Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4283
Heisann, som sikkert flere andre følger jeg med på "Storage wars"

Programmet handler om folk som reiser rundt og kjøper opp minilagre som fks. City self-storage leier ut, og selger tingene for (forhåpentligvis) profitt. Ser ut som noen av de tjener big bucks på dette. Og da lurer jeg på, finnes dette i Norge? Hva skjer med alle minilagre der folk oppbevarer ting ikke blir betalt for eller glemt? Kastes det, eller auksjoneres det bor slik som i tv-serien? Virker utrolig spennende og by på et lagerrom med bokser du ikke aner hva er, for og så finne ut om det dreier seg om kasser med gull og samleobjekter eller bare skrap.

Noen som vet?
Generelt sett vanskelig å tjene penger på dette. Det vanligste i Norge er å kjøpe dødsbo.
Ja ser den, men virker som du må drive litt bigtime for og få kjøpt opp, transportert og videresolgt et helt dødsbo.

Send mail til City self-storage og spurt, så poster her når jeg får svar

Hei,

Om man ikke betaler over en lengere periode, sender vi saken til nasmannen. Tingene blir da kastet.

Mvh

Christian Hanssen,
Site Manager

What a waste...
▼ ... flere år senere ... ▼
Liten korreksjon her, det fungerer ikke som i Usa, men Namsmannen selger sakene som har verdi, ifølge 123 Minilager som driver med utleie av lager til en private og bedrifter.

Tingene blir ikke solgt på auksjon til private, men til oppkjøpere som videreselger det.
Greit å ta høyde for at det meste man ser på TV er 100% rigget (scriptet) også.
Sitat av A-hunter Vis innlegg
Greit å ta høyde for at det meste man ser på TV er 100% rigget (scriptet) også.
Vis hele sitatet...
Haha ja. Men han gamlingen med alle bilene som raserer hver unit han kjøper jo er jævlig komisk da. Og så så står han store negeren i bakgrunnen og ypper seg. Det er 100% scriptet.
Ganske morsom han som skrikker yuup på alt han kan og erter på seg alle...
Mente på at jeg hadde hørt om lagerauksjon i Norge. Og jaggu.

http://www.smp.no/alesund/2016/04/09...g-12576840.ece
Selv i USA fungerer det ikke som på Amerikansk TV. Eieren av eiendommen kan kun selge unna kunder sin eiendom i lageret for å dekke sitt eget direkte tap (ikke betalt leie), og det må utlyses i god tid så og så godt i aviser etc (for eieren av lageret kan ikke selv ende opp som kjøper av kundens eiendom).