Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1122
Har lest ar Ardin tablettene som selges for tida inneholder 10 mg Diazepam. Har også lest her inne at Rohypnol inneholder et kraftigere virkestoff Flunitrazepam. Men disse har jo kun 2mg. Allikevel skrives det at Flunitrazepam er sterkere enn diazepam.

Så, er dobble rohypnol kratigere enn Ardin med 10 mg diazepam? Er jo litt stor forskjell fra 2 til 10, men virkestoffet er kanskje mye kraftigere?

Håper noen kan være kule å svare i kveld
ville si 2mg flummis tilsvarer ca. 20mg diazepam
Ok, nå er jeg ikke helt edru, bare så det er tatt i betraktning.

Men, en kamerat av meg var rusa i to dager etter å ha tatt to tabbisser med Flunitrazepam (sterk type), Han hadde tidligere testet Valium (flere på en gang), som inneholder diazepam (?), og ikke merket noe i nærheten av det han fikk av de to pillene med fluni.

Så ihvertfall er fluni jævlig kraftige...
Sist endret av effie; 30. april 2007 kl. 01:16.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det går ikke ann å sammenligne Diazepam og Flunitriazepam, nettopp fordi det er 2 helt forskjellige virkestoffer.

At fellesnevneren for de fleste om ikke alle benzodiazepiner er at man blir sløv, er ikke noe man kan dytte under en stol.
Men jeg tror kanskje du har misforstått de evt. trådene du har lest.

Begge preparatene Valium og Rohypnol går under en gruppe som er kalt Benzodiazepiner. De gir alle en sløvende effekt og fakta er at mange liker denne bivirkningen.
Men det er en bivirkning og det å ruse seg på det er ikke hensikten med den egentlige medisinen.

Det jeg prøver å få frem er at Valium, Rohypnol, Sobril, Alpodorm, Rivotril, osv. vil ha en ganske lik innvirkning på en person som prøver å oppnå rus.

Rusens innvirkning er som kjent helt inviduell, der noen kanskje reagerer sterkere på Valium enn Rohyonol. Som oftes er det snudd omvendt, der mange mener at Rohypnol gir sterkere rus enn Valium.
Men ettersom medikamentene og virkestoffene i dem er så forskjellig og ment for som en behandlig for evt. plager folk har.
Vil rusen også oppleves og fungere forskjellig på mennesker.
Det er vel i bunn og grunn ganske logisk.

10 mg Diazepam og 2 mg Flunitriazepam vet jeg ikke hvordan jeg skal sammenligne, foruten om egen erfaring om at 2mg Flunitriazepam ville gjort meg sløvere enn 10mg Diazp.
Det som har blitt diskutert er vel om hvorvidt Ardin eller andre blå valium som er ute på markedet, faktisk inneholder 10mg Diazepam og\eller 2mg Flunitriazepam.
Og evt. en diskusjon om hvem som evt. er "best" i en rus sammenheng.

Bedre svar en dette kan jeg desverre ikke gi deg..