Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 20509
Orker ikke forklare så mye. Vil bare ha svar på et enkel spørsmål
Jeg er en mann i midten av 20åra og har data en stund nå men det funker ikke. Du kan si jeg har et noe utradisjonelt kvinnesyn? Tradisjonelle kjønnsroller. Er åpen om dette så Kanskje er dette med åpå å bidra til mangelen på suksess.

Basically anser jeg kvinner som underlagt menn og er ikke interessert i å endre dette. Elsker kvinner, men er ærlig og erkjenner at kvinner og menn er forskjellig og denne forskjellen vil også synes innad i et parforhold. anser meg i mitt stille sinn som en alfahann i den forstand at jeg mener mannen skal være familiens overhode og bauta lederen. Kvinnen er hans støttespiller og har den viktige jobben med å pleie og nære opp under hann. Dette er ingen triviell oppgave! Mannen og kvinnen er forskjellige, yin og yan, de utfyller hverandre. Han er ute å jobbr og tjener til livets opphold hun er hjemme å steller i deres hjem. Begge oppdrar barn, men har forskjellige roller i barnas liv.

Synes dagens feminiserte sammfunn er fukka, men forstår at jeg ikke kan gjøre mye med samfunnet, der får segle sin egen skakkjørte sjø, men innenfor husets fire vegger higer jeg etter en dynamikk der jeg er hennes overordnede og hun gjør det jeg sier og stoler på at jeg atr de rktige avgjørelsene

Så spørsmålet mitt er: Hvor i huleste finner jeg damer som deler dette synet??

Har prøvd å date religiøse damer, men trenger mer sex enn de vil gi. Noen av dem har et liknende syn tror jeg men mange er også blitt smittet av feminisme, så hvor kan jeg finne en slik kvinne. En som deler mitt verdigrunnlag?

På forhånd takk for svar sorry dette ble litt rotete, er litt småfull og ensom akkurat nå
De fleste kvinner tror på likestilling i disse dager, men det er bare på det logiske nivå. Mange er fornøyd med å la mannen være den endelige sjef hjemme. Nøkkelen tror jeg er å demonstrere fremfor å forklare hvilke hensikter du har. Damer hater denslags!
I Midtøsten.
Sist endret av ThinkpadX200; 25. juli 2019 kl. 23:07.
Dette løser du greit med en dame fra Asia. Fant selv en dame med sykepleierutdannelse der nede.
Den som bare er der
Yin og yang utfyller hverandre, når de er like og balanserer hverandrer perfekt. Og være dominant i et forhold er ikke det samme som at kvinner er underlagt menn. Du har vel et arrogant ego problem og det er vel der problemet ligger
Trådstarter
7 3
ok men er det ingen subkulturer eller steder i norge som er aktuelle? Enig i at abrahamsle religioner har et bedre utgangspunkt, men, tror ikke damer fra midtøsten er så opptatt av sex før giftemål og vil jo kjenne dama før vi blir gift. Vil helst ikke flytte til et annet land og synes språkbarrierer er vanskelig å håndtere.

vær så snill å ikke moraliser jeg er ikke ute etter meningene deres, bare konkrete råd fra andre menn eller kvinner som har funnet det jeg er på utkikk etter.
Sist endret av Veggen; 25. juli 2019 kl. 23:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde ikke trivdes i et forhold hvor jeg måtte ha pleiet og næret opp under mannen. Heller aldri blitt værende igjen i huset for å passe barn, lage mat og vaske. Altså, jeg håper ikke du finner en dame som finner seg i noe sånt. Vi kvinner kan så mye mere enn det du antyder nå.
Det er dette som er grunnen til at vi fortsatt trenger feminisme. Slutter vi å kjempe så vi heller folk som deg komme å skyve oss unna, og tilbake der vi var for 50 år siden. Ikke faen.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Jehovas vitner elns. Tror det hadde funka bra i en sånn slags kult.
Mormonere! Tror de deler mye av synet ditt. Noe skikkelig religiøst iaf.
Så får du bare nappe laksen til dere får gifta dere. Så er du eier av en splitter ny bangmaid
Sist endret av Bothrops; 25. juli 2019 kl. 23:20.
Trådstarter
7 3
dreamcave, men da er ikke du den typen kvinne jeg leter etter. vi må leve det livet som passer oss. som bullshit. sier, jeg mener ikke at kvinner skal ha utøvende makt punktum. jeg kan ikke endre samfunnet annet enn å stemme på politiske partier, men jeg kan velge den typen forhold som passer for meg. jeg la ut dette på freak fordi dette er det stedet på Norsk internett med mest menn og sjansen er størst for at de kan gi meg råd.

Takker for alle som har gitt råd så langt.

Ok, så kanskje det må bli religiøst. Jeg er ikke troende selv, så det vil føles feil, men jeg vet jeg deler mye av grunnverdiene til grener av feks kristendommen eller islam. Finnes det noen religiøse samfunn der du ikke må gå mye i kirka og be og sånt? Ser mormonere må gå på gata og plage folk med jesussnakk, og det er ikke helt min greie. Kan du velge bort det som mormoner?

dreamcave, vær så snill...
Sist endret av legionaire; 25. juli 2019 kl. 23:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Du må finne en kult som indoktrinerer folk med lover fra oven, så de er hjernevaska fra bunnen av. Du kan nok ikke klare dette selv, du trenger hjelp av en gud eller en gammel bok. Eller et skikkelig skada individ som du kan gjenoppbygge i ditt eget bilde. Oppfordrer ikke til noe, men jeg tror det er for seint når de har nådd tenårene.

Jeg veit ikke hvem som troller hvem akkurat nå
Sist endret av Bothrops; 25. juli 2019 kl. 23:29.
Det kan nok bli noe vanskelig å finne, men sikkert ikke umulig. Jeg tenker at litt at kanskje du burde analysere nærmere hvorfor du vil ha en kvinne som er deg underlegen, som gjør det du sier, og ikke har for mange egne meninger. Ofte er dette en grei fantasi, men det funker som regel ikke i det virkelig liv, og er nok dørgende kjedelig og lite givende i lengden. Tenk deg at du skal være gift i mange år, ønsker du en dame som bare går hjemme, og som av den grunn har meget lite å snakke om og bidra med i samtaler? Folk som går hjemme og har hjemmet som hovedinteresse, pleier som regel ikke å ha den aller beste psyken heller. Mennesker er skapt til å bidra på ulike plan, og samtaler og diskusjoner er sunt. En dame som bare går og nikker, og nører opp under egoet ditt er garantert usunt for både deg og henne.
Ts: bor du i by eller bygd? Har en følelse at rollene kan være noe mer tradisjonelle på bygda.
Sitat av Innen7år Vis innlegg
Det kan nok bli noe vanskelig å finne, men sikkert ikke umulig. Jeg tenker at litt at kanskje du burde analysere nærmere hvorfor du vil ha en kvinne som er deg underlegen, som gjør det du sier, og ikke har for mange egne meninger. Ofte er dette en grei fantasi, men det funker som regel ikke i det virkelig liv, og er nok dørgende kjedelig og lite givende i lengden. Tenk deg at du skal være gift i mange år, ønsker du en dame som bare går hjemme, og som av den grunn har meget lite å snakke om og bidra med i samtaler? Folk som går hjemme og har hjemmet som hovedinteresse, pleier som regel ikke å ha den aller beste psyken heller. Mennesker er skapt til å bidra på ulike plan, og samtaler og diskusjoner er sunt. En dame som bare går og nikker, og nører opp under egoet ditt er garantert usunt for både deg og henne.
Vis hele sitatet...
Du antar for mye. Å være submissiv er ikke nødvendigvis å være underlegen. Han har heller ikke sagt at han ikke vil ha en dame som har egne meninger. Den typen dynamikk han etterspør har vært normen gjennom hele menneskehetens historie (den vi kjenner) uten at noen nødvendigvis har vært onde.

Her er en dame som har valgt å være en såkalt trad wife, uten at hun er ond eller sinnsforvirret av den grunn. https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=TSzp9YJRtV4

Dere progressive typer aner ikke hvor hjernevasket dere er, og hvor generiske meningene deres egentlig er. Mye av det handler om å demonisere de som tenker annerledes.
Sist endret av Sanjar; 25. juli 2019 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 3
Sitat av Paleofriendly Vis innlegg
Ts: bor du i by eller bygd? Har en følelse at rollene kan være noe mer tradisjonelle på bygda.
Vis hele sitatet...
bodde i ei lita drittbygd nordpå fram til nylig, flytta til Tr. heim for å studere i fjor. Har data hovedsakelig damer fra bygda og har ikke inntrykk av at det stemmer at de er på utkikk etter den dynamikken jeg vil ha, forrige ordføreren i bygda var ei dame.

Jeg var ikke der for å oppleve det, men du kan si at på en måte lengter jeg tilbake til svarthvitt filmer fra 50-tallet. Du vet, der damen og mannen elsker hverandre og passer på hverandre, men der de fortsatt har klart definerte roller.

Jeg tror folk misforstår meg i denne tråden. Når jeg sier underlegen, mener jeg ikke at jeg ønsker å straffe henne eller skade henne, eller undertrykke henne. Jeg mener bare at menn skal være menn og kvinner skal være kvinner. Jeg er ikke interessert i en nikkedukke, men et omsorgfult vesen som erkjenenr sin rolle i livet vi lager sammen.
Prøv østblokken, er mange katolikker som fortsatt tror dypt på mann og kone. Norge er jo ganske feminisert, tviler på at det finnes unge norske jenter som ønsker et sånt liv. Bare finn en som er i arbeid, slik at du slipper å sponse forholdet deres.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Du antar for mye. Å være submissiv er ikke nødvendigvis å være underlegen. Han har heller ikke sagt at han ikke vil ha en dame som har egne meninger. Den typen dynamikk han etterspør har vært normen gjennom hele menneskehetens historie (den vi kjenner) uten at noen nødvendigvis har vært onde.

Her er en dame som har valgt å være en såkalt trad wife, uten at hun er ond eller sinnsforvirret av den grunn. https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=TSzp9YJRtV4

Dere progressive typer aner ikke hvor hjernevasket dere er, og hvor generiske meningene deres egentlig er. Mye av det handler om å demonisere de som tenker annerledes.
Vis hele sitatet...
Mener da på ingen måte at personer som trakter etter et slikt forhold er "onde" eller "sinnsforvirret" som du skriver. Jeg antar at det blir litt lite å snakke om i heimen, hvis dama går hjemme og har hjemmet som hovedsyssel. Vi vet jo at mange var svært ulykkelige i ekteskapene sine før i tiden - særlig kvinnene, nettopp fordi de hadde kjipe og kjedelige liv. Det er jo litt derfor verden har beveget seg bort fra denne måten å organisere samlivet på. Men, hei! Selvfølgelig er det folk som liker å leve sånn, sier bare at de er vanskelig(ere) å oppdrive, folk flest liker jo ikke å føle seg undertrykt.
Sist endret av Innen7år; 25. juli 2019 kl. 23:49.
Sitat av Innen7år Vis innlegg
Mener da på ingen måte at personer som trakter etter et slikt forhold er "onde" eller "sinnsforvirret" som du skriver. Jeg antar at det blir litt lite å snakke om i heimen, hvis dama går hjemme og har hjemmet som hovedsyssel. Vi vet jo at mange var svært ulykkelige i ekteskapene sine før i tiden - særlig kvinnene, nettopp fordi de hadde kjipe og kjedelige liv. Det er jo litt derfor verden har beveget seg bort fra denne måten å organisere samlivet på. Men, hei! Selvfølgelig er det folk som liker å leve sånn, sier bare at det er vanskelig(ere) å oppdrive dem folk flest liker jo ikke å føle seg undertrykt.
Vis hele sitatet...
Kvinner er mer ulykkelige nå enn noensinne. https://slate.com/human-interest/200...than-ever.html
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Kvinner er mer ulykkelige nå enn noensinne. https://slate.com/human-interest/200...than-ever.html
Vis hele sitatet...
har menn blitt lykkeligere?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
har menn blitt lykkeligere?
Vis hele sitatet...
Nei. https://www.youtube.com/watch?v=rn2Y1r8uLZ4
Syntes det ikke er greit med sånn tankegang i det hele tatt. Syntes du burde gå inn i deg selv og tenke deg om litt hva du sier. Hva er det som skiller meg fra deg som gjør at jeg må underlegge meg deg for eksempel? Kjønn har ingenting å si.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Når både menn og kvinner er mer ulykkelige enn før, hvorfor fokusere på kvinnene?
Sist endret av Bothrops; 25. juli 2019 kl. 23:58.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Når både menn og kvinner er mer ulykkelige enn før, hvorfor fokusere på kvinnene?
Vis hele sitatet...
Fordi kvinner er enda mer ulykkelige, og fordi kvinner ble brakt opp. Men TS ville at vi skulle holde oss til topic.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Projiserer du din egen tilstand på alle menn nå?
Trådstarter
7 3
Sitat av dreamcave Vis innlegg
Syntes det ikke er greit med sånn tankegang i det hele tatt. Syntes du burde gå inn i deg selv og tenke deg om litt hva du sier. Hva er det som skiller meg fra deg som gjør at jeg må underlegge meg deg for eksempel? Kjønn har ingenting å si.
Vis hele sitatet...
Det er det som føles riktig, FOR MEG!!!

Det er det som gjør meg kåt og lykkelig å tenke på.

Jeg har prøvd andre typer forhold og det funker ikke for meg. jeg er vant til å ta avgjørelser og er en naturlig leder. Jeg er veldig rasjonell og ser etter en kvinne som kan være min følelsesmessige motpart slik at vi kan utfylle hverandre. Selvutnevnte rasjonelle kvinner og karrierekvinner, er jeg ikke interessert i. Fordi jeg blir ikke kåt og lykkelig av tanken på å være i et forhold med dem. Hvorfor bryr du deg???
Det å angripe trådstarter når han etterspør noe helt legitimt som en konservativ kvinne som trives i husmorrollen ser jeg ikke noe grunnlag for. Kvinner og menn er det stor forskjell på, noe som gjenspeiles overalt i samfunnet.

Vi inndeler så og si alle sportslige konkurranser i kvinner og menn. Hvorfor skal arbeidsliv, utdanning og alt det andre være likestilt?

Har nevnt Asia før til ts og det finnes hundrevis av datingtjenester på nettet, du må til en del av verden der politisk korrekthet ikke har tatt av enda.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Fordi kvinner er enda mer ulykkelige, og fordi kvinner ble brakt opp. Men TS ville at vi skulle holde oss til topic.
Vis hele sitatet...
TS vil mye rart, men jeg mistenker at han kommer til å bli skuffa både her og der
Han kan få en hybrid hooker fra asia, men de digger nok lommeboka mer enn personen
Sist endret av Bothrops; 26. juli 2019 kl. 00:07.
Trådstarter
7 3
jeg har penger så det holder bothrops, men er ikke interessert i en prostituert. Jeg vil ha ekte kjærlighet ikke en transaksjon eller økonomisk gisselsituasjon
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av legionaire Vis innlegg
jeg har penger så det holder bothrops, men er ikke interessert i en prostituert. Jeg vil ha ekte kjærlighet ikke en transaksjon eller økonomisk gisselsituasjon
Vis hele sitatet...
var derfor jeg sa hybrid. Du får ekte kjærlighet og underdanighet i massevis. Alt hun tror du vil ha. Kanskje hun ser på det som betaling for å dra henne ut av relativ fattigdom. Og kjøper fine ting. En stund. Flott at du har mye penger, men du trenger ikke mye sålenge du er hvit og chubby
Sist endret av Bothrops; 26. juli 2019 kl. 00:16.
Sitat av legionaire Vis innlegg
anser meg i mitt stille sinn som en alfahann
Vis hele sitatet...
Ikke for å være frekk (seriøst, faktisk ikke derfor), men er du strengt tatt en alfahann hvis ingen damer vil ha deg?

Virker som mange menn tror det er alfaoppførsel å brøle og slå seg på brystkassa. I overført betydning da altså, men å være veldig opptatt av å sikre og hevde maktposisjonen sin er ikke et trekk som oser autoritet og selvsikkerhet.

Alfahann er et litt dustete uttrykk synes jeg, men folk som utstråler naturlig autoritet er de som ikke trenger å slå seg på kassa. De er komfortable med å la andre ta like stor plass, fordi de ikke føler seg truet. Da virker man selvsikker og ja, jeg tror det er et bra trekk på sjekkefronten.

Sitat av Sanjar Vis innlegg
De fleste kvinner tror på likestilling i disse dager, men det er bare på det logiske nivå. Mange er fornøyd med å la mannen være den endelige sjef hjemme.
Vis hele sitatet...
Hva bygger du denne påstanden på? Har du erfaring fra forhold der dette har fungert bra? Hvorfor tror du at du vet bedre enn oss hva vi egentlig vil ha?

Sitat av Paleofriendly Vis innlegg
Ts: bor du i by eller bygd? Har en følelse at rollene kan være noe mer tradisjonelle på bygda.
Vis hele sitatet...
Jeg bor langt pokker ut på bygda, og har ikke dette inntrykket. Arbeidsfordelingen er nok fortsatt mer tradisjonell på gårdsbruk med mye maskinarbeid enn i en byleilighet der alt arbeid er husarbeid. Men på ingen måte maktfordelingen i hjemmet.
Sist endret av *pi; 26. juli 2019 kl. 00:17.
Sitat av legionaire Vis innlegg
jeg har penger så det holder bothrops, men er ikke interessert i en prostituert. Jeg vil ha ekte kjærlighet ikke en transaksjon eller økonomisk gisselsituasjon
Vis hele sitatet...
Du finner ikke ekte kjærlighet ved å drive og sjefe en dame rundt altså, da bestemmer du over en dame som sikkert sliter med seg selv på en eller annen måte. Ekte kjærlighet er balanse mellom begge parter. Du lever fortsatt på 1930 tallet.

Og i tillegg siden du må spørre om hvor du finner kvinner som deler samme syn som det, så tyder jo det på at du har et ganske så uvanlig kvinnesyn. Jeg kjenner i hvert fall ingen som kunne tenke seg det du er ute etter.
Sist endret av dreamcave; 26. juli 2019 kl. 00:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noe av problemet er jo også at samfunnet er strukturert på en slik måte at en husmorsrolle vil være en ganske radikal livsførsel. Bare tenk på hvor mye av menneskers liv som foregår utenfor husets fire vegger nå til dags. En kommer til å tilbringe veldig mye tid aleine eller sammen med barn, tror det fort kan bli veldig ensomt.

Dessuten har også husmorsrollen endret seg betraktelig etter at moderne hjelpemidler og boligløsninger kom. Det er ikke lenger en 8-timers arbeidsdag å være husmor, og de fleste vil finne et slikt liv veldig lite stimulerende og kjedelig. Samtidig som man blir veldig låst når barn kommer inn i bildet. Tenker det er en grunn til at kvinner ville løsrive seg fra den rollen.

Av disse nevnte grunnene tror jeg det kan bli vanskelig for deg å finne en dame du ønsker. Jeg tror kanskje du må endre kravene dine en smule.
Som kvinne selv vil jeg først og fremst si at moderne feminisme (eller feminazisme) er en voksende kreftsvulst (imo) i dagens vestlige samfunn, og at jeg selv syntes det er viktig å anerkjenne biologiske (og psykiske) forskjeller i menn og kvinner. Med det sagt så vet jeg ikke helt hvor man kan finne kvinner som matcher ditt synspunkt helt 100 %, noe vanskelig er det jo så klart. Det er nå i hvert fall noen kvinner (meg f.eks.) som deler ditt synspunk til en viss grad. Keep searching.
Ts folk er forskjellige så du finner vel din match du også, har dessverre ingen gode tips å komme med hvor du skal lete. Men det er klart det er damer som ønsker å leve i en tradisjonell kvinnerolle, men kanskje er dette ønsket ditt om en slik kvinne noe som ikke bør formidles med ord men heller med gjerninger? Kanskje faktisk forsøke å være mer alfahann og ta avgjørelser enn å snakke om at du er alfahann?

En alfahann som faktisk må konkretisere at de er alfahann fremstår jo faktisk som mer usikker enn selvsikker. For en som faktisk er en naturlig leder tror jeg kanskje ikke dette ville vært et vanskelig tema for da ville deres oppførsel rundt andre mennesker gitt dem all den autoriteten de trengte for å fremstå som en naturlig lederskikkelse. Og fra mine observasjoner så virker det som de få gangene en ser naturlige ledere i fri dressur så har de rett og slett en iboende kraft som gjør at andre lytter, og gjerne lar den naturlige lederen ta avgjørelser uten særlig mye innspill eller ønske om å fremme egne meninger. (ledelse som mye annet kan læres og praktiseres også av folk som ikke er naturlige ledere - men det er kanskje vanskelig å måle hvem som er best leder?)

Kan det være at den oppfattelsen du har din egen personlighet ikke helt matcher det uttrykket du utstråler når du er rundt nye folk og i sosiale settinger? Om det er er bredt gap mellom hva du tenker om din egen personlighet og dermed forsøker å vise frem og hva du faktisk utstråler så vil du kanskje fremstå som falsk og det kan jo gjøre at damene skygger? Kanskje verdt å tenke gjennom? Du er jo fortsatt en ung mann på 25 så du vil jo fortsette å utvikle deg og vokse som person og også din personlighet vil jo endre seg. Et par år frem i tid er det kanskje ikke noe forskjell på hva du føler du har av personlighet og den personligheten du utstråler og da tenker jeg ting vil gå helt naturlig når du sjekker damer.
Det er trist at folk har sånn tankegang, det viser bare at vi må kjempe enda hardere og lengre. Ikke faen om kvinner ikke fortjener stemmerett, eller at de hører hjemme i huset for å passe barn og vaske. Vi har jo interesser, tanker, meninger og følelser.
Sitat av dreamcave Vis innlegg
Det er trist at folk har sånn tankegang, det viser bare at vi må kjempe enda hardere og lengre. Ikke faen om kvinner ikke fortjener stemmerett, eller at de hører hjemme i huset for å passe barn og vaske. Vi har jo interesser, tanker, meninger og følelser.
Vis hele sitatet...
Jeg tror alltid du vil finne folk som er mindre empatiske og/eller intelligente uansett hvor hardt det kjempes.
Trådstarter
7 3
takk for at du tenker på meg random, men jeg har ikke problemer med å få ligg eller kjæreste. Jeg er som sagt en naturlig leder og tar lett styringen, men det rakner fordi jeg ikke tiltrekkes av damer som skal kaste bort ungdommen sin på feks utdanning, når de kan være en god mor og omsorgsfull kjæreste som har tid og energi til mann og barn.

Sitat av lethargiclizard Vis innlegg
Det har lite å si for deg, jeg er nok ikke helt det du leter etter.
Vis hele sitatet...
Er det deg på bildet? Hvis du bor i nærheten av Tr. heim, tar jeg gjerne en øl en dag. Kanskje du kan introdusere meg til en venninde?
Sist endret av legionaire; 26. juli 2019 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av legionaire Vis innlegg
takk for at du tenker på meg random, men jeg har ikke problemer med å få ligg eller kjæreste. Jeg er som sagt en naturlig leder og tar lett styringen, men det rakner fordi jeg ikke tiltrekkes av damer som skal kaste bort ungdommen sin på feks utdanning, når de kan være en god mor og omsorgsfull kjæreste som har tid og energi til mann og barn.



Er det deg på bildet? Hvis du bor i nærheten av Tr. heim, tar jeg gjerne en øl en dag. Kanskje du kan introdusere meg til en venninde?
Vis hele sitatet...
Det er det, haha. Jeg bor på sørlandet, litt langt unna. Hadde ikke sagt nei til en øl da, men har desverre ingen venninder å introdusere deg for.
Russland, eller enda bedre - Hviterussland. Relativt uberørt av feminisme der. Også har du jo Polen da.
Sist endret av brennesle; 26. juli 2019 kl. 00:57.
Sitat av *pi Vis innlegg
Egentlig ikke, for alt jeg vet kan det hende du vasser i damer. Jeg snakker om menn som deg, altså de tradisjonelle som er imot likestilling og feminisme. Leser jeg ikke hele tiden om hvordan disse mennene blir forbigått og ender som bitre incels? Mens de moderne mennene får både ett og to kull?
Vis hele sitatet...
Interessant. Jeg tror ikke nødvendigvis er gitt at man er en incel fordi man er tradisjonell, ei heller slik at alle incels blir tradisjonelle. Mange av dem har jeg forstått ønsker å kaste all samfunnsorden.

Jeg har en sterk formening om at det er konservative som får flest barn, forresten.
Sitat av zykonaut Vis innlegg
Jeg tror alltid du vil finne folk som er mindre empatiske og/eller intelligente uansett hvor hardt det kjempes.
Vis hele sitatet...
Ja, men om vi ikke hadde kjempet imot så ville de tatt over. Tenk om alle menn hadde tenkt det samme som TS? Jeg vet at jeg ikke ville trivdes i det hele tatt da, hadde følt meg sett ned på og undervurdert.
Sitat av lethargiclizard Vis innlegg
Det er det, haha. Jeg bor på sørlandet, litt langt unna. Hadde ikke sagt nei til en øl da, men har desverre ingen venninder å introdusere deg for.
Vis hele sitatet...
Anbefaler å ikke bruke et ekte bilde av deg selv samtidig som du uttaler deg om din cannabisbruk og deler oppskrifter til pot brownies.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Anbefaler å ikke bruke et ekte bilde av deg selv samtidig som du uttaler deg om din cannabisbruk og deler oppskrifter til pot brownies.
Vis hele sitatet...
Det har ikke kanskje fallt deg inn at jeg allerede er klar over potensielle konskekvenser dette kan ha? Ellers takk for omtanken.
Det fant jeg i Asia, og har aldri kikket meg tilbake. Er drittlei av brillefeminister som tar trommekurs og Palestinsk fokedans. Der borte er jenter jenter og gutter er...vel der borte er gutter litt av hvert. Men de vil ha menn, ikke soy boys. Men ikke tro at de er nikkedukker, for mer kjeft enn fra min kone (rettmessig sådan) har jeg sjelden fått før hehehe.
Sist endret av Buksvoger12; 26. juli 2019 kl. 01:25.
Sitat av dreamcave Vis innlegg
Ja, men om vi ikke hadde kjempet imot så ville de tatt over. Tenk om alle menn hadde tenkt det samme som TS? Jeg vet at jeg ikke ville trivdes i det hele tatt da, hadde følt meg sett ned på og undervurdert.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg ikke. Det er da vel for faen ikke smittsomt.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Interessant. Jeg tror ikke nødvendigvis er gitt at man er en incel fordi man er tradisjonell, ei heller slik at alle incels blir tradisjonelle.
Vis hele sitatet...
Neineinei, selvsagt ikke alle. Men jeg har definitivt inntrykk av at det er en sammenheng. Høyt utdannede menn stifter i større grad familie, og jeg tror det fortsatt er en sammenheng mellom utdanningsnivå og moderne holdninger som f eks likestilling. Jeg har også inntrykk av at incels (altså ikke alle ufrivillig single, men dem som står frem i en sånn sammenheng) stort sett er kritiske til feminisme. Det kan selvsagt godt tenkes at det er et resultat av heller enn grunnen til at de blir valgt bort, men uansett, det ser ikke ut til å hjelpe dem.

Jeg har en sterk formening om at det er konservative som får flest barn, forresten.
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje også at konservative kvinner får flere barn, særlig hvis man tenker på kvinner som er helt eller delvis hjemmeværende som konservative (det er de vel ikke nødvendigvis). Men dem blir det uansett færre av, og de mennene som får barn får gjerne flere kull med flere kvinner. Som mann kommer man altså ganske bra ut ved å være moderne, ser det ut til.
Sitat av zykonaut Vis innlegg
Det tror jeg ikke. Det er da vel for faen ikke smittsomt.
Vis hele sitatet...
Jo, altså tanker og ideer smitter lett. Vi mennesker følger ofte det samme som de fleste andre gjør. Vi liker å være i flokk, dele same meninger. Så hvis alle hadde gjort og tenkt det samme som TS, hadde vi rett og slett vært der vi var for 150 år siden. En ting er at TS kanskje liker å være dominant, men det å si at kvinner hører til hjemme og at de er skapt for å pleie mannen fordi han skal ut i verden og shit, nei altså vet du hva. TS har sikkert opplevd noe i sin barndom som gjør at han føler for å bevise sin «maskulinitet» og framtre som en «alfahann».
Jeg tror kanskje også at konservative kvinner får flere barn, særlig hvis man tenker på kvinner som er helt eller delvis hjemmeværende som konservative (det er de vel ikke nødvendigvis). Men dem blir det uansett færre av, og de mennene som får barn får gjerne flere kull med flere kvinner. Som mann kommer man altså ganske bra ut ved å være moderne, ser det ut til.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er da andelen barnløse menn sterkt stigende? En av fire får ikke barn, selv om de skulle ønske de kunne få det.

https://forskning.no/kjonn-og-samfun...ke-barn/563682

Det ville forsåvidt vært oppsiktsvekkende om en av fire menn var incels eller kvinnehatere.

Jeg personlig tror ikke at holdninger har så mye å si hva det gjelder attraktivitet. Det er dessuten lettere å holde kjeft når man har suksess.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Hvorfor er da andelen barnløse menn sterkt stigende? En av fire får ikke barn, selv om de skulle ønske de kunne få det.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hvordan det står i motsetning til det jeg skrev. Færre menn får barn, men de som får det får ofte flere kull med ulike kvinner. Det eneste jeg vet på stående fot at jeg har lest om disse er at de har høy utdanning, men jeg tror altså man finner mer moderne verdier blant høyt utdannede.

Det ville forsåvidt vært oppsiktsvekkende om en av fire menn var incels eller kvinnehatere.
Vis hele sitatet...
Som sagt så tror jeg overhodet ikke det er svart hvitt her. Men jeg tror folk med mindre utdanning har mer tradisjonelle verdier, på gruppenivå. Det er selvsagt variasjoner.

Som jeg også sa så tror jeg feministhatet ofte er mer et resultat av enn grunnen til at disse er ufrivillig single, men jeg har ikke inntrykk av at disse holdningene gjør det noe lettere for dem på markedet.

Jeg personlig tror ikke at holdninger har så mye å si hva det gjelder attraktivitet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror holdningene dine til familie og kvinner er ganske viktig når du skal finne deg en kvinne som vil stifte familie med deg. Noe annet ville vært litt rart.
Sitat av legionaire Vis innlegg
takk for at du tenker på meg random, men jeg har ikke problemer med å få ligg eller kjæreste. Jeg er som sagt en naturlig leder og tar lett styringen, men det rakner fordi jeg ikke tiltrekkes av damer som skal kaste bort ungdommen sin på feks utdanning, når de kan være en god mor og omsorgsfull kjæreste som har tid og energi til mann og barn.



Er det deg på bildet? Hvis du bor i nærheten av Tr. heim, tar jeg gjerne en øl en dag. Kanskje du kan introdusere meg til en venninde?
Vis hele sitatet...
Så du vil ha en underdanig kvinne som grunnet mangelen på utdanning verken kan (eller på grunn av rollene) får utfordre deg og dine ideer. Når du kommer med en påstand eller et utsagn, skal kona di nikke med enighet mens hun har en unge på hver pupp.

Er du redd for en kvinne som potensielt kan utfordre deg intellektuelt? Utdanning er selve pilaren når det kommer til at samfunnet går framover fremfor bakover. Hvilke samtaler er det egentlig du ser for deg at du og kona de skal ha sammen?

-Hvordan har du hatt det i dag?, Sier du.
-Vaske. Rydde. Pupp. Nå la oss ha sex så du får utløp for dine lyster, svarer hun.
-deilig og etter det knekker jeg en øl og ser tv mens du holder kjeft og vasker, svarer du igjen.

Jeg har ingenting i veien med ideen om at du skal finne deg en kjæreste som er med på et forhold som ivaretar de tradisjonelle kjønnsrollene. Men det finnes antageligvis høyt utdannede kvinner som ønsker det samme. Men du ønsker altså ikke denne mellomtingen hvor kvinnen er intellektuelt opplyst og velger å leve i et sånt forhold bevisst. Du vil at den potensielle kvinnen skal si ifra seg muligheten til personlig utviklingen og selvrealisering, kun for at du skal ha det mest mulig behagelig i ditt liv og å slippe å bli utfordret intellektuelt. Du vil ha et asymmetrisk forhold der kona di i stor grad er en gjenstand for deg. Det har jeg noe i veien med.

Du må finne en svak kvinne som enda har til gode å oppleve hvilke valg og muligheter for selvrealisering hun har her i livet. Også må du sørge for å sette barn på hun så fort som mulig, sånn at hun er låst og bundet til deg. Resten av livet må du også sørge for å snakke ned tanker eller ideer hun har om å også få seg en utdanning sånn som naboen, eller sånn som den ene venninna hun i blant er så heldig å møte på matbutikken. For som hjemmeværende mor er det ikke så mange arenaer hun kan være sosialt, ettersom de fleste i hennes omgangskrets har fått seg en jobb. Til slutt kommer jo også skolen, og da er ikke en gang barna hjemme på dagtid.

Litt flåsete skrevet av meg det siste der. Og jeg kjenner faktisk noen som har det helt fint i et sånt forhold du beskriver. Men der er dama faktisk veldig intelligent og har utdanning, men har grunnet språk og jobbmuligheter og mannens gode inntekt, valgt å være hjemmeværende i alle de siste årene. Og trives tilsynelatende med det.

Men at du selv skal ha utdanning men ikke ønsker at kona skal ha det, vet jeg ikke om er så gjennomtenkt. Mentalt sett kommer dere jo til å være på et helt ulikt intellektuelt nivå. Hvilke meningsbærende samtaler kommer dere til å ha? Det er kanskje slemt av meg å si, men selv kunne jeg aldri ønsket å ha en livspartner uten utdanning. Kommer til å føles litt som om å gifte seg med ei som nettopp har vært russ. Riktignok kan man bygge mye visdom oppigjennom årene, men vet ikke om det er nok.
Sist endret av pmprsrgr; 26. juli 2019 kl. 02:34.
Finn deg en dame fra USA. Der er den tradisjonelle livsstilen nokså utbredt. Spesielt i de mer religiøse statene.