Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5219
Anonym bruker
"Harm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som tittelen sier, kommer ingen vei. Har hatt 2 jobber, ble oppsagt fra begge på relativt kort tid.
NAV vil ikke gi med noe økonomisk støtte, ei heller familie eller venner.
Hver dag går ut på å lete etter jobber å bare få avslag, og drikke seg fra sans og samling.
Aner ikke hvordan jeg skal få noe orden på livet, trenger hjelp men tørr ikke stå frem til noen.
Ser egentlig bare en utvei og det er.. vel.. å reise herfra for alltid, men jeg vil egentlig ikke det heller.
What to do
Dra deg sammen! Du klarer ikke å leve et godt liv uten familie og venner, jeg synes du burde gjøre det forholdet du har med familien din bedre, siden du ikke får støtte fra dem. Du må tørre å spør om hjelp
Anonym bruker
"Harm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har et greit forhold til familien, men de synes jeg skal klare meg på egenhånd ettersom jeg har bodd i en annen by enn de rundt et års tid.
Hvorfor mister du jobben? Skal en god del til for å miste jobben i norge..

Første punkt måtte vel være å droppe "og drikke seg fra sans og samling." så lenge det er en del av hverdagen.
Anonym bruker
"Harm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av rfa Vis innlegg
Hvorfor mister du jobben? Skal en god del til for å miste jobben i norge..

Første punkt måtte vel være å droppe "og drikke seg fra sans og samling." så lenge det er en del av hverdagen.
Vis hele sitatet...
Første jobben mistet jeg fordi sjefen mente jeg ikke var motivert nok, fikk bare beskjed om å fullføre dagen og ikke komme tilbake.
Hadde godt forhold til de ansatte der, sjefen likte meg tydeligvis ikke.

Andre jobben var det generelt dårlig arbeidsmiljø der jeg ble anklaget for å være voldelig mot andre, noe jeg ikke var, så knapt nok noe til de som anklaget meg for det. Så hvorfor de ikke ville ha meg vet jeg ikke, men ble oppsagt der også.

Er ikke alkoholavhengig, men drikker for å slippe å tenke på hvor mye jeg har failet i det korte livet.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
gammel er du ? vesentlig å vite om du søker råd.
Anonym bruker
"Harm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
gammel er du ? vesentlig å vite om du søker råd.
Vis hele sitatet...
er i 20 årene
Sitat av Botnr2000 Vis innlegg
Dra deg sammen! Du klarer ikke å leve et godt liv uten familie og venner, jeg synes du burde gjøre det forholdet du har med familien din bedre, siden du ikke får støtte fra dem. Du må tørre å spør om hjelp
Vis hele sitatet...
Han sier at han ikke får økonomisk støtte ifra familie og venner, ikke at han ikke har noen eller at det er et dårlig forhold.
Det kan være flere årsaker til at familie og venner ikke kan støtte en person, det trenger ikke å være noe med akkurat den personen.

Til TS

Aller først er det en ide å slutte å drikke deg fra sans og samling.
Når du ikke har inntekt så har du faktisk krav på livsopphold ifra nav, noe de ikke kan nekte deg, spesielt ikke muntlig.

Jeg er også i samme posisjon som deg, hatt 2 jobber (sa opp selv pga noe lureri med lønna)
Og har nå vært arbeidsløs i 4 år.
Sender rundt 3-400 søknader i året, får ikke svar på en eneste en.
Om du ser bort ifra de ''vi har mottatt din søknad'' meldingene.

Nav har vært rasshøl mot meg hele veien og har nekta meg de mulighetene som kunne fått meg ut i jobb raskere, for å kun sende meg på søknad og cv kurs (så og si alle kursene dems går ut på å lære hvordan du skal skrive en cv og søknad) noe som er ubrukelig.
Men har alikevel fått nødhjelp, husleie og livsopphold mesteparten av veien.

Får hele tiden høre det at ''det er bare å fortsette'' eller ''snart får du deg en jobb du også'' eller resten av de cliche jobbgreiene familie kommer med, men som du nevner har jeg ikke sett noe annet valg en å flytte til et sted det kanskje er litt flere muligheter.

Husker selv jeg tok kontakt med legen min angående dette fordi jeg begynte å bli deppa over det, han sa han kunne henvise meg til psykolog for å prate videre om det, noe jeg takket nei til.
Ble litt rolig når stemoren min fortalte meg at det faktisk er veldig mange flere som sliter med det samme og at etter man er blitt myndig så kan det fort ta et par år før man får seg en jobb videre.
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men tipper du er rundt 20'ish.

Det er en evig runddans dette her
''For å få jobb trengs erfaring, for å få erfaring trengs en jobb''

Det beste er å fylle tiden med en hobby samtidig som du også søker jobber.
Begynn med trening, gaming eller hva som helst annet du måtte like som kan distrahere deg fra det. Det vil komme dager som er hardere å takle enn andre, men slik er det for absolutt alle i hele verden.
Alkohol og andre rusmiddeler igjen blir bare en midlertidig løsning og blir litt som å grave seg dypere ned i hullet man allerede befinner seg i og når man først skal opp så klarer man det ikke selv.


Heh, så det ble en del det her, men du får ha lykke til TS,
Anonym bruker
"Harm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Han sier at han ikke får økonomisk støtte ifra familie og venner, ikke at han ikke har noen eller at det er et dårlig forhold.
Det kan være flere årsaker til at familie og venner ikke kan støtte en person, det trenger ikke å være noe med akkurat den personen.

Til TS

Aller først er det en ide å slutte å drikke deg fra sans og samling.
Når du ikke har inntekt så har du faktisk krav på livsopphold ifra nav, noe de ikke kan nekte deg, spesielt ikke muntlig.

Jeg er også i samme posisjon som deg, hatt 2 jobber (sa opp selv pga noe lureri med lønna)
Og har nå vært arbeidsløs i 4 år.
Sender rundt 3-400 søknader i året, får ikke svar på en eneste en.
Om du ser bort ifra de ''vi har mottatt din søknad'' meldingene.

Nav har vært rasshøl mot meg hele veien og har nekta meg de mulighetene som kunne fått meg ut i jobb raskere, for å kun sende meg på søknad og cv kurs (så og si alle kursene dems går ut på å lære hvordan du skal skrive en cv og søknad) noe som er ubrukelig.
Men har alikevel fått nødhjelp, husleie og livsopphold mesteparten av veien.

Får hele tiden høre det at ''det er bare å fortsette'' eller ''snart får du deg en jobb du også'' eller resten av de cliche jobbgreiene familie kommer med, men som du nevner har jeg ikke sett noe annet valg en å flytte til et sted det kanskje er litt flere muligheter.

Husker selv jeg tok kontakt med legen min angående dette fordi jeg begynte å bli deppa over det, han sa han kunne henvise meg til psykolog for å prate videre om det, noe jeg takket nei til.
Ble litt rolig når stemoren min fortalte meg at det faktisk er veldig mange flere som sliter med det samme og at etter man er blitt myndig så kan det fort ta et par år før man får seg en jobb videre.
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men tipper du er rundt 20'ish.

Det er en evig runddans dette her
''For å få jobb trengs erfaring, for å få erfaring trengs en jobb''

Det beste er å fylle tiden med en hobby samtidig som du også søker jobber.
Begynn med trening, gaming eller hva som helst annet du måtte like som kan distrahere deg fra det. Det vil komme dager som er hardere å takle enn andre, men slik er det for absolutt alle i hele verden.
Alkohol og andre rusmiddeler igjen blir bare en midlertidig løsning og blir litt som å grave seg dypere ned i hullet man allerede befinner seg i og når man først skal opp så klarer man det ikke selv.


Heh, så det ble en del det her, men du får ha lykke til TS,
Vis hele sitatet...
Godt å høre jeg ikke er den eneste, av og til virker d sånn.
Har også vært på slike "kurs" fra nav, og de er som sagt ubrukelige.
Hver gang jeg kontakter nav for støtte mener de jeg skal søke dagpenger elns, noe jeg har gjort og de avslo pga manglende dokumenter på at jeg faktisk er arbeidsledig elns.. Får vel bare fortsette å styre med de og se om d finnes noen andre muligheter for økonomisk støtte..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det aller beste rådet er utdanning.

Enten yrkesretta (elektriker, rørlegger etc.), eller teoretisk. Har du ikkje utdanning er det vanskeleg å få jobb, og det vil neppe verte lettare med meir automatisering i samfunnet heller.
Det finnes MANGE jobber som ikke krever utdanning, noen av dem er også bra betalt. Det at du har fått sparken fra 2 jobber, (alle jobbene dine?) Hjelper ikke akkurat... Prøv og få deg en "lærling jobb" så du kan få erfaring. Som andre har sagt NAV MÅ betale sosialstønad om du ikke har annen hjelp.

Det at CV/søknad kurs er ubrukelig er jeg veldig uenig i, det blir hva du gjør det til. Jeg fikk selv drømme jobben etter en aggressiv og klein CV som jeg lærte på NAV kurset. Uten kurset hadde jeg sikkert skrevet en normal og kjedelig søknad som ikke hadde skaffet meg den først jobben jeg søkte på.
Anonym bruker
"Harm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Det finnes MANGE jobber som ikke krever utdanning, noen av dem er også bra betalt. Det at du har fått sparken fra 2 jobber, (alle jobbene dine?) Hjelper ikke akkurat... Prøv og få deg en "lærling jobb" så du kan få erfaring. Som andre har sagt NAV MÅ betale sosialstønad om du ikke har annen hjelp.

Det at CV/søknad kurs er ubrukelig er jeg veldig uenig i, det blir hva du gjør det til. Jeg fikk selv drømme jobben etter en aggressiv og klein CV som jeg lærte på NAV kurset. Uten kurset hadde jeg sikkert skrevet en normal og kjedelig søknad som ikke hadde skaffet meg den først jobben jeg søkte på.
Vis hele sitatet...
Det var lærlingejobber jeg fikk sparken fra.
Om det finnes mange jobber som ikke krever utdanning tar jeg gjerne imot tips.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Det at CV/søknad kurs er ubrukelig er jeg veldig uenig i, det blir hva du gjør det til. Jeg fikk selv drømme jobben etter en aggressiv og klein CV som jeg lærte på NAV kurset. Uten kurset hadde jeg sikkert skrevet en normal og kjedelig søknad som ikke hadde skaffet meg den først jobben jeg søkte på.
Vis hele sitatet...
Det funker for noen, for andre er det helt ubrukelig.
Har selv gått litt over 8 slike kurs, alle på forskjellige steder med forskjellige personer og jeg har testet ut alt jeg har lært til ingen nytte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var lærlingejobber jeg fikk sparken fra.
Om det finnes mange jobber som ikke krever utdanning tar jeg gjerne imot tips.
Vis hele sitatet...
Hva er du lærling som ? Erfaring kan ha mye å si.

Listen på jobber uten videregående utdanning er som sagt lang, men mye av det kommer an på erfaringer og hva du ønsker og gjøre. Om du gir meg noen pekepinner slipper jeg og sitte her og skrive hele natten.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det aller beste rådet er utdanning.

Enten yrkesretta (elektriker, rørlegger etc.), eller teoretisk. Har du ikkje utdanning er det vanskeleg å få jobb, og det vil neppe verte lettare med meir automatisering i samfunnet heller.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner tankegangen, men OP slår meg som en fyr som ikke har det så bra i livet akkurat nå, og en utdanning i en slik situasjon kan bli litt mye å gape over.

Jeg vil anbefale deg å fortsette å søke på jobber og finne noe du er god på.
Finner du det, så blir det automatisk moro og da har du vunnet.
Begynn smått og bli god på det, og når selvtilliten og alt er på plass så kan du tenke mer langsiktig.

Til slutt så er det kanskje greit å ta til seg det som har hendt deg og se om det er noe å gjøre med holdningen din så det ikke skjer igjen.

Lykke til, jeg har vært der du er og det er helt jævlig, men ting kan snu så ufattelig fort og etter en stund vil du se tilbake på som bare en ræva del av livet.
Sist endret av ID-Brikke; 18. juni 2017 kl. 02:26.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Hva er du lærling som ? Erfaring kan ha mye å si.

Listen på jobber uten videregående utdanning er som sagt lang, men mye av det kommer an på erfaringer og hva du ønsker og gjøre. Om du gir meg noen pekepinner slipper jeg og sitte her og skrive hele natten.
Vis hele sitatet...
Jobbet i byggebransjen.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Det funker for noen, for andre er det helt ubrukelig.
Har selv gått litt over 8 slike kurs, alle på forskjellige steder med forskjellige personer og jeg har testet ut alt jeg har lært til ingen nytte.
Vis hele sitatet...
Du er en person som tar ting seriøst og prøver så godt du kan ?

Dette for meg høres veldig rart ut, da jeg hadde veldig god hjelp av mitt kurs, men vi alle er veldig forskjellige.

Sitat av x192 Vis innlegg
Jobbet i byggebransjen.
Vis hele sitatet...
Bygg bransjen er stor, kan ikke du selge deg selv litt? hva du trivdes med mest på jobb, hvilke fritids aktivitet du likte/liker, noe du kanskje har lyst til og gjøre etc. Listen er jo fra badevakt til web design og nesten alt i mellom. Privat, kommunalt. Sykehus/gård.

Du har jo de "basiske".

Miljøarbeider/assistent på sykehus innenfor MANGE forskjellige avdelinger.
Nesten alt av butikk ansatte, spørs jo hva du liker og hva du kunne tenke deg å jobbe med. Bensinstasjoner, skole, barnehage, jobbe med eldre innen for helse og omsorg. Fiskebåt. Jobber innenfor steder som trenger folk til arkiv/kontorjobb. Transport av ting som ikke krever kompetanse innenfor vanskelige kjøretøy(om du har bil lappen). Sortering av søppel på søppeldynge. Eller kanskje finne seg en ny lærling jobb så du kan fullføre fagbrev. Blir lettere om du kommer med noen pekepinner . Om det står i søknaden at dem krever 1-5 års erfaring hindrer ikke dette deg i og søke. Skriv en bra søknad og gjør det bra på evt intervju. Så er muligheten til stede
Sist endret av Iluwu; 18. juni 2017 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rota sammen en søknad til sosial stønad er vel noe man skal klare i de fleste situasjoner

Gi deng i rus en tid framover. Fokuser på arbeid. Lykke til.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var lærlingejobber jeg fikk sparken fra.
Om det finnes mange jobber som ikke krever utdanning tar jeg gjerne imot tips.
Vis hele sitatet...
Et par steder man kan jobbe som ikke krever utdanning eller tidligere erfaring:

1) ALLE matbutikker i hver eneste by i Norge.
2) Så og si alle detaljhandler i hver eneste by i Norge, alt i fra clas ohlson til klesbutikker og sportsbutikk.
3) Mange offentlige institusjoner og f.eks sykehus har mange ansatte uten relevant utdanning eller erfaring.
4) Call-center, enten salg, kundeservice eller spørreundersøkelser.
5) Restauranter, gatekjøkken og fast-food.
6) Kommunen ansetter mange uten utdanning og du kan jobbe med mye forskjellig.
7) Vikar på skole/barnehage/SFO osv. "Lærer uten godkjent utdanning" er en godt betalt stilling
8) Fiske på båt f.eks krever neppe noen skriftlig utdanning.
9) Lagerarbeid, flyttebyråer og lignende fysisk krevende arbeid.
10) Har du f.eks en IKEA eller annen stor bedrift i nærheten av deg? Det er helt spinnvilt hvor mange årsverk en sånn bedrift har i løpet av et år. De trenger ALLTID folk.


Det er ikke noe som heter å ikke klare å finne en jobb.
Det handler om hvor mye man prøver og hvorvidt man legger sjela i det og virkelig VIL få seg en jobb.

Sist gang jeg var arbeidsløs printet jeg hver dag ut rundt 15-40 CV'er på NAV(jobbsøkerkurs er forresten en flott ordning) og gikk fra dør til dør til så og si ALLE arbeidsgivere i byen. Tror det tok cirka 4 uker med søking før jeg fiksa meg det som etter et par måneders tid i jobben ble 100%-stilling som servitør.
Er ikke noe drømmejobb selvsagt, men å skylde på "hurr catch 22 har ikke erfaring og jobben krever det men får ikke erfaring pga får ikke jobb" er latskap, i mine øyne.

Gå inn, rak i ryggen og med et smil om munnen, spør om daglig leder er inne og om du kunne fått levert en åpen søknad. Håndhils på lederen og fortell kjapt om situasjonen din og generelt hva du er på utkikk etter(protip: beggars can't be choosers, vær åpen for alt). Takk for tiden og gå videre til neste butikk.

Først når du personlig har håndhilst på daglig leder eller lignende i samtlige forretninger, bensinstasjoner, restauranter og institusjoner i din by kan du si at du har prøvd å søke jobb men ikke får noenting.

(Jeg bare slenger denne siste setningen ut her, ikke direkte til deg, men det virker som mange "jobbsøkere" trenger å høre dette)

Å sitte på ræva i sofaen hjemme og pisse rundt seg med CV'er og søknader på finn.no er IKKE å gjøre et godt forsøk på å komme seg ut i arbeidslivet. Selvsagt skal du søke på det du finner på finn, NAV osv., men ting kommer ikke gratis her i livet.

Edit: at det lønner seg å slutte å ruse seg daglig ser jeg på som en selvfølge. Dette tar du selvfølgelig i ditt eget tempo, men det er vel ikke noe mål å ende opp som en av de folka som drar hjem fra jobben for å pilse seg i seng?

Lykke til!
Sist endret av FatMan; 18. juni 2017 kl. 08:10. Grunn: glemte at ts er alkis i tillegg
Jeg kan virkelig ikke forstå meg på folk som deg. Hvor vanskelig kan det være å skaffe seg en jobb, og beholde den?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som tittelen sier, kommer ingen vei. Har hatt 2 jobber, ble oppsagt fra begge på relativt kort tid.
NAV vil ikke gi med noe økonomisk støtte, ei heller familie eller venner.
Hver dag går ut på å lete etter jobber å bare få avslag, og drikke seg fra sans og samling.
Aner ikke hvordan jeg skal få noe orden på livet, trenger hjelp men tørr ikke stå frem til noen.
Ser egentlig bare en utvei og det er.. vel.. å reise herfra for alltid, men jeg vil egentlig ikke det heller.
What to do
Vis hele sitatet...
Beste løsningen (på lang sikt eller ei) vil som nevnt være utdanning. Men det er jo ikke sikkert det er aktuelt i det hele tatt slik situasjonen er i dag. Nei, du må nesten sette deg ned å tenke på hvordan du vil få det bedre med deg selv. Dette er det ingen andre som kan avgjøre for deg. Alle er forskjellige. Enkelte kan ta en hvilken som helst jobb selv om de mistrives i den, andre igjen makter det ikke. Det kan være du kan ta hvilken som helst jobb/mulighet eller det kan være du trenger å velge noe du vet du klarer (dvs ikke gape over for mye) for å ikke draes lenger ned i søla.

Det som er gull verdt (tror jeg gjelder for de fleste) er å holde seg i aktivitet. For min egen del hjelper dette stort. Stå opp om morgenen å få noe utbytte av dagen. Hvis en ikke har noe å bedrive dagene med kan det være veldig enkelt å "ligge utpå". Gjør du det beste ut av det men har den tanken at det kan være bosted som gjør at du har låst deg så kan det kanskje være en mulighet å flytte.

Når det kommer til NAV har en flere muligheter enn kun dagpenger som en kan vurdere. Eventuelt bare en praksisplass. Som sagt har du krav på hjelp fra NAV hvis du står der uten noenting. NAV kommer ikke automatisk med alternativ. Hos NAV kan det gå med mye energi for at en skal "komme gjennom" å få noe støtte. Gir en opp blir en nesten nødt til å få noen til å ta opp kampen for seg, så en ikke står der på gaten uten mat.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ezel Vis innlegg
Jeg kan virkelig ikke forstå meg på folk som deg. Hvor vanskelig kan det være å skaffe seg en jobb, og beholde den?
Vis hele sitatet...
Ehhhh, det er mange faktorer som spiller inn.
Avhengig av hvor man bor, psykisk helse, utdanning, tilgjengeligheten av ledige jobber osv.

I tillegg blir man ofte selvdestruktiv og bygger seg selv ned mentalt av å hele tiden bli avvist når man sender inn søknader feks.

Jeg gikk selv 1 år uten jobb etter VGS. Jeg prøvde alt jeg kunne, men klarte ikke å skaffe meg noe før jeg ved en ren tilfeldighet ble tilbudt jobb.
Tida uten jobb var ærlig talt den værste i mitt liv, jeg ville ikke gå på lokalbutikken på dagtid fordi jeg hadde så stor skam knyttet til det å være arbeidsledig. Jeg ble nesten et psykisk vrak som følte meg verdiløs i samfunnet.

Men for all del, sitt på din høye hest og døm folk uten å vite noe som helst om personen det gjelder.
Det kan være mange personlige grunner til at man har problemer med å beholde en jobb.
I tillegg kan det være tilfellet at han har jobbet i bedrifter med drittfolk og dårlige ledere. Tro det eller ei, slike bedrifter finnes.....
Sitat av ezel Vis innlegg
Jeg kan virkelig ikke forstå meg på folk som deg. Hvor vanskelig kan det være å skaffe seg en jobb, og beholde den?
Vis hele sitatet...
Menneskets hjerne er en innviklet sak. Kan sammenligne det med ett program, alle er ikke utviklet for å gjøre samme nytten, hvorfor ikke?
Hvor vanskelig er det for ett menneske å spise en skive eller to og beholde den? Det er ikke like lett for en med aneroksi og en uten, hvorfor? Jeg kan virkelig ikke forstå meg på slike som deg, som er av den oppfatningen at alt er likt her i verden.
Sist endret av Jens1; 18. juni 2017 kl. 11:22.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Du bør kontakte saksbehandleren din fra NAV og be om et møte. Forklar situasjonen din, og finn ut sammen hva du bør gjøre fremover. Økonomisk bistand er en rettighet du har hvis du er uten jobb&penger. Ser for meg at du burde vært i et arbeidstreningsopplegg gjennom NAV, for å bevise ovenfor deg selv og NAV, at du fungerer i jobb. Da åpner det seg nye muligheter igjen, f.eks at NAV betaler utdanning for deg, eller bistår med å hjelpe deg finne ordinær jobb.

NAV er stort sett behjelpelig, så lenge du er i stand til å ta litt initiativ og vise motivasjon og vilje.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Du nevner psykisk helse. Har du søkt om hjelp for den? Fastlege kan henvise til DPS. Din har antagelig over 1 000 pasienter, og håndterer folk som skammer seg over slikt dag ut og inn.
Siden de andre skriver langt her skriver jeg kort ; en måte å raskt komme i jobb på kan være å søke støtte til truckførerkurs. Det åpner for fast jobb som truckfører på lager og havner. Du burde bruke tid på å reflektere over hva du kan trives i over tid tho.
Anonym bruker
"Harm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Rota sammen en søknad til sosial stønad er vel noe man skal klare i de fleste situasjoner

Gi deng i rus en tid framover. Fokuser på arbeid. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Visste ikke det var noe som det, skal høre med de om det på mandag!
Anonym bruker
"Harm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Siden de andre skriver langt her skriver jeg kort ; en måte å raskt komme i jobb på kan være å søke støtte til truckførerkurs. Det åpner for fast jobb som truckfører på lager og havner. Du burde bruke tid på å reflektere over hva du kan trives i over tid tho.
Vis hele sitatet...
Høres interessant ut, hvor søker man støtte for slikt? NAV?
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Siden de andre skriver langt her skriver jeg kort ; en måte å raskt komme i jobb på kan være å søke støtte til truckførerkurs. Det åpner for fast jobb som truckfører på lager og havner. Du burde bruke tid på å reflektere over hva du kan trives i over tid tho.
Vis hele sitatet...
Det er det truckførerkurset da, har søkt om det i 5 år og fått høre alt ifra ''nei det slutta vi med'' til ''jeg melder deg på kurset neste mnd'' forså å aldri høre noe mer
Skal du ordne truckførerkurs, ta det privat!

Dnepr; Norge har nok en del arbeidsledig, men ikke så ille media fremstiller det.