Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 9261
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Heisann heisann

SÅ, jeg har denne såkalte SVITSJ-avtalen fra Telia. Noe som betyr at jeg kan bytte inn telefonen for en ny hvert år. Jeg elsker å ta bilder og har veldig lyst til å ha det beste kameraet jeg kan få på en iPhone. kamera er veldig viktig for meg, derfor vil jeg skaffe en iPhone 11 Pro.

Jeg har en iPhone XR som jeg vil bytte inn. Hvis man skal gjøre dette må telefonen så vidt jeg forstår være i god stand. Jeg misliker å bruke case. Foretrekker å bruke telefonen akkurat slik den kommer uten noe dilldall. Dette gjør selvfølgelig telefonen mer sårbar. Jeg er veeedlig forsiktig med telefonen, passer på hvilken overflate jeg legger den på og unngår alltid å ha den i lomme sammen med noe annet som kan lage skraper. Hvis denne ikke blir godkjent, må jeg vel bite i det sure eplet (hoho) og skaffe meg en case neste gang.

Min XR er ikke veldig skadet. Den har to relativt små riper på skjermen som man ikke kan se når skjermen er påskrudd.

Rundt aluminiumsrammen er det noen bittesmå hakk etter et fall i gulvet.

Glasset på baksiden er helt perfekt.

Batteristanden er fortsatt 100% av kapasiteten

Har aldri prøvd å svitsje før. Vet dere hvor strenge de er med slike ting? Tror dere denne telefonen blir godkjent? Og hva skjer egentlig hvis den ikke blir godkjent? Del gjerne erfaringer.

Tusen takk på forhånd
Sist endret av Drift; 27. september 2019 kl. 10:46.
Litt hakk her og der og små riper går nok helt fint.
Ser ingen spesielle krav til telefonens stand på telia, men så lenge den ikke er helt ødelagt og leveres i tusen biter tror jeg det skal gå bra for din del.
Du kan jo eventuelt svitsje på nett istedenfor i butikk, så slipper du på en måte å møte de med telefonen.
Har selv svitsjavtale men har ikke "svitsjet" enda så er ikke helt sikker på åssen det fungerer, men skal tro det vil gå greit.
Vet ikke hvordan det gjøres på Telia, men jeg swappet min Huawei nå nettopp til en Iphone 11 Pro.

Da måtte jeg igjennom en liten checklist på hvordan tilstanden til din mobil er idag, før du swapper denne:

Er skjermen ripete ? (isåfall hvor mye)

Funker alle knappene?

Funker skjermen, både visuelt og touch.

Skader ellers på mobilen?

Veldig greit, høres ut som din mobil blir lett godkjent

Hvis en mobil ikke blir godkjent, har jeg dessverre ikke svaret på ass :/
Hakk i rammen er et punkt på sjekklista til Telenor iallfal.
Leverte inn en helt knust iPhone 8 eller no i fjor. Fikk swappa den. Men måtte betale egenandel på forsikring da.. dette var hos telenor
Sist endret av Omaralnes; 27. september 2019 kl. 17:23.
Er skjermforsikring med Svitsj, så skjermhakkene er uansett forsikret. Men små hakk går som bruksmerker, og skal gå helt fint. Det samme gjelder hakk i rammene. Er det store hakk som tyder på unødvendig hard bruk, er det en annen sak.
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Trådstarter
All right! Da skal det nok gå fint. Hakkene i rammen er så små at man må studere den meget nøye for å i hele tatt se det. Fargen er ikke borte engang.
Bruker du også Telia mobil abonnoment? Isåfall har du en plussforsikring og skjermforsikring. Siden IPhone X er veldig vanskelig å reparere vil du som regel få tilbake en helt ny en om du sender den til reparasjon.

Mitt råd er å sende den til reparasjon hos telia butikken. Når du får tilbake mobilen så selger du den på finn. Deretter kjøper du IPhone 11.

Hvis du bytter inn mobilen din får du 12 nye måneder med nedbetaling, det er veldig ugunstig mtp at mobilen din er i god stand.

Jobber i bransjen selv, skriver fra mobil så kan være en del skrivefeil her.