Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 12017
Jeg har akkurat blitt bøffa... Jeg kjøpte 4g bønner og jeg blei ikke stein blei bare litt svimmel, jeg og en kompis røyka 2 ver på kort tid.
Er ikke første gangen det sjer...

Men så har jeg alltid lurt på en ting, hvordan jør de det?
Hvordan bøffer/tynner ut hasjen?
Og hvoran kjenner man igjen bøffa hasj (Hasj som ikke er THC i)?
Hva er det som blir puttet i den, er det farlig?
Det er som regel "henna" om det er dårlig kif... Altså sånn midlertidig tattoveringsgreier. Dette kan formes i samme form som hasjen, og ser ut som hasj. Det er ofte blanda inn litt hasj i hennaen, slik at det skal gi fra seg litt lukt også.. Du kan som oftest se at det er dårlig kif ved å se på kjernen. Knekk biten i to, er det en liten brun kjerne som ser litt porøs ut, og ganske mørkt tykt lag rundt den kjernen er det som oftest bullshit. Du kan også kjenne på fastheten. Dårlig kif er som regel myk og mørk. Men det kan også veldig god kif være. Bare om det er god kif kan du som regel lukte det om du holder det et lite stykke fra nesen, eller brenner litt på det.

Det er iallefall den erfaringa jeg har fått fra dårlig kif lissom.

Ellers er det jo egentlig bare lukta og smaken du egentlig kan kjenne det på. Om du ikke klarer å se at det er dårlig så lukt. lukter det nesten ingen ting er det som regel dårlig. Lukter det kraftig, da har du nesten garantert havnet med noe bra noe.
Sist endret av Hindsight; 2. oktober 2006 kl. 13:22.
Trådstarter
10 0
ok Men hvordan får de hennaen inn i hasjen da? Og merker ikke man med en gang viss det er litt/mye henna tatoo i hasjen med att det brenner for bra lr det blir svidd lr nokke??
Har også hørt om plastik i hasjen, har røyka det og tror jeg hasjen bobla og jeg ble kvalm
Sist endret av labben; 2. oktober 2006 kl. 13:35.
kontakt dealern og lever resten og krev pengene tilbake...
det finnes utallige ting fålk kan blande i hasjen, alt fra bildekk til motorolje har jeg hørt da....
Trådstarter
10 0
Er det farlig å røyke det da? :/

Og hvordan får de det til?
hva er vitsen med og røyke hvis det ikke funker som det skal og det er noe ugler i mosen?
Det her er vel tatt opp gang på gang. Søk litt i forumet, les litt og ikke kjøp mer av han som bøffa deg.
Her er en tråd du kan starte med.
Sitat av Mötley Crüe
det finnes utallige ting fålk kan blande i hasjen.
Vis hele sitatet...
Det finnes også mer en nok utallige dårlige folk som selger det også. Eneste han kan gjøre, er å ikke røyke det opp. Så drar han tilbake å krever pengene sine tilbake for det han har kjøpt. Er individet smart, gjør han det. Ellers mister han/hun en eller flere kunder.

Sitat av labben
Er det farlig å røyke det da? :/
Vis hele sitatet...
Kan fort bli det ja, dine lunger tåler ikke all form for kjemiske stoffer.
Har nevnt det før men here goes again. Kripos analyserer det meste som blir beslaglagt i Norge. De har ikke funnet noen skadelige stoffer i hasjen, om det så er heroin, lsd, olje eller plast.
Sist endret av Sinister; 2. oktober 2006 kl. 14:58.
eneste som hjelper mot og få dårlig skit, er i allefall det jeg har lært ikke hør på hva dealeren har og si om skiten.. finn ut hvordan god skit smaker, lukter og ser ut...
Sinister: Jeg er enig med deg. Jeg har vondt for å tro at det finnes hasj som er full av plast, jeg opplevde aldri det i mine glansdager som røyker.

Samtidig så er det såpass mange som sier at de har fått tak i hasj som lukter plastik smelter som plastikk og smaker som plastikk uten å gi noen rus at jeg har vondt for å tro at det bare er rykter og propaganda. De som importerer og eksporterer hasj er nok såpass kyniske at de glatt profittmaksimerer med å blande litt gugne og gufne ting oppi for å øke vekt/volum på hasjen.

I Storbritannia er mesteparten av hasjen som selges så dårlig at det er et akseptert faktum blant brukere at "soapbar" er utblandet med plast, henna, petroleumsprodukter etc.

Se ellers denne artikkelen.
Sist endret av knuthulu; 2. oktober 2006 kl. 16:33.
Sitat av labben
ok Men hvordan får de hennaen inn i hasjen da? Og merker ikke man med en gang viss det er litt/mye henna tatoo i hasjen med att det brenner for bra lr det blir svidd lr nokke??
Har også hørt om plastik i hasjen, har røyka det og tror jeg hasjen bobla og jeg ble kvalm
Vis hele sitatet...
Etter alt jeg har vært borti har jeg aldri opplevd noe plastikk eller gummi i hasjen. Kanskje det lille plastlaget på toppen av hasjen, men det er bare fordi det kommer rett fra plata, og plastikken ble ikke fjernet da det ble delt opp. Dette er bare å rive av.

Henna kan virke kvalmende på deg, og har også en tendens til å boble av og til dersom det blir varmet opp til høy temperatur. Det brenner ikke like godt som hasj med mye olje i liksom, men koker mer på en måte. Det er, fra hva jeg har hørt fra andre, ikke noe farlig med å røyke henna, ettersom det er naturlige stoffer eller noe i det, som ikke er farlige for kroppen i små mengder.

Henna blir blandet inn med hasjen etter at hasjen er kjølet ned etter produksjon. Den blir da lagt som et lag rundt hasjen, hvor hasjen er den lille kjernen inni.(youtube har et innslag om dette et eller anna sted). Dette er som regel dårlig hasj fra før, så du vil mest sannsynlig ikke merke noe. Er du heldig så er det god hasj som er inni, og du vil få en standar rus på det. Altså ikke god, men litt småslapp og litt følelse av velvære, om du kan si det sånn (Dette er den vanligste og mest brukte måten å "tynne ut" hasj på)

Som sagt tidligere, skal du kjøpe kif, sjekk den. Ta å brenn litt på den og lukt, knekk den på midten og se hvordan den ser ut. Ser det ut som et belegg som er lagt rundt hasjen, ikke kjøp det. Lukter det dårlig, ikke kjøp det.

Tviler på at du vil få igjen pengene av fyren dersom du klager. Han visste nok hva han solgte deg, og tok sjangsen. Han vet at du ringer igjen om du ikke får tak i av noen andre. 400kr er heller ikke noe å klage over. Verre dersom det kommer opp over 2000kr og de nekter å gi pengene igjen. Da vil du , mest sannsylig, heller ikke få tilbake pengene. Men det er nå mer å klage over og kjempe for å få tilbake

Ta å kjøp av folk du kjenner, ikke rett fra gata av nærmeste afrikaner som passerer. Da er du nesten garantert bullshit. Folk du kjenner gir som oftest også pengene tilbake, om de ikke er helt komplette idioter, som en del av de som selger oftest er.
Sitat av Sinister
Har nevnt det før men here goes again. Kripos analyserer det meste som blir beslaglagt i Norge. De har ikke funnet noen skadelige stoffer i hasjen, om det så er heroin, lsd, olje eller plast.
Vis hele sitatet...
Faktum er allikevel at jeg flere ganger i år har fått "hasj" som ikke har luktet som hasj, ikke har hatt samme konsistens som hasj og som ikke har inneholdt THC. Den har samme konsistens som plastelina og lukter meget merkelig.
En venn av meg gjorde en aceton ekstraksjon av 5g av denne typen "hasj" , oljen han fikk hadde null effekt.
Det skal nevnes at jeg ikke har sett denne typen før i mars i år, men jeg har til gjengjeld kommet over den i Bodø, Trondheim og Oslo.
Jeg skulle likt å se en analyse av denne beisen for jeg er overbevist om at det ikke finnes så mye som ett fiber fra cannabis i den. Og ja, jeg har røkt nok hasj til å vite hva som er hva, dette var ikke dårlig hasj, det var noe annet.
For øvrig http://youtube.com/watch?v=ug98TKkWKy0
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Har kommet over hasj som var brukbar, men allikevel skapte små svarte "støvdotter" ala de du får når du brenner plastikk. Sier seg selv at hasjen også smakte litt rart, men den var som sagt helt standard ellers. All plastomslag var fjernet først. Dette var tidligere i år.

Denne uttalelsen fra kripos er mange år gammel. Mye har skjedd på den tiden, f.eks. som tidligere nevnt her i tråden av knuthulu så er "soapbar" blir et vanlig utrykk i UK, og jeg frykter at det etterhvert også vil bli det her.
Stort sett det du fåt tak i her i landet er blanda ut. Prøv å lage hasj selv. Selv av middelmådig pot kan du produsere hasj med en potens og virkning du aldri hadde drømt om. Det er vel mer graden av utblandethet det står om her.

Selv den direktesmuglede hasjen (mørk, seig, sterk lukt, og kjip å mekke) jeg pleier å få fra Nepal (hvis virkning er langt over alt du generelt får kjøpt på gata) er blanda ut, da gjerne med furukvae. Furukvae inneholder nemlig de eteriske / aromatiske oljene Pinea Alfa og Pinea Beta som også finnes i cannabis.

Men ikke tro at du er så heldig å få tak i furukvae-blandet tjall når den er lys og smuldrete sånn som det meste av maroc er om dagen. Hva den er blanda ut med aner jeg ikke, og jeg vil ikke vite det heller. Men ting som sauefett, melkepulver osv. har blitt nevnt. Såvidt jeg vet (altså har hørt, fra flere uavhengige, men ikke udiskutabelt pålitelige kilder) bruker produsentene selv bivoks i tjallen..

Ting som motorolje, plastikk osv. tror jeg tilhører sjeldenhetene, iallefall her i gamle Gnore. Dog har jeg har hørt stygge ting om England...
er det ikke sånn at det er hannplantene du får rus av og ikke hoplantene? eller omvendt.
Det er omvendt....

Toppskudd er tingen. Men hasj lager man gjerne av bladene, da krystallene ligger utapå og er lettere å skille fra plantemarerialet.
Får håpe at ikke dette skjer. I England er Pot mer utbredt en hasj? Hvertfall slik jeg har oppfattet det. Tror det blir vanskeligere å selge såkalt soaphasj i Norge ettersom vi ikke har så mye annet å velge mellom. De som selger vil fort miste kundene sine, osv. Nå er jo dette ønsketenkning ettersom jeg ikke har lyst på at markedet skal bli oversvømmet med helseskadelig\effektløs hasj. Det er jo akkurat det som har skjedd i England. Rart at dårlig hasj kan bli så utbredti et land hvor de har generelt høyere standard på pot og brunt(enn vi har her). Hvem gidder å ta risken med å kjøpe soap om man kan få digg pot til nesten samme pris. Hva tror dere om dette?

Skjønner ikke helt poenget med å blande ut med plastikk, motorolje, osv. heller. Finnes nok av stoffer man kan blande med som ikke går på helsa løs.
Sitat av Sinister
Skjønner ikke helt poenget med å blande ut med plastikk, motorolje, osv. heller. Finnes nok av stoffer man kan blande med som ikke går på helsa løs.
Vis hele sitatet...
Først og fremst så er det sikkert mye billigere å blande det ut med brukt motorolje og plastikk enn å kjøpe stoffer som ikke er helsefarlige. For det andre så er det sikkert enklere å blande med noe som har lik farge, og som er lett å få lik konsistens med, enn å prøve og feile med masse annet.

Håper virkelig ikke soapbar kommer til Norge asså... Da blir det dyrking i hagen
Den har allerede kommet, en venn av meg har som sagt funnet den i både Bodø, Trondheim og Oslo.
Vil du finne ut om det du har kjøpt er ekte? Brenn det litt, så lukter du fort om det er dritt du har fått. Er ikke vanskeligere enn det.
Hvis du hadde røyka hasj med plastikk i hadde du ikke kunnet sagt det til oss etterpå for å si det sånn. Det er er 47(48 men den siste er bare farlig i store mengder) forskjellige dødelige gasser i plast avhengig av hva slags det er. Nesten alle er luktfrie.

Har også hørt en historie om en elektriker som hadde lagt fra seg den påtente røyken (helt vanlig røyk altså) på skrivebordet sitt mens han driev å lodda på noe greier. Røyk-tippen hadde kommet i kontakt med en liten og tynn ledning, plastikk hadde smeltet av og kommet på røyken. Mannen tok et drag og døde. Hvor fort vet jeg ikke men det er vel ikke så relevant. Ergo: jeg tror ikke det var plastikk..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
http://www.youtube.com/watch?v=ug98TKkWKy0

Denne her er vel kjekk å se, som sagt, soapbar er et kjent fenomen i england.
Man burde gi folka som selger dette kraftig juling.

Jeg har vært borti flere typer 'soapbar', en type var tørr og lys som boblet og sydet når man
varmet den opp. Hadde en eim og smak av petroleum/parafin, skikkelig ekkelt, og omtrent ingen effekt.

En annen så veldig bra ut, veldig formbar og myk, men luktet omtrent ingenting, merket at det var ugler i mosen når jeg mekket den, ettersom det ikke kjentes ut som 'boblings'.
Ikke noe direkte fæl smak, men annerledes, og heller ikke mye effekt.
Sitat av 9co
Har også hørt en historie om en elektriker som hadde lagt fra seg den påtente røyken (helt vanlig røyk altså) på skrivebordet sitt mens han driev å lodda på noe greier. Røyk-tippen hadde kommet i kontakt med en liten og tynn ledning, plastikk hadde smeltet av og kommet på røyken. Mannen tok et drag og døde. Hvor fort vet jeg ikke men det er vel ikke så relevant. Ergo: jeg tror ikke det var plastikk..
Vis hele sitatet...
Ledninger er isolert med pvc som er mer gummi enn plastikk. Den skiller ut gasser ved høye temperaturer som kan lede til dødsfall, men det er mer når det dreier seg om en brann. Hvis en historie begynner med "hørte om en elektriker" så ta det med en klype salt. Har hørt mye rart i min tid og det meste er bulltull. Vi er en utsatt gruppe sånn sett.
så det var noen som ikke helt trodde på det med bildekk og motorolje i hasjen, men i den filmen sier han det jo faktisk at det skjer
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 9co
Hvis du hadde røyka hasj med plastikk i hadde du ikke kunnet sagt det til oss etterpå for å si det sånn. Det er er 47(48 men den siste er bare farlig i store mengder) forskjellige dødelige gasser i plast avhengig av hva slags det er. Nesten alle er luktfrie.

Har også hørt en historie om en elektriker som hadde lagt fra seg den påtente røyken (helt vanlig røyk altså) på skrivebordet sitt mens han driev å lodda på noe greier. Røyk-tippen hadde kommet i kontakt med en liten og tynn ledning, plastikk hadde smeltet av og kommet på røyken. Mannen tok et drag og døde. Hvor fort vet jeg ikke men det er vel ikke så relevant. Ergo: jeg tror ikke det var plastikk..
Vis hele sitatet...
Plast er ikkje plast. Polyeten har en reaksjon som t.d gir vatn og CO2 ved forbrenning, ingen av dei giftige.

Enkelte plastartar har halogenforbindelsar, og andre har klor. Desse kan skape giftige gassar, men ikkje så giftig at du dør av ett drag av røyk fra slik plast, men meir slik at dei kan irritere luftvegar, og gjere røyken fårlegare enn det den ellers er.

Det er *SVÆRT* få giftgassar som drep i små mengder. HCN, Hydgrogencyanid er ein av dei som er potensielt veldig farlige, men den blir neppe danna ved forbrenning av kabel, og neppe i store nok mengder. Av andre giftige gasser tåler du relativt mykje.

Og tviler på at det er så mykje som 30-40 forskjellige gasser.. Kan tenke meg maksimalt 10 forskjellige, flesteparten totalt harmlause (bortsett fra at dei fortrenger oksygen, men det er ikkje livstruande med mindre du må puste i det i litt lenger tid enn et drag...)
såpe og knekkebrød er totalt uakseptabelt, knus knær og tving de til å røyke hele dritten selv, ta pengene og stikk..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette er skikkelig dritt ass...jeg sitter her med litt av den saken dere prater om...og det er skikkelig dritt..og det er ikke første gang. Første gang jeg så denne sorten, var vell tidlig sommeren 2005 og den var enda værre enn denne. (den typen kom vell fra sørlandet.)

Stemmer ganske nøyaktig med de beskrivelsene dere nevner..Når jeg har den i sølvfolie brenner den seg fast i papiret, når man peller av restene som henger igjen, avspeiler den lys. Flisa glinser litt overalt, men dette likner mer som om alle de små glinsende objektene i flisa har samlet seg å dannet en plastikk glinsende flate når man brenner den. Umulig om man ikke varmer forsiktig opp sammens med tobakk i folien. Og røyken lukter sagmugg.

Følelsen du sitter igjen med etter noen trekk er: Bøff!
Men du blir sigende høy, men absolutt ikke fjern.

Forøvrig finnes denne typen i Trondheim med stempel XO. Si fra om noen har analyse fra den sorten.
drøggdealers med 30 dagers returrett? :O
Har jo hørt att folk kjører platene i ei presse for å tømme de for olje,jo høyere trykk jo dårligere bøff ut på gatene
Har hørt fra noen i Oslo, som er litt inn i "gamet", han ble nettop busta med 100g grønt, hvor purken fortalte mor hans at denne pot'en var farligere en heroin :s
Anyway, vedkommende fortalte oss at det var kommet inn 200kg med THC-fri hasj til Norge iløpet av året. (Som han viste om)

Jeg syntes det er sørgelig når en skal begynne å bøffe, du vil ikke tro hvor frustrerendes det er om en kanskje sliter litt en dag med å få fingra i noe, for så å ende opp kl. 23.50 med 3g bøff?
Er en i Sandnes området som KUN selger bøff, men han maser alltid om jeg er interesert i speed eller andre stoffer, så jeg har tenkt meg frem til at han kun selger "Fisken", for å reklamere for alt annet han kan ordne.

Bøffa hasj er kjipt, men vi nærmer oss med større skritt vi også
den beste testen du kan ta uten å røyke shiten er å varme den litt og lukte. du bør kjenne det der og da om det er bøff
▼ ... over en måned senere ... ▼
Litt gammel post men samma det.
Ville bare si at hvis du tar en lighter og brenner litt på hennaen så begynner det å boble. Dette skjer ikke på hasj..
finnes bare ett tips: få deg kontaker du stoler helt på.
noen som vet hva som er i denne pariseren??
dette er jo en bøffa hasj som det er lite til ingen funk i...
en kamerat av meg som selge ut 50g av dette
han fikk 50g av en annen fyr så han tenkte han skulle selge det ut...
litt dårlig gjort men selger han det til somalerene så gjør det ikke meg noe(de hustler alt å alle så sant de kan )
men noen som vet hva d er som er i denne??
Røyk pot! Det er best. Er ikke no vits å røyke brunt en gang. Ihvertfall ikke her i Norge.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nåvel, mye god hasj i landet også - kommer helt ann på hvem du kjenner.
Sitat av keith
Røyk pot! Det er best. Er ikke no vits å røyke brunt en gang. Ihvertfall ikke her i Norge.
Vis hele sitatet...
for min del så røyker jeg ikke noen av delene, er bare nyskjerrig på om det er noen som vet hva dett er fornoe
det eneste jeg er interisert i å prøve er psykedelia(da regner jeg ikke med hasj pot etc)

men hva er forskjellen på pot å marihuana??
er der noe forskjell egentlig??
Sist endret av amhx; 22. januar 2007 kl. 20:25. Grunn: skrivefeil
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, det er ingen forskjell. Pot er slang for marihuana.

PS: Du burde skrive litt bedre hvis du har muligheten til det, f.eks. være nøye med komma og punktum. Skader sjelden å se over teksten en gang før du poster den, så slipper andre å rydde opp i rotet :-)
Sist endret av Tias; 22. januar 2007 kl. 20:21.
Har aldri fått dårlig hasj uten om at dealer gir meg valget å sier at det er litt under middels kvalitet. Da får jeg valget, kjøp eller ikke. Dette kommer jo såklart ann på hvor godt man kjenner dealern. Men har aldri blitt "buffa" uten at jeg vet det på en måte
sorry..
er sinnsykt trøtt etter jobb idag så skriver ikke helt eksemplarisk.
problemre med komma og punktum har jeg alltid hatt
Sitat av murloc
Har aldri fått dårlig hasj uten om at dealer gir meg valget å sier at det er litt under middels kvalitet. Da får jeg valget, kjøp eller ikke. Dette kommer jo såklart ann på hvor godt man kjenner dealern. Men har aldri blitt "buffa" uten at jeg vet det på en måte
Vis hele sitatet...
det beste er å kjøpe av noen som røyker selv, de vet selv hvor go shitten er. aldri hatt noen problemer.
Sitat av zeronz
det beste er å kjøpe av noen som røyker selv, de vet selv hvor go shitten er. aldri hatt noen problemer.
Vis hele sitatet...
Nå røyker vel så og si alle som dealer også da. Bøff skjer uansett. Ordentlige kontakter er eneste måte å alltid få bra hasj.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå røyker vel så og si alle som dealer også da. Bøff skjer uansett. Ordentlige kontakter er eneste måte å alltid få bra hasj.
Vis hele sitatet...
Er ikke enig med deg der ass.. Ordentlige kontakter kan også være uheldige.
Om det ikke finnes noe annet i området så selvfølgelig kjøper dealerne det..
De er ikke interessert i å tape penger. Så selvfølgelig selger de det.


Men så lenge folk kjøper og ikke klager (leverer tilbake) så blir det bare ett større problem. Problemet med soapbar er at du ikke ser forskjellen. Du kan lukte på den..men som regel er flisa penselet med en tynn olje slik at den lukter.. Så folk klag og ring å si fra. Det er ikke slik at de tar noen skade å høre at de selger dritt. Værste fall gi dem inn. Du kjøper bare ikke 200g med dritt å lar være å si fra til noen...å tyste på noen som utnytter marked er bare positivt. (synd å si det)

I disse tider har det også vært problemer med pot fra Nederland, hvor de har bøffa ut poten med glass. Noe som er rett og slett helsefarlig. Røyker du det å får de mikroskopiske bitene ned i lungene, kan dette skade lungene dine.
Denne typen er også sporet opp i Sverige. Så det er godt mulig at det er kommet noe til Norge.

http://www.youtube.com/watch?v=I_-Hf0NXMNU - del1
http://www.youtube.com/watch?v=k8QNeU-B3Kk - del2


Samme er det med soapbar som er tilsatt allt i fra hugg ved, gammel bil olje, henna, sand, glass, bivoks, skokrem, alt søppel de kommer over for å binde dritten.

Hvordan skal du sjekke om det er soapbar eller ikke når du kjøper det?

Først og fremst lukt. Det lukter sagmugg og litt søtt, men ikke som det skal gjøre. Om det ikke lukter. Brenn den litt. Og du ser at hvor du brenner blir det gult sirkel før det blir brent på samme måte som om du tenner på ved. I folie smelter det seg fast. Problemet er at de som lager dette blir flinkere til å lage det og etterlikne. Om den har plastikk utenpå sitter plasten gjerne så hardt på at du ikke klarer å rive av alt med en gang. Den er sticky og bløt, men etter at den har ligget uten plast 1 time, blir den mer grå og tørr.

http://www.youtube.com/watch?v=D0uOyApADSw - soapbar

Bare for å si det: det florer av denne dritten i Trondheim , så jeg synes det er rart at ingen andre har postet mer om dette.

Links:
Stoned In Suburbia (2005) Full documentary - http://www.veoh.com/videos/v303877Pd4eHtFs

Hempster,H tv - History of Marijuana. Documentary -
http://www.veoh.com/videos/v218195tcyG9RJT

Sist endret av IzNohGod; 22. mars 2007 kl. 14:55.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Ville ikke problemet med glass i pot forsvinne hvis du bruker bong?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Bothrops
Ville ikke problemet med glass i pot forsvinne hvis du bruker bong?
Vis hele sitatet...
Nei, partiklene er utrolig små, et fint støv, så de flyter like lett i luften som røyken.

Edit, svar til Tias: Det kan hende det hjelper noe, men langt ifra at det renser all røyken for silica partikler (fint glasstøv).
Sist endret av Dodecha; 22. mars 2007 kl. 17:27.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dodecha: Jeg tror han tenker på vannet... Hvis en har en bong med en god difuser så kanskje det hjelper noe? Jeg vet ikke hvor godt bonger "vasker" det som måtte passere gjennom, men det virker ikke helt søkt at dette kan hjelpe noe.

Uansett er dette noe man vil holde seg unna.
Desverre så er standard-kvaliteten i Norge såpass lav at de som kontrollerer innførselen av hasj til Norge(Tenker på invandrere, eneste jeg vet som gjør det hvertfall.) som oftest tar de gode afganer platene dems f.eks og kverner de opp, tilsetter mer tobakk/diverse og lager 5-10 standardplater av ei veldig god plate..Under desse prosjektene er det såklart noen som blir grådige/ikke får det til så bra..derfor varierer kvaliteten på standard brunt i Norge noe sinnsykt. Dealeren du kjøper av har sikkert en fast leverandør og har ingenting med kvaliteten å gjøre siden han ikke driver med no annet enn 5/10ere salg. men det er vel det gode gamle brenn klumpen og kjenn etter duften som kommer.. Personlig liker jeg å se etter om det skjærer grønt inni klumpen/lys farge, ikke noe god erfaring med veldig mørk hasj i Norge så lenge man ikke snakker helt svart. Lysebrunt/grønt pleier som regel være et godt tegn
Jeg har aldri hørt at folk kværner hasjen sin og blander inn tobakk. Tviler på at dette er grunnen til at standard kvaliteten i norge er lav. Er vel heller de som tar det inn som er gjerrige å kjøper de gamle tørre flisene til en billigere penge. De får jo solgt det uansett.