Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3517
Anonym bruker
"Forelsket Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Her i distriktet er det en politimann som bruker arbeidstiden sin på å forfølge og mobbe rusmisbrukere. Han har i flere saker løyet om hva som har skjedd og blitt sagt, og det virker som han har følelsen av at så lenge det er politimann mot rusmisbruker så kan han gjøre hva han vil. Han har i en sak mot meg løyet om at jeg var i besittelse når jeg faktisk ikke var det, noe han senere ordnet en ransakelsesordre på. Dette har jeg anmeldt til spesialenheten, ettersom den opprinnelige siktelsen forfalt i retten og saken på den første besittelse ble henlagt. Det er jo uansett veldig kjipt når de foretok en ransakelse hos meg som ga meg en betinget fengselsstraff.

Dette er dessverre bare et lite eksempel på hva han driver med. Han stopper folk han kjenner igjen uansett om de skal ha gjort noe galt eller ikke, og han stopper og så bekjente av kjenninger. Når en kompis av meg skulle o avhør, sto han klar til å stoppe sjåføren som i dette tilfelle var forloveden. Det første han gjorde da var å ransake, ta en spyttprøve og en klinisk kontroll, selv om denne damen overhodet ikke var ruset og aldri har hatt et rusproblem. Han argumenterte for at hun var rød i øyene som absolutt ikke er sant, og han bruker slike unnskyldninger for å gjøre dette med alle.

En bekjent av meg møtte han ute til fots her om dagen, og da pekte politimannen på den bekjente og lo. Han oppfører seg som regel alltid på en nedverdigende måte.

Han tok førerkortet mitt i fjor, og da åpna han med at jeg var påvirket av amfetamin noe som ikke var tilfelle. Jeg hadde derimot røyket dagen før, og mistet derfor lappen av denne grunn. Jeg mener på at jeg ikke virket ruset, legen som foretok en klinisk kontroll av meg mente det samme. Politimannen listet flere klassiske symptomer på amfetamin rus, og ettersom jeg ikke i det hele tatt var påvirket av det føler jeg nærmest det beviser at han ikke har vært ærlig. Før han kjørte meg til legevakta for blodprøve, så prøvde han å få meg til å tyste. Han sa at om jeg gjorde det så ville han bare drite i legevakta og la meg kjøre av sted igjen. Det synes jeg er helt utrolig, jeg gikk selvfølgelig ikke med på det men syntes synd på meg selv som ikke fikk tatt noe lydopptak.

Å ta lydopptak er veldig vanskelig ettersom han alltid ransaker deg, og i tilfeller hvor han tror han kan få pågrepet deg av en grunn beslaglegger han også telefoner med en gang.

Jeg er selv nærmest redd for å være ute med venner om de skal kjøre meg, selv om vi nødvendigvis ikke gjør noe galt. Dette fordi jeg risikerer å få de stoppet bare av å være passasjer. Om jeg da blir kjørt av en som ikke vil ha noe med slikt å gjøre, så er det veldig dumt.

Han tok lappen fra en annen kompis her om dagen, og der er klart at han utvikler seg til å bli verre. Han har faktisk blitt mer maktsyk og brutt mer regler gjennom årene, sikkert fordi det er så vanskelig å bli tatt for det. I dette tilfellet satt en kjenning i passasjersetet til kompisen (kun blitt tatt for bruk og besittelse til eget bruk). Han hadde kommet i det motgående kjørefeltet, og bråsnudd når han så passasjeren. Han begynte da med ransaking hvor han ikke fant noe, og tok en spyttprøve som ikke slo ut på noe. Sjåføren var ukjent for politiet og hadde ikke brukt noe ulovlig annet enn at han hadde røyket 3 dager i forveien. Politimannen hadde faktisk med seg hurtig urinprøver, og tok en sånn som slo ut på THC. Da tok han lappen og tok han med for blodprøve. Lappen får han nok igjen om 3 uker, men at han kan bruke urinprøver slikt synes jeg er ekstremt urovekkende.

Jeg forstår heller ikke hvorfor de tillater at han patruljerer alene, når han nærmest er berømt for å være en maktsyk politimann som misbruker hjemler og lover.

Jeg har selv nylig anmeldt han til spesialenheten, Men jeg lurer på hva annet er det som kan gjøres? Er dette noe media har interesse for?

Takker for svar
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det eneste som funker er å finne konkrete bevis på det du sier her. Et annet alternativ er å finne ut noen av rutinene hans for så å lokke han til å gjøre noe dumt og filme eller ta lydopptak av hendelsen.
Minner meg om en politimann i mitt nærområde.
Av ren nysgjerrighet, hvilket politidistrikt er det snakk om? evt fylke om du ikke vil uttale deg om kommune.
Anmeld han for trakassering og stalking.
skaff et skjult kamera som han ikke får beslaglagt og film så har du bevis.
lur i han spacecakes og anmeld han for kjøring i påvirket tilstand. Hard mot hardt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg hadde en sånn sheriff på nakken, måtte bli ordentlig mye tull før det ordnet seg, nå må vi være 300m unna hverandre
Sitat av smetti Vis innlegg
lur i han spacecakes og anmeld han for kjøring i påvirket tilstand. Hard mot hardt.
Vis hele sitatet...
Tror ikke akkurat denne typen her kommer på besøk for å spise kake...
Utsatt selv for sånn, ødelagt hele livet mitt, trist å høre at folk er redde politi når du skal føle deg trygg rundt politiet. Merker i norge spesielt i mitt tilfelle (stavanger) at utrolig mange politimenn misbruker makten og bare jakter på småkriminelle som ikke er noe fare mot samfunnet i det hele tatt. Om du er helt clean kan du definitivt gå innom stasjonen og snakke med en annen politi og gi en personlig klage og spør om det er noe mulighet for å signere en partner til denne personen sånn han er under oppsyn og ikke kan misbruke makten