Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 6938
Hei!

Jeg er avhengig av heroin, (ble avhengig av det og benzo for å dempe enorme traumereaksjoner) og ønsker å slutte. Er på en behandlingsinstitusjon for rusavhengighet, har hatt for mange sprekker, og tanken nå er å sette meg på Subutex og flytte til en avdeling med mer kontroll så jeg ikke kan ruse meg. Det er jeg innstilt på. Men jeg lurer rett og slett på om noen har erfaring med å slutte med heroin (eller for den saks skyld annen rus), og har noen tips til hva som er lurt å tenke på, på kort og lang sikt?
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Har sluttet selv på amme måte.

Masse fine behndligssrsder men det er du som må ville det å gå inn for det.

En sprekk er kjipt og farlig, men ikke verdens undergang. Nykter i 5 snart 6 år her nå. 3 sprekker. Første sprekk etter 2.5 år varte i 2 mnd. Neste sprekk et år seinere varte i 2 uker og siste sprekken i fjor varte i 1 uke og da klarte jeg å holde meg vekk fra heroin pga subben så går riktig vei da.
Trådstarter
Takk for oppmuntrende svar! Er ganske abstinent nå, men motivert. Skal på planlagt avrusning etter hvert, nå blir det bare å kaste opp og skjelve noen dager.

Og gratulerer med 6 år nykter! Fint å lese at en sprekk ikke trenger å ødelegge alt.
Sist endret av LadyO; 27. mars 2019 kl. 14:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
LYKKE TIL <3
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Altså sprekken holdt på å ødeleggd alt og første gangen tenkte jeg at jeg ikke klarte å slutte igjen, men nå veit jeg at det går selvom jeg ødela nesten alt på se to mnd ifht straffesaker, familie, jobb, skole osv.

Men ting bli nedre. De første årene var uten SUB, men har brukt opiater daglig siden 18/19 års alderen og de 3 årene uten opiater i system var fælt. Altid stresset og aldri avslappet. Bare stress og hodepine hele veien.

Nå med sub koser jeg meg og har fått et fint liv og er ganske avslappet, trener, jobber, bor med dama og ungene, reiser på ferier og fått forhold til familien igjen. Bar ehusk at det tar tid.

Du blir født på nytt. Skl bli kjent med følelsene og alt igjen rusfri.

Jeg hatet å ja sex nykter. Sleit med det i flere år. Selvom jeg og dama hadde vært sammen lenge følte jeg meg så akward med å pule nykter.

Men nå har det godt seg til da. Noe helt annet å ha sex i 200km/h hele natta med speed pikk og heroin i blodet enn normal kjærestesex som varer i 30 min

Jeg måtte lære meg å gå på nytt også.

Følte at jeg hadde mistet balansen pga all benzo og dritt så jeg klarte ikke å gå rett de første måneden. Måtte holde meg fast i ting hehe.

Men alt dette blir bedre. Sørg for å ha bra folk rundt det, kutt ut alt i en periode som du får lyst å ruse deg av. Kutt ut alkoholen en god stund og kos deg masse med god mat osv.

Om du lalrer. Å trene er det fint.

Er nå i kjempeform og løper konkurranser og styrke og er for første gang i livet komfortabel med kroppen min. Det er også et stort pluss fodi da kan jeg ikke gå rundt å si at jeg trenger rus for å takle det.


Mange venninner som slutter særlig med speed blir så lei seg når de går opp o vekt at de sprekker.

De fleste sier sånn, nei det gjør ikke noe, du er pen uansett. Men jeg veit hvordan det er. Er du redd for å sprekke pga vekta så ser jeg ingen god grunn til å gå opp i vekt. Hold deg aktiv og i form som om det var jobben din.


Husk vitaminer, b, c, d og tran

Magnesium kan knekke litt kramper.

Lykke til.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
En skam at ikke kratom er mer tilgjengelig i Norge
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Altså sprekken holdt på å ødeleggd alt og første gangen tenkte jeg at jeg ikke klarte å slutte igjen, men nå veit jeg at det går selvom jeg ødela nesten alt på se to mnd ifht straffesaker, familie, jobb, skole osv.

Men ting bli nedre. De første årene var uten SUB, men har brukt opiater daglig siden 18/19 års alderen og de 3 årene uten opiater i system var fælt. Altid stresset og aldri avslappet. Bare stress og hodepine hele veien.

Nå med sub koser jeg meg og har fått et fint liv og er ganske avslappet, trener, jobber, bor med dama og ungene, reiser på ferier og fått forhold til familien igjen. Bar ehusk at det tar tid.

Du blir født på nytt. Skl bli kjent med følelsene og alt igjen rusfri.

Jeg hatet å ja sex nykter. Sleit med det i flere år. Selvom jeg og dama hadde vært sammen lenge følte jeg meg så akward med å pule nykter.

Men nå har det godt seg til da. Noe helt annet å ha sex i 200km/h hele natta med speed pikk og heroin i blodet enn normal kjærestesex som varer i 30 min

Jeg måtte lære meg å gå på nytt også.

Følte at jeg hadde mistet balansen pga all benzo og dritt så jeg klarte ikke å gå rett de første måneden. Måtte holde meg fast i ting hehe.

Men alt dette blir bedre. Sørg for å ha bra folk rundt det, kutt ut alt i en periode som du får lyst å ruse deg av. Kutt ut alkoholen en god stund og kos deg masse med god mat osv.

Om du lalrer. Å trene er det fint.

Er nå i kjempeform og løper konkurranser og styrke og er for første gang i livet komfortabel med kroppen min. Det er også et stort pluss fodi da kan jeg ikke gå rundt å si at jeg trenger rus for å takle det.


Mange venninner som slutter særlig med speed blir så lei seg når de går opp o vekt at de sprekker.

De fleste sier sånn, nei det gjør ikke noe, du er pen uansett. Men jeg veit hvordan det er. Er du redd for å sprekke pga vekta så ser jeg ingen god grunn til å gå opp i vekt. Hold deg aktiv og i form som om det var jobben din.


Husk vitaminer, b, c, d og tran

Magnesium kan knekke litt kramper.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Har du ingen planer om å noensinne slutte med sub? Er helseaparatet rundt deg inneforstått og enig i det?
Hvorfor subutex? Er det ikke bedre å dra plasteret fort og bli ferdig? Tar en ukes tid og da r du ferdig med den fysiske avhengigheten. Det gir en god mestring følelse og en god start. Viktig å huske på at folk tenderer til å være noe impulsiv i perioden etter som gjerne fører til nye sprekker.

Brukte heroin fast i 3år og har nå et velfungerende liv. Det er tar tid. VÆR JÆVLIG TALMODIG samtidig som du bevist setter livet ditt sammen igjen og endrer din adferd og holdninger. Identifiser adferd som ikke er bra for deg og som kan motarbeide din sjanse for å ha et vellykket liv.
Fokuser på selvutvikling.

https://www.youtube.com/watch?v=HLP7jEVIh8U
Sist endret av DrPerception; 28. mars 2019 kl. 12:00.
Trådstarter
Det er litt forskjellige meninger om det, Sub blokkerer jo opiater og sånn sett er man jo forhindret fra å ruse seg når man er desperat. Skal sannsynligvis på det, hvis legene anbefaler det. Og skal så på et behandlingssted med mer rammer, kanskje Tyrili.

Supert at du kom deg ut av det, og takk for gode råd, Iamaddict og DrPerception
Sitat av LadyO Vis innlegg
Det er litt forskjellige meninger om det, Sub blokkerer jo opiater og sånn sett er man jo forhindret fra å ruse seg når man er desperat. Skal sannsynligvis på det, hvis legene anbefaler det. Og skal så på et behandlingssted med mer rammer, kanskje Tyrili.

Supert at du kom deg ut av det, og takk for gode råd, Iamaddict og DrPerception
Vis hele sitatet...
Sub er et opiat, så selv om det blockerer opiater er du fortsatt på et opiat uansett og har samme avhengighet. Hovedforskjell er at det nå er lovlig og du slipper være i miljøet.
Mitt inntrykk er at tilbakefall er lettere fordi dem som går på sub vet de kan sprekke uten å få abstinenser etterpå.
Å slutte uansett hvordan man gjør det er ikke så vanskelig. Det som er vanskelig er å holde seg clean over tid og det er veldig få om noen som klarer det om de selv vanker med venner som bruker rus så du må kutte den kontakten 100% selv om du føler at det faktisk er gode venner du svikter og mister.
Gå for buprenofin og kutt miljøet så har du gode kort på hånden og om du selv virkelig ja virkelig er dritt lei og vil slutte klarer du det for styrken til å slutte og få et nytt og bedre liv ligger i hjernen din.
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Å slutte uansett hvordan man gjør det er ikke så vanskelig. Det som er vanskelig er å holde seg clean over tid og det er veldig få om noen som klarer det om de selv vanker med venner som bruker rus så du må kutte den kontakten 100% selv om du føler at det faktisk er gode venner du svikter og mister.
Gå for buprenofin og kutt miljøet så har du gode kort på hånden og om du selv virkelig ja virkelig er dritt lei og vil slutte klarer du det for styrken til å slutte og få et nytt og bedre liv ligger i hjernen din.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare hvorfor du sier gå for buprenofin?
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Kan du forklare hvorfor du sier gå for buprenofin?
Vis hele sitatet...
Det er virkestoffet i Subutex og andre lignende medisiner.
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Det er virkestoffet i Subutex og andre lignende medisiner.
Vis hele sitatet...
Ja det er jeg klar over. Gått på subutex og suboxone selv.

Det jeg spør om er hva er grunnen til at du råder denne personer og bruke subutex.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har anbefalt personen å ikke bruke slik at hun kan slippe fortsette sin opiatavhengighet. Du råder henne til å bruke et burpenorfin uten å si noe om hvorfor du råder henne til det uten å gi noen grunn. Du bare sier gå for burpenorfin og for en person i en svak situasjon kan en slik kommentar føre til mange år ekstra med opiatavhengighet derfor føler jeg at det i det minste krever en begrunnelse.

Når det ført er kommet grunnet for kan vi sammen lage et mer nyansert bilde slik at personer i en slik situasjon kan drøfte dette valget selv. Det er et valg som kan være veldig avgjørende for framtiden.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sammenlikne sub og hero blir jo dumt dr.

Men etter 13 år med opiater nesten daglig fungerte jeg ikke uten.

Jeg holdt meg i 3 år uten heroin på egen maskin, men legene i Danmark ga meg høye doser sub og metadon fra jeg var 19 og brukte heroin i tillegg så reseptorene mine er ødelagt.

Etter "kun" 3 år hadde jeg nok ikke trengt det selv, men ønsker å slutte og å trappe ned. Men fungere utrolig bra og kjenner ikke jeg tar de en gang.
Trådstarter
Kjenner mange som har/ har hatt veldig nytte av det, og fungerer bra - overhodet ikke det samme som å gå på minus. Men det er ikke det beste alternativet for alle. Jeg tar abstinensene cold turkey nå, så ser jeg hva jeg gjør. Er i alle fall veldig motivert nå, og det er planlagt langvarig oppfølging, så har tro på at det kan gå.
Sitat av LadyO Vis innlegg
Kjenner mange som har/ har hatt veldig nytte av det, og fungerer bra
Vis hele sitatet...
Hvordan har du blitt kjent med disse?


Sitat av LadyO Vis innlegg
overhodet ikke det samme som å gå på minus.
Vis hele sitatet...
Nei, som regel ikke. Kommer an på flere ting. Det vil aldri være helt likt fordi det er du forskjellige medikamenter. Dersom du oppnår stabilisering på heroin er det likevel veldig likt som stabilisering på subutex. Heroin trenger igjennom hjerneblodhinnebarrieren fortere og har dermed høyere potensial for å fortsatt gi rus første minuttene etter dosen er inntatt. Heroin måtte også ha blitt tatt oftere grunnet lavere halveringstid.

Nå er ikke stabilisering på heroin særlig vanlig, da få har tilgang på farmasøytisk heroin som lik styrke hver gang, ei heller få heroinister som holder seg til samme dose og dosering tidspunkter over tid.

Uansett hvilket av dem, du bruker er enn ting veldig likt og det er den fysiske avhengigheten og de påfølgende abstinensene.


Sitat av LadyO Vis innlegg

Jeg tar abstinensene cold turkey nå, så ser jeg hva jeg gjør. Er i alle fall veldig motivert nå, og det er planlagt langvarig oppfølging, så har tro på at det kan gå.
Vis hele sitatet...
Hvilken dag er du på?

Klarer du deg gjennom 3. dagen så vil du merke det går gradvis over etter det. og etter ca 1 uke er du grei fysisk.
Tolaransen er en veldig god indikator på hvor ille abstinensene blir.

Ved Cold turkey av subutex vil det ta noe lengre tid, hovedsakelig fordi subutex har en lengre halveringstid.

Har MASSIV respekt for det du gjør nå Jeg heier på deg. Håper du holder denne tråden aktivt og gir oppdateringer underveis.. Vist faen kan dette gå!!!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Dumt å ta opp det her, men det med å fortsette på sub etter heroin eller ikke syntes jeg var en i interessant diskusjon. Har ingen erfaring med heroin, men har prøvd sub én gang og da ble jeg helt på trynet. Så at man kan gå på det livet ut, uten problemer høres rart ut. Men hva faen vet jeg. En egen tråd på evnet hadde vært spennende.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Ja det er jeg klar over. Gått på subutex og suboxone selv.

Det jeg spør om er hva er grunnen til at du råder denne personer og bruke subutex.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har anbefalt personen å ikke bruke slik at hun kan slippe fortsette sin opiatavhengighet. Du råder henne til å bruke et burpenorfin uten å si noe om hvorfor du råder henne til det uten å gi noen grunn. Du bare sier gå for burpenorfin og for en person i en svak situasjon kan en slik kommentar føre til mange år ekstra med opiatavhengighet derfor føler jeg at det i det minste krever en begrunnelse.

Når det ført er kommet grunnet for kan vi sammen lage et mer nyansert bilde slik at personer i en slik situasjon kan drøfte dette valget selv. Det er et valg som kan være veldig avgjørende for framtiden.
Vis hele sitatet...
Fordi det er ingen som fungerer likt og pdd er det ett av få alternativ LAR har i verktøykassa. Metadon blir man "ruset" av mens sub tar bort absidensene og det er ytterst få som har klart å holde seg clean over tid og da mener jeg over 2 år. Men man må være klar over at man fortsatt er "narkoman" det er bare staten som er dealeren og en kjip rigid dealer men du vet hva du får og fast leveranse. Er mye diskusjon om effekten av sub for "suget" taes ikke bort og det er grunnen til at bla heroin skal prøves ut i Bergen noe jeg personlig har troa på at vil fungere bedre. Ingen er like så man må bare prøve seg frem enten det er LAR eller egen nedtrapping men uansett blir du aldri kvitt "suget" for har du først vært hekta vet du veldig godt at heroin er et vidunderlig middel som hjelper mot det meste. Mange føler også at det er lett å trappe gradvis ned fra 16 mg til 2 mg sub men å kutte helt kan være være enn heroin.
Man kan også dra til Spania eller England og betale 20.000.- for en detox.
Desverre er sub det beste alternativet pdd men jeg håper heroin snart er på banen landsdekkende.
Trådstarter
Dr Perception, tusen takk, så hyggelig å høre Er på dag 3. Er på avrusning og ganske dårlig, men veldig motivert. Orker ikke det kjøret her lenger.
Kudos!
Skulle nok vært en KP, men du fortjener litt kudos også. Godt jobbet så langt
Sist endret av random42099; 1. april 2019 kl. 15:29.
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Fordi det er ingen som fungerer likt og pdd er det ett av få alternativ LAR har i verktøykassa. Metadon blir man "ruset" av mens sub tar bort absidensene og det er ytterst få som har klart å holde seg clean over tid og da mener jeg over 2 år. Men man må være klar over at man fortsatt er "narkoman" det er bare staten som er dealeren og en kjip rigid dealer men du vet hva du får og fast leveranse. Er mye diskusjon om effekten av sub for "suget" taes ikke bort og det er grunnen til at bla heroin skal prøves ut i Bergen noe jeg personlig har troa på at vil fungere bedre. Ingen er like så man må bare prøve seg frem enten det er LAR eller egen nedtrapping men uansett blir du aldri kvitt "suget" for har du først vært hekta vet du veldig godt at heroin er et vidunderlig middel som hjelper mot det meste. Mange føler også at det er lett å trappe gradvis ned fra 16 mg til 2 mg sub men å kutte helt kan være være enn heroin.
Man kan også dra til Spania eller England og betale 20.000.- for en detox.
Desverre er sub det beste alternativet pdd men jeg håper heroin snart er på banen landsdekkende.
Vis hele sitatet...

Har lite tro på at heroin fjerner suget på langsikt. Skal du fjerne suget på et opiat som avhengig må doser kontinuerlig økes grunnet høy toleranse utvikling.
De må altså møte samme problem uansett.

Ved behandling av brukere med toleranse så høy at subutex ikke vil fungere, kan heroin være et alternativ.

Jeg ser på substitutt behandling som nyttig for nedtrapping for hjelp med fysisk abstinens hos brukere med så høy abstinens at det ville være uforsvarlig å gjøre uten.

En bruker med så lav toleranse at subutex fungerer tilstrekkelig, er ikke i den kategorien.

Det blir dermed brukt i dag for å prøve utsette konsekvensene og dermed forer de oppunder en adferd narkomane stort sett burde lære å endre.
Sist endret av DrPerception; 1. april 2019 kl. 18:38.
Sitat av Saion Vis innlegg
IBOGA
Vis hele sitatet...
Forstått det sånn at det ikke blir brukt av klinikker mer grunnet mistenkelige dødsfall.

Tenker at det å bryte loven med å skaffe slike midler fort kan føre til problemer som kan senke personens motivasjon til å bli rusfri.
Sist endret av DrPerception; 1. april 2019 kl. 19:21.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Mine helskontakter, psykologer og andre helsearbeidere mener folk som meg med nesten livslangt opiat avhengighet og sterke traumer må jobbe gjennom ting før man slutter med det. Vil gjerne slutte. Var nykter 3 år uten sub og det var de værste årene i livet mitt. Levde konstant i traumer og vanskelig ting jeg ikke hadde jobbet med.

Jobber med disse tingene i dag i håp om å kunne slutte med sub, men tør ikke slutte med de per dags dato. Jeg klarer det, meb får det så tungt og tøft. Hjernen min slår seg på trauma arbeiding med en gang den ikke er medisinert. Helt håpløst, men får håpe jeg fpr jobbe meg gjennom det.

Ingen fordel å gppå sub og jeg hater å måtte ta de, men bedre enn 2-2g hero pluss div om dagen
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Mine helskontakter, psykologer og andre helsearbeidere mener folk som meg med nesten livslangt opiat avhengighet og sterke traumer må jobbe gjennom ting før man slutter med det. Vil gjerne slutte. Var nykter 3 år uten sub og det var de værste årene i livet mitt. Levde konstant i traumer og vanskelig ting jeg ikke hadde jobbet med.

Jobber med disse tingene i dag i håp om å kunne slutte med sub, men tør ikke slutte med de per dags dato. Jeg klarer det, meb får det så tungt og tøft. Hjernen min slår seg på trauma arbeiding med en gang den ikke er medisinert. Helt håpløst, men får håpe jeg fpr jobbe meg gjennom det.

Ingen fordel å gppå sub og jeg hater å måtte ta de, men bedre enn 2-2g hero pluss div om dagen
Vis hele sitatet...
Lest mye av hva du skriver på forumet fordi vi har en tendens til å finne hverandre under samme kategorier.

I ditt tilfelle forstår jeg den beslutningen.

En ting jeg ikke har snakker med deg om før er min mistanke om at bivirkningen fra substitutbehandling er grunnen for at du nå også er avhengig av annen medisin i tillegg og at hadde du klart å trappe ned i høyere hastighet kunne du slippet dette problemet.

Tror fortsatt det er håp for deg med å slippe, men du må av subtitutbehandling først, noe jeg selvfølgelig forstår er vanskelig og en lengre prosess noe som er uheldig da det er en kamp mot klokka i forhold til akkurat det.


Håper du får god hjelp og oppfølging av støtte apparatet, som jeg selv ofte oppfatter som for lite kompetente på området.
Ekstremt vanskelig når man er avhengig av benzo samtidig, spesielt når jeg gikk av begge to samtidig også. Har hatt mine sprekker, men jeg syntes det var enklere å trappe meg selv ned med Heroin enn Subutex. Ekstrem nattesvette, paranoia, angst på kanten til at selvmord konstant er et alternativ. Litt av det jeg gikk gjennom konstant, da jeg aldri kom meg helt av. Redselen for å gå tom mens du kjenner at de lette og første abstinensene som tåreflod, dårlig mage og rennene nese, var en konstant påminning om at de harde abstinensene var rett rundt hjørnet. Slitsomt liv, kjenner meg igjen i hva mange av dere sier, samt ekstrem dyrt.

I starten trodde jeg Subutex skulle være en vidunder medisin for problemene, men bivirkningene ble etterhvert for jævlige når toleransen var skyhøy. Samt at abstinensene satt mye lengre på dem.



Jeg kunne grafse meg gjennom 2gram om dagen. Ekstrem toleranse, 200mg Oxy gjorde meg bare frisk. På 320mg oxy kunne jeg få en små nod ut av det når jeg blandet det med alkohol og benzo. Deretter kom Subutex inn i bildet, tok bare halvparten av det når toleransen begynte å dvale nedover, mest pgs ceiling effekten. Sub i større doser gjør jo bare at den sitter lengre i kroppen, sub i små doser som 4-8mg gjorde at det bare varte i 8-12 timer om gangen. Jeg måtte finne en vei ut, deretter begynte jeg et strengt regime med meg selv hvor jeg trappet meg gradvis nedover med heroin isteden. Sniffet jeg det, fant jeg også ut at det kunne henge opp til 15 timer, husker ikke hva det blir metabolisert til i leveren igjen, men da hadde jeg en lang halveringstid. Deretter begynte jeg å røyke det, men bare når abstinensene kom, også da i ganske små mengder. Det har også enda kortere halveringstid 3-6 timer, men brukte det bare for å bli "frisk", det krever enorm viljestyrke, men det er absolutt mulig. Man vil jo helst nodde ut, så det å bare bruke det når man MÅ var ikke lett. Prøvde Kratom og ble helt frisk med det, skal dog sies at toleransen var ganske lav på det tidspunktet! Men Kratom hjalp mer enn jeg hadde trodd. Selv om benzo abstinensene fortsatt hang og greip meg i en berg og dalbane med tankekjør konstant. Men det var absolutt verdt det. Fra Ekstrem toleranse til moderat toleranse -> til nesten ingen toleranse. Så der er jeg nå..
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har lite tro på at heroin fjerner suget på langsikt. Skal du fjerne suget på et opiat som avhengig må doser kontinuerlig økes grunnet høy toleranse utvikling.
De må altså møte samme problem uansett.

Ved behandling av brukere med toleranse så høy at subutex ikke vil fungere, kan heroin være et alternativ.

Jeg ser på substitutt behandling som nyttig for nedtrapping for hjelp med fysisk abstinens hos brukere med så høy abstinens at det ville være uforsvarlig å gjøre uten.

En bruker med så lav toleranse at subutex fungerer tilstrekkelig, er ikke i den kategorien.

Det blir dermed brukt i dag for å prøve utsette konsekvensene og dermed forer de oppunder en adferd narkomane stort sett burde lære å endre.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg formulerte meg litt feil.
LAR sin behandling innebærer livslang behandling som det står i planen og de har ingen plan for nedtrapping og avslutning så det er ikke i deres mandat.
Bare det er jo ganske spesielt.
En narkoman har et sug som subutex ikke fjerner derfor er det aktuelt å gå over til heroin da de likevel skal bruke det resten av livet.
Forøvrig er LAR en velkjent katastrofe med særdeles dårlige resultater over tid siden ytterst få klarer å gå på subutex uten sidemisbruk så heroin er en klart bedre løsning.
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Mulig jeg formulerte meg litt feil.
LAR sin behandling innebærer livslang behandling som det står i planen og de har ingen plan for nedtrapping og avslutning så det er ikke i deres mandat.
Bare det er jo ganske spesielt.
En narkoman har et sug som subutex ikke fjerner derfor er det aktuelt å gå over til heroin da de likevel skal bruke det resten av livet.
Forøvrig er LAR en velkjent katastrofe med særdeles dårlige resultater over tid siden ytterst få klarer å gå på subutex uten sidemisbruk så heroin er en klart bedre løsning.
Vis hele sitatet...
Enig i at det er en katatrofe. Jeg tror ikke behandling med heroin vil stoppe side misbruk etter en stund så lenge de gir samme dose hver dag. igjen pågrunn av toleranse utvikling.

Noe som motsier dette er at det er vist med rotter at cravings øker dersom styrke varierer fra gang til gang uten at brukeren vet hva han får.
Akkurat som på gata.

Vet dette er utprøvd flere steder og enda ikke satt meg inn i resultatene.
Sist endret av DrPerception; 1. april 2019 kl. 23:17.
▼ ... over et år senere ... ▼
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Lest mye av hva du skriver på forumet fordi vi har en tendens til å finne hverandre under samme kategorier.

I ditt tilfelle forstår jeg den beslutningen.

En ting jeg ikke har snakker med deg om før er min mistanke om at bivirkningen fra substitutbehandling er grunnen for at du nå også er avhengig av annen medisin i tillegg og at hadde du klart å trappe ned i høyere hastighet kunne du slippet dette problemet.

Tror fortsatt det er håp for deg med å slippe, men du må av subtitutbehandling først, noe jeg selvfølgelig forstår er vanskelig og en lengre prosess noe som er uheldig da det er en kamp mot klokka i forhold til akkurat det.


Håper du får god hjelp og oppfølging av støtte apparatet, som jeg selv ofte oppfatter som for lite kompetente på området.
Vis hele sitatet...
Klarte det da. Men vet ikke helt om det er riktig. Er ikke like ille som ting var sist jeg var helt nykter, men føler jo på en del gamle ting...


Vet ikke helt om det er riktig for meg. Får naltrexone nå da så det er en viss trygghet i en liten periode. Vi får se. Er 2 mnd ut i det så det er jo håp om ikke ting blir værre selvfølgelig
Fikk mail om at det var aktivitet på denne tråden igjen. Jeg startet tråden mens jeg var i rusbehandling for halvannet år siden, og det var en vanvittig tøff periode i livet mitt, hvor ingen trodde jeg skulle klare å slutte, aller minst meg. Men nå er jeg nesten halvannet år uten heroin - bortsett fra et par små sprekker første året. Livet har gått fra å være forferdelig, til veldig bra - jeg jobber, har truffet kjærligheten og skal gifte meg. Trappet ned med Sub på avrusning, så har jeg vært uten. Sånn i tilfelle noen lurte på hvordan det hadde gått!
Sitat av LadyO Vis innlegg
Fikk mail om at det var aktivitet på denne tråden igjen. Jeg startet tråden mens jeg var i rusbehandling for halvannet år siden, og det var en vanvittig tøff periode i livet mitt, hvor ingen trodde jeg skulle klare å slutte, aller minst meg. Men nå er jeg nesten halvannet år uten heroin - bortsett fra et par små sprekker første året. Livet har gått fra å være forferdelig, til veldig bra - jeg jobber, har truffet kjærligheten og skal gifte meg. Trappet ned med Sub på avrusning, så har jeg vært uten. Sånn i tilfelle noen lurte på hvordan det hadde gått!
Vis hele sitatet...
Gratulerer, veldig godt å høre at ting går bedre
Sitat av LadyO Vis innlegg
Fikk mail om at det var aktivitet på denne tråden igjen. Jeg startet tråden mens jeg var i rusbehandling for halvannet år siden, og det var en vanvittig tøff periode i livet mitt, hvor ingen trodde jeg skulle klare å slutte, aller minst meg. Men nå er jeg nesten halvannet år uten heroin - bortsett fra et par små sprekker første året. Livet har gått fra å være forferdelig, til veldig bra - jeg jobber, har truffet kjærligheten og skal gifte meg. Trappet ned med Sub på avrusning, så har jeg vært uten. Sånn i tilfelle noen lurte på hvordan det hadde gått!
Vis hele sitatet...
Fantastisk bra og høre en solskinnshistorie...Det hjelper på alle arenaer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av LadyO Vis innlegg
Fikk mail om at det var aktivitet på denne tråden igjen. Jeg startet tråden mens jeg var i rusbehandling for halvannet år siden, og det var en vanvittig tøff periode i livet mitt, hvor ingen trodde jeg skulle klare å slutte, aller minst meg. Men nå er jeg nesten halvannet år uten heroin - bortsett fra et par små sprekker første året. Livet har gått fra å være forferdelig, til veldig bra - jeg jobber, har truffet kjærligheten og skal gifte meg. Trappet ned med Sub på avrusning, så har jeg vært uten. Sånn i tilfelle noen lurte på hvordan det hadde gått!
Vis hele sitatet...
Ikke bare sluttet med heroin, men du har sluttet med opiater ettersom du valgte kun bruke subutex som nedtrapping.
Sist endret av DrPerception; 28. september 2020 kl. 15:29.
Hei TS,

Godt jobba og glad på dine vegne at du er på riktig spor igjen!