Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 426
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, etter å ha sett denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=XRhDFhIj2Us (3:15)

Virker dette veldig smart ut med tanke på Silica Gel. Det eneste er at i mitt scenario at jeg ønsker en lufttett løsning for oppbevaring som jeg gjerne også kan legge litt Silica gel oppi.

Scenarioet et rett og slett det at jeg skal oppbevare dette i en gammel hyttebod uten varme. Det vil altså alltid være litt gjennomtrekk, så det kan anses som "ute"

Oppbevaringsboksen må være liten, men stor nok til å oppbevare et par gram mdma, cannabis og et par sukkerbiter. Da dette oppbevares ute med hensikt for besøk som kan strekke seg over flere år er holdbarhet absolutt key. Det kan ikke være en gjennomsiktig boks. Og igjen, må være 100% lufttett! enormt store bonus poeng for smart løsning mtp silica gel (Men det kan godt hende at jeg oppbevarer godsakene i zipbags og lar silica gellen ligge oppi oppbevaringsboksen som seg selv, og gjerne ha et par ekstra silica gels på lager i egen ziplock.

Hva tenker dere? Kom gjerne med forslag for stealthy long-term utestasj
Klimafiendtlig troll
Vakuumpakk det posjonsvis, kanskje to ganger. Om du ønsker å ha ziplocks å pakke greiene dine i innafor der blir en smakssak .

Selve boksen du snakker om bør i alle fall være vanntett, og tåle litt dersom den skal ligge nedgravd i jorda også når det er frost i bakken. Kineserne selger allslags typer av bokser, hovedsaklig til elektronikk.

Disse kalles prosjektbokser ("project box") om jeg ikke tar helt feil. De finnes i alle former og farger, dvs plast og metall (stål og aluminium). Sjekk ebay og andre steder, utvalget er nok upåklagelig.

Mener å huske at noen av disse er beregnet for elektronikk utendørs, altså at de har en IP-sertifisering. Metallboksene har vanligvis noen skruer man freser ut og skrur på. Her kan du bruke litt mykt, seigt lim for å gjøre de lufttette.

Evt dobbeltsikre med en mindre boks med greiene dine som du har i en litt større, tilsvarende boks.

Silica gel høres for meg litt rart ut, det kan da ikke være bra for kvaliteten dersom stashet ikke er vakuumpakka? Hvis det blir vått, så blir det ganske sølete og sikkert helseskadelig å innta
Sist endret av Taert; 16. oktober 2020 kl. 00:12.