Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 821
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er deres erfaringer med LASSO i Oslo? Må man være helt på trynet superjunkie for å få lavterskel LAR medikamenter der? Og må man være bosatt i Oslo? Kan man være bosatt i et av nabofylkene?

Jeg har etter 13 års rustfri tid, hvor jeg tidligere injiserte heroin og amfetamin ( primært heroin)+brukte andre stoffer (benzo, hasj, alkohol ) sprukket.

Det begynte med benzo som jeg nå har hektet meg på, dog ikke i veldig høye doser, men har brukt hver dag i 4 mnd. Jeg har også i perioder brukt Heroin, og klarte og hekte meg en gang, hvorpå jeg klarte å avruse meg igjen, da med hjelp av benzo ( som var sånn jeg hektet meg på det ) Uansett jeg har nå begynt å bruke en del opioder i tillegg til benzoene, heroin og subutex. Og jeg kjenner jeg begynner å miste kontrollen og er livredd for å ende opp der jeg var for 13 år siden, da jeg var super junkie uten bolig var en en del av byens tyngste rusmiljlø. Jeg ruste meg også veldig destruktivt og hadde flere alvorlige overdoser, samt selvmordsforsøk.

Så det jeg jeg tenker er at en lav dose med subutex kan hjelpe meg å holde meg vekke fra heroinen og fra å dette helt utpå igjen. Jeg har fremdeles masse på stell og er livredd for å miste alt jeg har oppnådd.

Noen som vet om jeg kan få hjelp via LASSO?

Og stemmer det at det at de ikke kun deler ut Suboxone lengre, men også subutex og metadon? Jeg tåler veldig dårlig naloxone og ønsker ikke dette. Håper på subutex/buprenorphine.

Noen som har erfaringer eller vet noe? ( og ja jeg har lest inne på Oslo kommune sine hjemmesider men kunne ikke finne svar på spørsmålene mine)
Hei, har du vurdert buvidal ? Det er ett depot i kroppen med buprenorfin som er samme virkestoff som subutex , men med subutex så er det så lett og skippe en dag eller to mens med buvidal så sitter det i kroppen konstant og du slipper de berg og dalbanene med opp når du tar medisinen også daler det ned mot dagen etter så du blir mer på en stabil bølge!

Lykke til , med nok vilje og selvkontroll kan det gå! Heier på deg! Opioider er ett helvette