Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2042
Hei.
Lenge har jeg vært meget fascinert i rusmidlenes oprinnelige, å går forøverig 3års utdanning om drivhusteknikk rett over svenskegrensen.

Jeg kom i kontakt med en frøleverandør www.impercta.se som jeg bestillte bl.a Nicotina tabacum og Coffea arabica.

Cannabis sativa og C. indica har jeg alerede, men jeg søker etter den velkjente colaplanten, Erythroxylum coca.

jeg finner absolutt ingen som selger dem, noen som kan hjelpe meg? også har jeg et spørsmål til, noen som vet hvor ulovelig/lovelig det er å holde en colaplante i norge?


Mvh rotskrot
Burde vel være ulovlig, er jo ikke lov å oppbevare cannabis planter heller!
Det er helt sikkert ulovlig, men frøene er nok lovlige å omsette.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av rotskrot
noen som vet hvor ulovelig/lovelig det er å holde en colaplante i norge?
Vis hele sitatet...

http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html
LR Erythroxylum coca Kokabusk
Vis hele sitatet...
Reseptpliktig legemiddel m.a.o. Om innførsel av denne planten (evt. frø) blir behandlet på samme måte som f.eks med Salvia vet jeg ikke.
Sist endret av Mullah; 2. mars 2007 kl. 20:48.
Er jo en lang prosses fra Erythroxylum til Snø. Men etter sånn som jeg har skjønt det så er planta og frøene ulovlig og oppbevare. Med mindre du har resept, noe som skal litt til og få på frøa tenker jeg, hehe..
men salvia er vel en plante som er helt lovlig å plante?
Hmm.. Det er resept på den og, så regner med at det er ulovlig og dyrke også. Uten at jeg er helt sikker.
Salvia er ikke ulovlig å dyrke.
Har selv prøvd å finne noe informasjon angående dyrking av Erythroxylum coca, men uten hell. Går det i det hele tatt an å få den til å vokse utenfor sør-amerika?
Sist endret av Slaktern; 4. mars 2007 kl. 23:35.
det er jo klart at man kan få den til å vokse, du må jo bare gi planten rett klima, selv har jeg plantet flere eksotiske vekster uten problemer, dette klarte jeg ved å ha hele veksten i et terrarium, noe allá et akvarium, bare at det finnes lufting på sider å skyvedører på sidene. meget idé'elt som erstattning for et drivhus!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sjekk ut denne siden her , her vil du nok finne det du er ute etter når det gjelder frø og levende planter, Pluss de har god info om dyrking og planten generelt

http://www.cocagrowers.org/index.php...d=25&Itemid=71
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hmm.... hva er effekten av denne planten da? Rusmessig mener jeg - eller er det en helsebringende urtesak.
Trådstarter
Det er planten som blir brukt til å fremstille kokain.
Selv skal jeg ha planten for fascinasjonens skyld.