Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2007
Hei folkens

Jeg er veldig takknemmlig for veiledning og råd fra dere som kan vite om dette.

Jeg er 37, slitt litt med sosial angst og leste i fjor sommer (2019) om phenibut. Mange som mente de hadde opplevd det som positivt så jeg bestemte meg for å prøve det. Fant en produsent med navnet "Absorb Health" som er amerikansk og det tok ikke lange tiden før jeg hadde fått den i posten. Men det merklige var at utgått-datoen på pakken var strøket over med en sort tusj. Noe som klart virket muffins. Jeg vasket vekk tusjen og det var fremdeles noen uker igjen til den skulle gå ut. Så jeg bestemte meg for å prøve.

Jeg prøvde i veldig lite dosering. Mindre enn en fjerde del av en teskje. Hadde så og si ingen effekt i flere timer. Helt det plutselig kom en veldig ubehagelig effekt hvor jeg fikk pratevansker med familien. Følte meg veldig ille og la meg. Og kommende par dager var følelsen veldig dritt. Våknet opp av kramper hvor jeg nesten ikek klarte å bevege meg i noen sekunder. Dro derfor til legevakta. Legen så ut til å ikke vite hva phenibut var engang og sendte meg bare hjem kort tid senere.


Dagene gikk men en følelse av svimmelhet, depresjon, "uvirkelighet" ble der konstant. Jeg tenkte at dette går over med tiden men det gjorde det faktisk ikke. Og nå har det gått et helt halvår uten at dette har gått over. Jeg har vært hos fastlegen som ikke fant noe i blodet i hvert fall, men mer peiling hadde han ikke på phenibut. Og denne sjuke følelsen av fjernhet er her ennå. Jeg røyker ikke og drikker ikke heller. Så jeg er redd for om det er noe annet denne drittprodusenten har sendt meg i phenibut pakning.


Så til dere som er kjent med dette. Finnes det medisiner for å få bort denne følelsen? Er det noen legespesialister i dette feltet som kan være behjelpelige?

Takker veldig mye for dere som tok dere tid til å lese dette og setter pris på hjelp.

Mvh. en bekymret Oslogutt
Sist endret av Oslogutt83; 18. januar 2020 kl. 21:27.
Høres ut uansett ut som en bad trip

Du har hatt en bad trip på psykedeliske stoffer, slik høres det ut for meg. Og da er det bare å slutte å stresse over hele greia.
Du er mest sannsynlig i en psykose, eller kronisk angst.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Høres ut uansett ut som en bad trip

Du har hatt en bad trip på psykedeliske stoffer, slik høres det ut for meg. Og da er det bare å slutte å stresse over hele greia.
Vis hele sitatet...
Hvilke psykedeliske stoffer? Fyren skrev at han tok phenibut, et benzo-lignende preparat.

TS, høres merkelig ut. Synd at du ikke målte opp dosen, annet enn med teskje. Legemidler burde ikke måles i teskje. Noe mer har ikke jeg komme med.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Høres ut uansett ut som en bad trip

Du har hatt en bad trip på psykedeliske stoffer, slik høres det ut for meg. Og da er det bare å slutte å stresse over hele greia.
Vis hele sitatet...

Hva vil "bad trip på psykelediske stoffer" si? Vil du utdype litt? Jeg vil gjerne slutte å stresse over dette men det er ikke lett når man går rundt og føler seg nesten helt fjern midt på lyse dagen blant folk.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Om du ikke kjenner igjen omverdenen, eller den virker fremmed eller uvirkelig som du sa, kan de hende du har fått derealisering som følge av den ubehagelige opplevelsen du hadde. Kan ikke forestille meg hva du har fått i deg.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Hvilke psykedeliske stoffer? Fyren skrev at han tok phenibut, et benzo-lignende preparat.

TS, høres merkelig ut. Synd at du ikke målte opp dosen, annet enn med teskje. Legemidler burde ikke måles i teskje. Noe mer har ikke jeg komme med.
Vis hele sitatet...

Jo jeg var faktisk litt forsiktig med å prøve mer dosering. Heldigvis tok jeg ikke så mye av dette... men tydeligvis nok til å muligens ha skadet meg for livet. (I verste fall.)
Sist endret av KjemikalieX; 19. januar 2020 kl. 14:31. Grunn: Rusforum-regel 2. Tilgjengelighet og pris. Fjernet link
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Hvilke psykedeliske stoffer? Fyren skrev at han tok phenibut, et benzo-lignende preparat.

TS, høres merkelig ut. Synd at du ikke målte opp dosen, annet enn med teskje. Legemidler burde ikke måles i teskje. Noe mer har ikke jeg komme med.
Vis hele sitatet...
Hvis han har fått i seg for sterk dose er en av dens bivirkninger delirium. Og jeg anser alle stoffer som kan framkalle delirium som et (potensielt) psykedelikum, hvis det brukes slik.

Nå opplever han ettervirkningene, og slike virker alltid for meg som fult mulige å komme ut av. Har du prøvd hasj, sopp, lsd, dmt?
Ro dere ned folkens. Fyren sliter med angst og er kjempeutsatt for ekstrem placebo i negativ retning. Har brukt phenibut og det er et merkelig stoff, men det han beskriver her er sannsynligvis underbevisst selvpåført. Dosene er så små.

Det minner mer om angstanfall enn phenibut.
Sist endret av Tøffetom; 18. januar 2020 kl. 22:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er jo folk som er avhengig av phenibut som tar 15g+ gram per dag etter en stund. Det går på samme GABA reseptor som alkohol.

Her tror jeg at det er noe psykisk på gang, kanskje oppsøke psykolog?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Ro dere ned folkens. Fyren sliter med angst og er kjempeutsatt for ekstrem placebo i negativ retning. Har brukt phenibut og det er et merkelig stoff, men det han beskriver her er sannsynligvis underbevisst selvpåført. Dosene er så små.

Det minner mer om angstanfall enn phenibut.
Vis hele sitatet...
Ja det er sant, hvis du har angst er du spesielt utsatt for placebo, og når du da tar et stoff med en spesiell virkning, kan dette utløse en masse forestillinger.

Det du sier med uvirkelighetsfølelse er jo nært forbundet med de som har hatt problemer etter å ha kommet hjem fra turing i fjellene. Og dette kan være en slags placebo-effekt, noe du inbiller deg og dermed skaper.
Kan også legge til en konstant fysisk trykkfølelse i hodet.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Mye av det samme skjedde med en kamerat som hadde tatt små mengder phenibut sporadisk. Lå i senga etter å ha inntatt vel 300mg, fikk en ekkel følelse og etter det mange diffuse symptomer. Disse ga seg etter ca. ett år. Fikk vel egentlig ikke noe svar på hva det var, men derealisering virket det som beskrev det best.

Hadde satt selv brukt mye av samme vendor, større doser og fra eksakt samme pose som han uten å merke noe annet enn en avhengighet....
Sist endret av Shlask; 19. januar 2020 kl. 00:07.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Ro dere ned folkens. Fyren sliter med angst og er kjempeutsatt for ekstrem placebo i negativ retning. Har brukt phenibut og det er et merkelig stoff, men det han beskriver her er sannsynligvis underbevisst selvpåført. Dosene er så små.

Det minner mer om angstanfall enn phenibut.
Vis hele sitatet...
Angstanfall varer ikke i et halvt år bro..

Sitat av Oslogutt83 Vis innlegg
Kan også legge til en konstant fysisk trykkfølelse i hodet.
Vis hele sitatet...
Tror mest sannsynlig du har hatt en latent psykisk lidelse liggende å boble, og dette utløste den. Hva det er, er vanskelig å si spesifikt, men jeg vil tro det er en psykose, angstlidelse eller depersonalisering/derealisering som flere her sier. Trykkfølelsen kommer av at hjernen din har blitt «grillet».

Opplevde noe lignende selv på julaften i fjor da jeg tok en jay på kvelden, har røyket MYE hver dag i ca 6 år.
Følte etter 10minutt at noe ikke var som det skulle, og paranoian og angsten kom med engang. Føltes ut som jeg ikke hørte til på jorda, og alt irundt var så objektivt & annerledes.
Var ikke ut eller snakket med noen på 3 dager, da jeg følte at folk ville merket det på meg.
Vil anbefale deg å oppsøke psykolog, samt begynn å trene litt. Hold deg unna alkohol & stoff en veldig god stund.
Sist endret av jaffarbigbag; 19. januar 2020 kl. 00:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takker mye for gode svar folkens.
Kjenner ikke til stoffet, men høres ut som du har utløst en latent angst/depresjon. Jeg opplevde lignende etter å ha røykt cannabis.

Om det ikke går over vil jeg absolutt anbefale angstdempende/antidepressiva
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Høres ut uansett ut som en bad trip

Du har hatt en bad trip på psykedeliske stoffer, slik høres det ut for meg. Og da er det bare å slutte å stresse over hele greia.
Vis hele sitatet...
Du burde slutte å komme veivende med personlige meninger når du åpenbart har mindre peiling på saker og ting enn du tror.
Sitat av Shlask Vis innlegg
Mye av det samme skjedde med en kamerat som hadde tatt små mengder phenibut sporadisk. Lå i senga etter å ha inntatt vel 300mg, fikk en ekkel følelse og etter det mange diffuse symptomer. Disse ga seg etter ca. ett år. Fikk vel egentlig ikke noe svar på hva det var, men derealisering virket det som beskrev det best.

Hadde satt selv brukt mye av samme vendor, større doser og fra eksakt samme pose som han uten å merke noe annet enn en avhengighet....
Vis hele sitatet...
Kjenner igjen dette med å stresse over at «dette kan folk kanskje se på meg.» Folk flest gjør det egentlig ikke men den paranoiaen er ikke en kul feeling.

Sitat av Shlask Vis innlegg
Mye av det samme skjedde med en kamerat som hadde tatt små mengder phenibut sporadisk. Lå i senga etter å ha inntatt vel 300mg, fikk en ekkel følelse og etter det mange diffuse symptomer. Disse ga seg etter ca. ett år. Fikk vel egentlig ikke noe svar på hva det var, men derealisering virket det som beskrev det best.

Hadde satt selv brukt mye av samme vendor, større doser og fra eksakt samme pose som han uten å merke noe annet enn en avhengighet....
Vis hele sitatet...
Sitat av Oslogutt83 Vis innlegg
Kan også legge til en konstant fysisk trykkfølelse i hodet.
Vis hele sitatet...

Godt å høre at det gikk over hos han. Trur det nesten er akkurat det samme jeg også opplever. Fikk han nor legehjelp eller gikk det over «av segselv» til slutt?
Sist endret av Oslogutt83; 19. januar 2020 kl. 17:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Hold seg unna rusmidler, holdt seg fysisk aktiv og sosialiserte seg. Bare å stå i det, så plutselig en dag er det over ��
Tren, spis og sov sunt, og snakk med en psykolog.
Opplevde det samme for 6 år siden etter et panikkanfall som oppsto plutselig når jeg røyket daglig. Dagen etter var psyken helt twisted, og slet med derealisering og kraftig angst i opp til 1 år før det startet å "stabilisere" seg. Kan definitivt anbefale styrketrening og riktig kosthold da det var noe som hjalp meg utrolig mye!