Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1014
I går kveld tok min gamle harddisk kvelden og jeg dro å kjøpte meg en ny SSD. Problemet er at jeg ikke finner denne harddisken når jeg skal installere Windows. Jeg har Googlet meg ihjel og har prøvd en god del ulike metoder, blant annet denne:

Once in Windows setup, hit shift+F10 to bring up the command line.
>diskpart -Press enter
>list disk -Press enter
From the list above (assuming you have more than one HD installed, if not it'll be the only one), find the number corresponding to your HD.
>select disk [number] - Press enter
>clean all -press enter
>exit
Vis hele sitatet...
Uten hell... har noen gode tips?
Du må konvertere disken til GTP ellers så vil den ikke dukke opp i windows install. Etter at du har brukt select disk og clean (tror ikke du trenger å skrive 'all'), så må du bruke kommandoen "convert gtp". Da skal den dukke opp som en ledig og brukbar disk.
Sist endret av The Riddler; 6. oktober 2017 kl. 14:01.
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Du må konvertere disken til GTP ellers så vil den ikke dukke opp i windows install. Etter at du har brukt select disk og clean (tror ikke du trenger å skrive 'all'), så må du bruke kommandoen "convert gtp". Da skal den dukke opp som en ledig og brukbar disk.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg ikke finner disken under "list disk"
Hvordan installerer du Windows? Via den gamle windowsen din eller booter du direkte fra CD-rom/minnepenn med Windows på?
Prøv i tillegg forskjellige SATA-porter, med forskjellige kabler!
Ok, du finner den ikke under diskpart, har du sjekket om den er synlig i bios?

Hvis nei, gjør som nevnt over her.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Ok, du finner den ikke under diskpart, har du sjekket om den er synlig i bios?

Hvis nei, gjør som nevnt over her.
Vis hele sitatet...
Hei. Har en liknende sak her, og har kommet frem til at disken ikke er synlig i BIOS. Prøvde med en annen disk med samme ledninger, og da poppet den frem i BIOS. Returvare?
Har du forsøkt å bytte sata-kabel?