Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1656
Jeg har tenkt å teste ecstasy nå snart. Har ikke så stor erfaring med narkotiske stoffer (annet en hasj et par ganger). Jeg lurer på: hvilket miljø bør jeg teste det i? Alså, jeg bor på en liten øy, og på festene her er det stort sett ikke mer en 10-20 stk på festene her, der "alle kjenner alle" riktig nok, bør jeg vente til jeg kommer på en større klubb? (For å få mest mulig opptur ut av det liksom)

Og i samme slengen: hvor mye bør jeg ta? Jeg ser ikke for meg verdens heftigeste tripp, men ikke en skikkeli liten en heller.. Har bare tenkt å teste èn(!) gang.. (det sier vel alle, men men.. har ikke så stor adgang til stoffet, kjenner lite personer.. så det blir vanskelig å skaffe..) så jeg er ute etter en opplevelse jeg kan huske iallfall.. :P

Håper på et utfyllende og seriøst svar!
Blir ganske forskjellige opplevelser om man tar det på vanlig fest eller på et større arrangement\nattklubb. Når man tester første gang trenger du ikke mer enn 1, til nøds 2. Den første gangen blir magisk uansett. Jeg ville testet i rolige omstendigheter først. Hjemmefest funker om alle er ok med det. Hvis ikke kan man fort føle seg litt utilpass. Ville heller foreslått å bare ta det sammen med gode venner som også er på knips. Da deler man hele opplevelsen.

Eller så kan du jo alltids vente til det er noe stort som skjer. En ordentlig fest\arrangement. Er som sagt noe helt annet enn å ta det på vanlig fest. Knips er sjelden noe stress å kontrollere ettersom man har det så fantastisk bra, så du trenger ikke uroe deg for at det skal gå galt. Hvertfall om du starter rolig og holder deg til 1-2knips.

Konklusjon: Ville nok startet i kontrollerte omgivelser, selv om man sjelden får en dårlig opplevelse. Første gangen min delte jeg med 3 av mine beste venner. Vi bare lå og pratet om alt hele natten og hørte på musikk. Du får sjansen til å oppleve atmosfæren på et ordentlig arrangement før eller siden uansett.
Det kan være greit å teste det på et sted med litt rask og hard musikk. For den saks skyld kan man også bruke det hjemme i lag med gode kamerater (som også tar ecstasy) man vil komme nærmere.

Hvor mye du skal ta avhenger litt av typen du får tak i. Jeg har til tider tatt helt av med opptil fem på en kveld, men helst bør man tenke at 'less is more' og at man heller bør smådosere utover kvelden. Er du heldig får du tak på ren MDMA istedenfor ecstasy (husk: ecstasy er ALLTID skittent, uansett hvor rene folk påstår pillene er), og da vil en dose på 80-160mg være grei å starte med.
akkurat svarene jeg lette etter! ^^ takker så mye.. blir nåkk til at vi blir noen få kompiser da tenker jeg.

angående hvilken type knips det er, så finner jeg ut det om onsdagen. Det var et parti fra oslo som gikk oppover nå. og jeg finner vel ut hvilken type det er om jeg går på "det norske ecstasy markedet" tråden.. Krysser fingrene for at det er gode piller..
pillreports.com er en bra side og finne informasjon om knips på. Ville også tadd det i rolige omstendigheter med folk du stoler på(for all del ha med noe jenter). Ellers er det bare å årne med mye god trance, behagelige klær, nikotin og masse vann=D
surre: Tja, jeg vil ikke kalle det en "bra" side som sådan. Det går an å få et generelt inntrykk av hva som er mulig å få tak i her og der, men det er en del alvorlige problemer med å ta informasjonen derfra for seriøst:

1) Folk prater om at noen ecstasy-tabletter føles "rene". Tough luck, det er bare tilsatt mye dritt i dem som gjør at de funker uten at man føler seg helt herpa der og da.
2) En rosa supermann trenger ikke være en rosa supermann, mange tilsynelatende like tabletter kommer med mange ulike blandinger. Fakes av kjente gode er vanlig.
3) Ingen seriøse analyser av hva det faktisk er i dem. Suspected contents står ofte oppgitt til bare MDMA. Greit nok, folk bryr seg kanskje ikke, men når det går opp for folk at de blå flekkene man ofte ser på tablettene gjerne er rottegift, da blir det plutselig mer interessant.
Hvordan er det med den myten at man ikke tåler mdma og kan dø av en tablett?
Tror de fleste har hørt denne myten.
Hva er risikoene egentlig med å ta en tablett? Sånn teoretisk altså.
Man kan dø av en pille, men da er det ikke MDMA som dreper deg. Det kan være alt fra PMA (billig amfetaminsubstitutt som lettere fører til overopphetning) til rottegift (blodfortynnende) i en pille.

I praksis er det veldig liten risiko for å dø, selv så mye dritt vi vet det kan være i en tablett. Det beste man gjør er å holde seg til det som er kjent for å være bra. Selv de jeg veit om som gomler i seg alle ecstasy-tablettene de har kommet over, selv det vi vet har vært falskneri med PMA tilsatt, har overlevd. Hvor sunt det er i lengden får være en annen diskusjon.
Sist endret av Nichotin; 24. april 2007 kl. 18:00.
Teoretisk sett går det vel ann å være allergisk mot MDMA, og dø slik? Akkurat som med peanøtter, mandler og andre "killer" drugs. Vet svært lite om dette, så det er vel bare spekulering fra min side.


Det er noen få heldige som er veldig sensitive for MDMA og visse andre stoffer, og kan bli veldig tura av mye mindre enn andre.

Sitat av http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_basics.shtml
"A small percentage (1-10% depending on race & family history) are "slow metabolizers", who have low levels of a liver enzyme (P450 2D6) which metabolizes many drugs, including MDMA (as well as Prozac, DXM, and many other pharmaceuticals). These people may be more sensitive to MDMA, might require lower doses, and should be cautious."
Vis hele sitatet...
Ja og sjansen for å være allergisk gir deg like stor grunn til bekymring som første gang du putter en peanøtt i kjeften
Det var liksom poenget jeg prøvde å få frem....
Og dette var snakk om å være sensitiv, ikke om at man er allergisk og dør.
noen som klarer å beskrive en ecstasy rus? :P sammenlignet med alkohol rusen o.s.v?
Ecstasy er så mangt, egentlig, stor forskjell fra pille til pille. Alkohol kan det uansett ikke sammenliknes med, men jeg kan gi en generell beskrivelse som passer den vanlige miksen MDMA og speed (to virkestoffer man som regel finner i ecstasy) bra:

Man får en euforisk følelse der man gjerne prater og åpner seg helt. Man legger til mye empati og blir tilgivelsesfull. Løsninger finner man på de fleste problemer, og livet ser lyst ut. Avhengig av om det er danseknips eller sofaknips blir man enten gira og rastløs eller man ender med å ligge og ta på seg selv eller andre på en sofa.

Hvis du titter rundt står det en hel del her på forumet og mange andre steder på nettet.
Sist endret av Nichotin; 25. april 2007 kl. 21:02.
hehe, okay.. ü