Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4681
Hei!

Jeg kjøper kingsize rullepapir og filter tips på ebay en gang i blandt, for eget bruk og for å selge til de stakkars stonerene i distriktet som ikke har peiling på at netthandel er en greie. De to siste årene har dette gått veldig bra, men i dag lå det en pakke i postkassa med påklistret merkelapp som lyder "ÅPNET AV TOLLETATEN".

Er jeg fucked? Så vidt meg bekjent så er vel ikke king size rullepapir ulovlig, men det er vel kun ett bruksområde for disse. Finnes det noen sjanse for at tolletaten har varslet politiet om at jeg har kjøpt "brukerutstyr"? Jeg har flydd under radaren siden jeg begynte å fyre, tatt alle precautions mulig, og har unngått onkel blå. Jeg bor på bygda, så å skaffe store rullepapir lokalt er rett og slett umulig, pluss at norske nettbutikker som selger disse er for dyre når jeg får de for 5 kr pakka på ebay.

Takker for all input!
Nei du er ikke fucked og du har ingenting å bekymre deg for.
Det er helt 100% lovlig å kjøpe ubrukt brukerutstyr, det er først når det blir brukt at det blir ulovlig.
Du er ikke fucked. De har ingenting med hva du bruker rullepapir og filtre til. De kommer ikke til å varsle snuten. Edit: ninjaed.
Sist endret av kallisti; 30. august 2017 kl. 16:52.
Brukerutstyr er lovlig. Mens narkotika, og ting som "kan bli narkotika" er ulovlig.
Vet ikke hvordan gråsonen her er, men hvis du ikke er kjenning fra før, så tviler jeg på at du har noe å bekymre deg for...
Hvor mange rullepapir og filtertips bestilte du? Hvis det er snakk om hundrevis av pakker, så kan det jo hende at både tolletaten og Onkel blir interessert, selv om jeg tviler på det.
Anonym bruker
"Rik Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det mye du har kjøpt ? Mulig dem misstenker at du selger dette...

Ellers så vet en jo aldri, ville tatt mine forhåndsregler som du sier.

Forruten dette så er det fullstendig lovlig å kjøpe rullepapir..
Takker for svar, da har jeg ikke like noia lengre Det var 20 pakker Raw Kingsize Organic Hemp i pakken, à 32 blad. Står dog på lenken til rustelefonen at det er en øvre grense på 200 papir, som jeg tydeligvis har sprengt, totalen i pakken var 640 papir. Men jeg går utifra at om de hadde flagga den, så hadde den blitt stoppet, istedet for å bare åpnet, så sendt ut?
Sist endret av TimelyGenetics; 30. august 2017 kl. 17:08.
Det er vel MVA på alt over 200 rullepapir, så det kan være de krever deg for dét. Jeg hadde nok bestilt mer enn fire pakker når jeg først bestilte. Ellers er du safe.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det mye du har kjøpt ? Mulig dem misstenker at du selger dette...
Vis hele sitatet...
Det samme kan bli sagt om ALT annet og så lenge det er innenfor rimelighetens grenser (ikke 100 000 pakker) så tror jeg det er den minste bekymringen. For alt de vet så gir han det bort gratis. Det de bryr seg om er at han betaler nok moms og ikke importerer ulovlige ting.

Slapp av trådstarter. Har du glemt at rullepapir faktisk har mer enn ett bruksområde? Det kan brukes til å lage store sigaretter. Så du trenger ikke bryte loven for å bruke rullepapir.

Skjønner du har noia siden du gjør alt du kan for å ikke bli tatt, og helt ærlig vet jeg ikke hvor nazi Norge kan være, om det er mulig at du ble satt i et mistenktregister, men jeg tror ikke det har skjedd nå.
Kan jo hende de har åpna for å sjekke verdien, eller at innholdet stemmer med deklareringen? Det har skjedd meg før når jeg har bestilt fra nettet.
Men bare vær litt forsiktig fremover, så går det mest sannsynlig bra. Er jo ikke ulovlig med rullepapir i seg selv.
Glem det. Om du ikke er helt safe så står ikke verden til påske.
Rullepapir er ikke brukerustyr så lenge det ikke er brukt. Det kan også brukes til tobakk og andre smokingherbs for eksempel, selv om det er helt uvesentlig. Du kan bestille et tonn om du vil så lenge du betaler toll og mva. Og nei, de varsler ikke politiet, de har seriøst bedre ting å ta seg til med enn å bry seg om noen skarve papir (FÅR JEG VIRKELIG HÅPE)
Bare stikkprøve. Modern fikk også slik på noe jeg bestilte til henne på nettet (veke til parafinlampe). Dont worry!
Jeg fikk samme brev, som ikke var i brev så alle på posten kunne se det sto "brukerutstyr". Jeg bare lo det ligge og hørte ingenting mer. Holdt meg til norske headshop's siden.