ikke noen får GHB her i landet, hvis ikke de forsker på narkoleptikere eller noe - men forskning på slike stoffer er afaik stort sett ulovlig så jeg tviler på at noen driver med slikt her til lands.
GHB står i felleskatalogen under navnet Xyrem.
Jeg vet ikke vilke forutsetninger som finnes utover de som oppgis der, men pga. narkotikalovgivningen og stigma rundt stoffet blir det nok foreskrevet heller sjeldent.
Indikasjoner: Behandling av katapleksi hos voksne med narkolepsi.

Rekvireringsregel: Behandling bør initieres av og følges opp under veiledning av lege med erfaring i behandling av søvnforstyrrelser.
Vis hele sitatet...