Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5664
Enemy of the snut
Tittelen taler for seg selv, men jeg er ute etter et preparat som kan roe ned eller fjerne "anfallet" der og da, anyone?
Har tenkt tanken på Rivotril, da det gis på resept for blant annet den muskelavslappende effekten, som for eksempel epilepsi. Nevnte dette for legen sist jeg var innom, men legen sa at det var å ta "diagnosen" litt langt mtp at jeg ikke er så gammel enda (29 år) - han mente dette også av hensyn til hvor sløv man blir av muskelavslappende/beroligende. Har allerede fått Pramipexole Orion som hjelper av og til, men som ofte har bare gikk mer ubehag i det siste. Mener da ubehag som i at trangen til å bevege blir mer intens, som at leggene har kramper men smertene er borte men veldig ubehagelig likevel.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sliter selv med restless legs og har prøvd en del forskjellig mot plagene. Det som fungerer best er neurotin eller lyrica. Neurotin er et C preparat som blant annet skrives ut for RLS så det burde ikke være noe problem å få skrevet ut.

Har også prøvd valium, xanor og rivotril men opplever ofte at symptomene bare blir verre.

Det beste, dog er å ha en god rutine på trening og ta seg en liten gåtur utendørs før leggetid
Uvaksinert 👍
Magnesium kan hjelpe.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sliter selv med restless legs og har prøvd en del forskjellig mot plagene. Det som fungerer best er neurotin eller lyrica. Neurotin er et C preparat som blant annet skrives ut for RLS så det burde ikke være noe problem å få skrevet ut.

Har også prøvd valium, xanor og rivotril men opplever ofte at symptomene bare blir verre.

Det beste, dog er å ha en god rutine på trening og ta seg en liten gåtur utendørs før leggetid
Vis hele sitatet...
Ja er flere som har fortalt meg at Neurotin og Lyrica hjelper mot RL, men hvordan kan jeg forklare dette til legen uten at han skal tro jeg kun er ute etter et preparat å ruse meg på?

Sitat av daffe Vis innlegg
Magnesium kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
Ja tar tilskudd hver dag.
Sist endret av Tytjepelk; 1. juni 2019 kl. 17:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv ut å ta store doser av magnesium. Test ut "kjerring råd" som å sove med ullsokker....søk rund enda mer og og test ut alle alternative råd. Bare ikke ty til Rivotril eller lignende. Ikke gjør det!
Anonym bruker
"Nervøs Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neurontin kan fungere og brukes for restless legs. Om du opplever det vanskelig å få det av legen kan du si at det går utover din søvn.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Sifrol
Vis hele sitatet...
Får allerede Pramipexole Orion som er det samme.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Neurontin kan fungere og brukes for restless legs. Om du opplever det vanskelig å få det av legen kan du si at det går utover din søvn.
Vis hele sitatet...
Skal høre til uka da jeg skal inn til ny sjekk for lungene da jeg sliter veldig med astma igjen. Tips til hvordan jeg kan røyke hasj for at jeg skal få minst mulig hosting?:P
Sist endret av Tytjepelk; 2. juni 2019 kl. 12:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har hatt stor nytte av cbd olje.
Kanskje det kan funke for deg?
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Bhadra Vis innlegg
Jeg har hatt stor nytte av cbd olje.
Kanskje det kan funke for deg?
Vis hele sitatet...
Veldig mulig, men hvordan kan jeg få skaffet dette lovlig? Eller må jeg "bare" via DN?
Sist endret av Tytjepelk; 2. juni 2019 kl. 12:41. Grunn: Legge til noe
Du kan jo prøve å nevne det for fastlegen din å se hva han / henne sier.
Noen er heldige og får det på resept i Norge.

Hvis ikke så kan du ta deg en tur til Sverige.
Der selges det i de fleste helsekost butikker.
Du burde virkelig ikke prøve å få benzodiazepiner eller pregabalin mot restless legs.
Avhengigheten du pådrar deg og skadepotensiale på disse midlene er langt verre enn å være litt urolig i beina.

Jeg villet prøvd CBD som andre foreslår her, evt andre mildt beroligende, men ikke avhengighetsskapende medisiner dersom restless legs er et virkelig stort problem for deg
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Du burde virkelig ikke prøve å få benzodiazepiner eller pregabalin mot restless legs.
Avhengigheten du pådrar deg og skadepotensiale på disse midlene er langt verre enn å være litt urolig i beina.

Jeg villet prøvd CBD som andre foreslår her, evt andre mildt beroligende, men ikke avhengighetsskapende medisiner dersom restless legs er et virkelig stort problem for deg
Vis hele sitatet...
Joda, er meget interessert i å prøve CBD prøver gjerne det som kan hjelpe om Neurotin hjelper betyr det ikke at jeg trenger å ta det HVER kveld selv om jeg får restless legs HVER kveld, men i perioder varierer det går alt fra 0 til 4 døgn før neste gang jeg får det..
Et ikke om grunnen til at du har det er antipsykotika, men det var det hos meg. Trappet ned fra 15 til 5 mg Zyprexa og det gjorde susen og alt var borte.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Et ikke om grunnen til at du har det er antipsykotika, men det var det hos meg. Trappet ned fra 15 til 5 mg Zyprexa og det gjorde susen og alt var borte.
Vis hele sitatet...
Nope, går ikke på antipsykotika..
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke svaret du er ute etter, og ikke en medisin du blir å få. Men adhd-medisin/amfetamin i medisinske doser kan så og si fjerne symptomene totalt. I hvert fall etter både egen, og andre her på forumets erfaring.

Men legen din blir aldri å skrive det ut for restless legs.
Anonym bruker
"Underernært Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var en del plaget av dette før. Klaget til fastlegen og ble sent til utredning.

De på utredningen kunne mye om dette og vi prøvde først Sifrol, så Neurontin. For meg tar Neurontin 95-99% av dette. Har nå litt ubehag 1 kveld hver 2 måned istedenfor hver kveld.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke svaret du er ute etter, og ikke en medisin du blir å få. Men adhd-medisin/amfetamin i medisinske doser kan så og si fjerne symptomene totalt. I hvert fall etter både egen, og andre her på forumets erfaring.

Men legen din blir aldri å skrive det ut for restless legs.
Vis hele sitatet...
Skal få testet ut 300mg Neurotin om ikke så lenge, ikke via legen men får et brett fra en venn som jeg skal bruke medisinsk..

Amfetamin er uaktuelt da jeg ikke liker amf. Kokain går bra men koster vel mye. Gir heller Neurotin et forsøk da jeg har fått flere tips fra andre om å prøve dette

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg var en del plaget av dette før. Klaget til fastlegen og ble sent til utredning.

De på utredningen kunne mye om dette og vi prøvde først Sifrol, så Neurontin. For meg tar Neurontin 95-99% av dette. Har nå litt ubehag 1 kveld hver 2 måned istedenfor hver kveld.
Vis hele sitatet...
Da ser jeg frem til å få testet Neurotin, da Sifrol ikke var til mye hjelp.. Det hjalp enkelte ganger, men symptomene ble ofte verre og da lot jeg heller være å ta preparatet.
Sist endret av Tytjepelk; 18. juni 2019 kl. 14:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Baclofen eller lyrica ,virket bra når jeg hadde rls.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Baclofen eller lyrica ,virket bra når jeg hadde rls.
Vis hele sitatet...
Baclofen kommer jeg ikke til å få ut bare ved å spørre legen pga min rushistorikk, såvidt jeg får ut sovemedisin.. Neurotin er erstatnings-preparatet til Lyrica, og da jeg foreslo dette til legen sa han at dette var en mulighet da han har skrevet ut Neurotin tidligere til pasienter for RL. Han virket mest fokusert på Neurotin fremfor Lyrica, mistenker at han tror jeg vil misbruke det.