Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5482
Hei, jeg har nylig kjøpt en brukt iphone 5 da min streika og trengte en ny kjapt. Telefonen funker helt som den skal men når jeg tar inn SIM-kortet så skrur den seg av og kommer til den "start up" siden.
Da jeg skriver inn pin koden min så får jeg en melding der det står:

SIM-kortet i iphonen Iphonen er fra en operatør som ikke støtter av de gjeldene aktiveringskriteriene som er tilordnet av aktiveringstjeneren. Denne feilen er ikke relatert til Iphonen, sett inn et annet simkort fra en støttet operatør, eller be operatøren din om å låse opp Iphonen. Ta kontakt med apple om du trenger mer informasjon.

Jeg har ringt så og si alle operatører/apple, også elkjøp h"n jeg kjøpte mobilen av sier den ikke er låst. h"n som jeg kjøpte den av ble til og med sur på meg når jeg fortalte problemet. Noen som har en idè om hva jeg burde gjøre?
Flere av de tilårskomne SIM-kortene har ikke sikkerhets funksjonaliteten som trengs for nyere iPhone og bla. BankID etc.
Prøv å få et nytt SIM-kort fra din operatør og prøv igjen eller lån SIM-kortet til en kompis og prøv å fjern operatørlåsen med denne.
Bill_Gates: har prøvd flere SIM-kort og for fortsatt feilmelding

opp
Sist endret av FunkyMonkey; 2. februar 2020 kl. 17:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da må du kontakte DEN OPERATØREN som la inn låsen. Er kortet for gammelt, må du gå til DIN OPERATØR og få et nytt kort til nummeret ditt og se om det hjelper.

Og hvordan vet du at "telefonen fungerer som den skal" når du ikke får låst den opp?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Da må du kontakte DEN OPERATØREN som la inn låsen. Er kortet for gammelt, må du gå til DIN OPERATØR og få et nytt kort til nummeret ditt og se om det hjelper.

Og hvordan vet du at "telefonen fungerer som den skal" når du ikke får låst den opp?
Vis hele sitatet...
H"n som jeg kjøpte den av husker ikke hvilken operatør det var, og jeg ringte så og si alle, jeg bruker chilli abbenoment så jeg prøvde og ringe de men da ble jeg bare sendt videre til apple som heller ikke fant ut av noe siden mobilen "ikke var låst"

Jeg kommer inn på selve mobilen og kan bruke den til alt annet unntatt ringing og sms.
Siden jeg ikke ser at det er nevnt her, har du forsøkt nullstilling? Enten full nullstilling til fabrikk, eller bare nullstille innstillinger.
Sitat av SajN Vis innlegg
Siden jeg ikke ser at det er nevnt her, har du forsøkt nullstilling? Enten full nullstilling til fabrikk, eller bare nullstille innstillinger.
Vis hele sitatet...
H"n som solgte den gjorde det rett før den ble sendt, men kan prøve