Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1123
Hvor lenge mener dere weed kan ligge i en tett boks, mørkt og kjølig uten at det blir dårligere kvalitet?
Dypfryst og vakumpakka så holder det fint 20 år+
Noen typer weed synes jeg selv hitter bedre, har bedre lukt og smak etter at den har ligget en stund. Søk opp "Weed curing". noen mener det funker, andre mener det bare er humbug. Det må selvfølgelig ligge lagret ordentlig i et lufttett glass på et mørkt, kjølig og tørt sted. Weeden MÅ være tørr, for ellers blir det muggent.

Ligger det lagret ordentlig vil det kunne vare ihvertfall 6 måneder. Det lengste jeg har hatt noe liggende selv er 8mnd, glemte at jeg hadde gjemt det bakerst i krydderhylla på kjøkkenet.
Fryses det vil det vare enda lenger.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer an på hvor fuktig den er når du legger den i boksen. 55-65% er vel det du trenger for at curingen skal sette i gang.
Hadde noe rester med grønt som hadde ligget gjenglemt i en ubrukt jakkelomme i minst ett år og la ikke merke til noe dårligere virkning så skal en del til ihvertfall.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røkt fire år gammel vellagret weed. Hadde samme strain samtidig , som var lagret to mnd. Årgangsweed er bedre på flere felt.
Ps. Forøvrig samme moderplante/genetikk på di to batch’ene.
Jeg lagrer mine forskjellige strains i luftett boks med en «two-way humidifier) er på 62% og den både tilfører fukt om weeden holder lavere % og omvendt

Syns smaken på weeden blir bedre enn om den er knusk tørr som det kan bli om det ligger lenge og man åpner disse boksene for å mekke
Sist endret av Ramboblazer; 15. januar 2021 kl. 16:04. Grunn: Autocorrect