Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 7858
Dette er et hypotetisk spørsmål.

La oss si at shiten er i små zip bags, vil det lukte mye å oppbevare 1 kg amfetamin i flere slike poser? Noe forskjell med metamfetamin? Vil en person kunne lukte noe rart i rommet, og er det nok med litt lufting liksom?

Noen med erfaring? Takker for svar!

- Spirituell
Sist endret av Spirituell; 28. april 2012 kl. 17:05. Grunn: hurr durr
Lukt i forhold til hva?

Lukt i rommet de er i, eller lukt i naborommet?

Er det pakket godt nok inn, og plassert i et rom med lite gjennomtrekk o.l, så vil det nok generelt bli såpass lite lukt at et menneske ikke vil merke lukten i større grad.

En trent hund, vil uten problem finne plasseringen.
facepalmer mye
Spirituell's Avatar
Trådstarter
En forbipasserende hund kan altså lukte seg frem og markere utenfor?
Sorry for litt dårlig formulering, men fikk svar nok Blackkoz.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er det pakket godt nok inn, og plassert i et rom med lite gjennomtrekk o.l, så vil det nok generelt bli såpass lite lukt at et menneske ikke vil merke lukten i større grad.
Vis hele sitatet...
vet du det sikkert?
Sist endret av Spirituell; 28. april 2012 kl. 17:08.
Parkettetterligning
Er vel få som kjenner lukten av amf uansett. Er nok ikke mye lukpt på det, er ikke sikker på om det lukter i det heletatt, vill tro det bare er å lufte en gang iblandt.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Er ikke helt ren amf luktfritt da (for mennesker)? Bare noe jeg har hørt, kanskje irrelevant da du på gata sjelden får tak i ren amf...

Ha det i et rom med god lufting, du er fucked hvis snuten shower up.
Putt det i en iskremboks og hiv det i fryseren?
facepalmer mye
Spirituell's Avatar
Trådstarter
scary shit for SWIM å bo i byen, men snuten går vel ikke rundt med bikkjer i full jobb helt random

takker for svar, tråden kan slettes

Sitat av phish Vis innlegg
Putt det i en iskremboks og hiv det i fryseren?
Vis hele sitatet...
funker vel ikke mot bikkjer?
Sitat av Choobe Vis innlegg
Er ikke helt ren amf luktfritt da (for mennesker)?
Vis hele sitatet...
Angivelig ren amfetamin jeg har luktet på har ihvertfall ikke luktet noe, men om noen åpner en pose med amfetamin er fuktig av løsemidler og andre forurensninger så kan man kjenne at den harske lukten brer seg ut i rommet.
Spesielt ille var lukten av en type som kunne ligne på sæd.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
..... knark i isboks i fryseren.....funker vel ikke mot bikkjer?
Vis hele sitatet...
Nei det funker nok ikke mot bikkjer.
Har hørt at bikkjer har så god luktesans at selv om knark er vakumpakket og senket i feks bensin vil bikkjer klare å lukte det.
Er blitt fortalt at det eneste som gjør at bikkjer ikke klarer å lukte stoff er om det ligger i en 100% forseglet boks i metall altså sveiset sammen. Er det dårlig svies vil bikkjene finne varene.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Nei det funker nok ikke mot bikkjer.
Har hørt at bikkjer har så god luktesans at selv om knark er vakumpakket og senket i feks bensin vil bikkjer klare å lukte det.
Er blitt fortalt at det eneste som gjør at bikkjer ikke klarer å lukte stoff er om det ligger i en 100% forseglet boks i metall altså sveiset sammen. Er det dårlig svies vil bikkjene finne varene.
Vis hele sitatet...
Akkurat DET høres tvilsomt ut.
Sist endret av Kusetjuv; 28. april 2012 kl. 18:25.
facepalmer mye
Spirituell's Avatar
Trådstarter
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Nei det funker nok ikke mot bikkjer.
Har hørt at bikkjer har så god luktesans at selv om knark er vakumpakket og senket i feks bensin vil bikkjer klare å lukte det.
Er blitt fortalt at det eneste som gjør at bikkjer ikke klarer å lukte stoff er om det ligger i en 100% forseglet boks i metall altså sveiset sammen. Er det dårlig svies vil bikkjene finne varene.
Vis hele sitatet...
er det vakumpakket, altså sealet og ingen spor utenpå pakken er det ingen narkopartikler hunden kan lukte
Sitat av Spirituell Vis innlegg
scary shit for SWIM å bo i byen, men snuten går vel ikke rundt med bikkjer i full jobb helt random

takker for svar, tråden kan slettes



funker vel ikke mot bikkjer?
Vis hele sitatet...
Nope, tror ikke det er bare for oppbevaringen sin skyld har hørt at det er lurt og putte amfetamin i frysern, bare rykter dog.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
er det vakumpakket, altså sealet og ingen spor utenpå pakken er det ingen narkopartikler hunden kan lukte
Vis hele sitatet...
Problemet er det at etter en stund vil lukt trenge seg gjennom forpakningen.

Jeg vil anbefale dere som er interessert i å finne ut mer om dette å se "Never get Busted again.
Sist endret av Mørkemannen; 28. april 2012 kl. 18:27.
så på dokumetar om narko på national G der sa tollen at narko baronene sprayet noe som lukta skyllemiddel på narkoen og da klarer ikke bikkjene å lukte narkon, hva stoffet var sa dem seff ikke

ellers må amfetamin oppbevares i kjøleskapet og hvor renere den er hvor mindre lukter det
Sitat av Mørkemannen Vis innlegg
Problemet er det at etter en stund vil lukt trenge seg gjennom forpakningen.

Jeg vil anbefale dere som er interessert i å finne ut mer om dette å se "Never get Busted again.
Vis hele sitatet...

Ja var jo derfor jeg skrev at det må være 100% tett. Altså om det lages en boks i stål som sveises igjen så vil ikke lukten trenger ut.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Choobe Vis innlegg
Er ikke helt ren amf luktfritt da (for mennesker)? Bare noe jeg har hørt, kanskje irrelevant da du på gata sjelden får tak i ren amf...
Vis hele sitatet...
Jess. Og i så store kvanta så er det jo gjerne rent.
Slike mengder kan jo uansett være like greit å ikke oppbevare hjemme med mindre det skal ut fort og i større porsjoner.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Ja var jo derfor jeg skrev at det må være 100% tett. Altså om det lages en boks i stål som sveises igjen så vil ikke lukten trenger ut.
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke deg jeg siterte heller så du trenger ikke å spille snurt.
Men se litt på linken jeg vedla, eller eventuelt laste ned hele filmen så ser du at du faktisk har feil.
Lukten vil etter hvert til og med trenge gjennom porene i metallet det pakkes i.
Er jo ei heller det beste miljøet man har rotet seg inn i, om man har tilgang på slike kvanta, for oppbevaring.

Blir man tatt av politiet, så står man selv ansvarlig for å tilbakebetale det hele... Noe som heller ikke er det letteste å svelge for en normal person.
Sitat av Mørkemannen Vis innlegg
Nå var det ikke deg jeg siterte heller så du trenger ikke å spille snurt.
Men se litt på linken jeg vedla, eller eventuelt laste ned hele filmen så ser du at du faktisk har feil.
Lukten vil etter hvert til og med trenge gjennom porene i metallet det pakkes i.
Vis hele sitatet...
Var ikke meningen å fremstå som snurt - beklager det.

At lukt trenger gjennom metall har jeg vanskelig for å tro noe særlig på.
Det ville jo bety at feks trykkflasker til gass vil bli tomme til slutt for at gassen bare siver ut gjennom porene.

Eller er luktmolekyler så utrolig små at de trenger gjennom ting andre gasser ikke kan unnslippe gjennom?

Var ikke noe på den videoen om at lukt trenger gjennom metall.
Var det en annen video kanskje?

Edit:
Fant den filmen
Sist endret av random67489; 28. april 2012 kl. 19:23.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
At lukt trenger gjennom metall har jeg vanskelig for å tro noe særlig på.
Det ville jo bety at feks trykkflasker til gass vil bli tomme til slutt for at gassen bare siver ut gjennom porene.

Eller er luktmolekyler så utrolig små at de trenger gjennom ting andre gasser ikke kan unnslippe gjennom?
Vis hele sitatet...
The permeation scent cone principle can be understood by answering this question: “How does a police dog smell through a metal gas tank, through gasoline, through plastic PVC pipe, and detect the marijuana stashed inside?”

Well, dogs cannot smell through anything, but rather, odors permeate from everything, creating a scent cone outside any and all containers. It is generally accepted by working dog trainers – such as those in the military, the Department of Defense, US Customs, and police services – that over a period of time, scent emanates from a static location up and outwards in a conical configuration called a scent cone, which can be distorted or influenced by heat, moisture, air currents, sunlight, shade and topographical features. You see, the transfer of smell is an exchange of actual molecules in the air, not a gas or vapor. Odor is the detectable (i.e. “smellable”) evidence of molecular movement from solids and liquids into the atmosphere.

To illustrate this principle during K-9 academies, I would place tuna fish in a plastic baggie and allow the students to take a whiff of the sealed bag. The fish odor could not be detected at first. As decomposition hastens, the molecules move faster, and the smell becomes more rank and offensive. That’s why later in the day, when the bag of tuna was passed around again, the smell was easily detected; the tuna molecules had passed through the pores of the plastic fabric of the baggie, creating an odor outside the bag.

The very same thing happens when hiding your stash: the odor (airborne molecules) of marijuana eventually passes through – or permeates from – the hiding spot, leaving a detectable scent cone near the contraband source. This is why a dog can alert cops to marijuana, even when its floating in a fuel tank, because over time the odors create a scent cone outside the automobile of metal, gasoline, PVC pipe and marijuana. The dog will alert to the marijuana smell.
Vis hele sitatet...
Les mer her: http://www.cannabisculture.com/v2/node/8634
Har hørt at det skal lukte som Fluidising på en måte! Vet ikke om det er flere som mener det samme?
Ja det kan vel være mulig jeg kan jo ikke avvise det fullstendig siden jeg ikke er hverken ekspert eller kjemiker.
Men for meg så virker det mer plausibelt at knark-lukten fra en bensintank vil være mulig å oppdage mens knark-lukt fra en metall-boks som er sveiset tett vil være umulig å oppdage også for hunder.

I en bensintank siden det nå brukes som eksempel er det påfyllingsrør, filter, lufterør og selvsagt bensinslange.
I alle disse punktene kan det trenge ut knark-lukt - spesielt om dopet kun er pakket i plast. For som du ser er jo en drivstofftank langtifra tett - det er tvert imot mange og relativt store hull der lukt kan unnslippe.

En metallbeholder som er sveiset igjen er hermetisk lukket. Selv ikke oksygen trenger inn eller ut. Derfor tviler jeg veldig sterkt på at lukt kan trenge gjennom metall.

En annen ting som også svekker teorien om at lukt kan trenge gjennom metall er jo at tollerne bruker scannere eller store røntgenmaskiner som scanner vogntog i jakten på stoff - om hunder var 100% til å stole på ville det vel vært enklere å bare ha flere hunder?
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Ja det kan vel være mulig jeg kan jo ikke avvise det fullstendig siden jeg ikke er hverken ekspert eller kjemiker.
Men for meg så virker det mer plausibelt at knark-lukten fra en bensintank vil være mulig å oppdage mens knark-lukt fra en metall-boks som er sveiset tett vil være umulig å oppdage også for hunder.

I en bensintank siden det nå brukes som eksempel er det påfyllingsrør, filter, lufterør og selvsagt bensinslange.
I alle disse punktene kan det trenge ut knark-lukt - spesielt om dopet kun er pakket i plast. For som du ser er jo en drivstofftank langtifra tett - det er tvert imot mange og relativt store hull der lukt kan unnslippe.

En metallbeholder som er sveiset igjen er hermetisk lukket. Selv ikke oksygen trenger inn eller ut. Derfor tviler jeg veldig sterkt på at lukt kan trenge gjennom metall.

En annen ting som også svekker teorien om at lukt kan trenge gjennom metall er jo at tollerne bruker scannere eller store røntgenmaskiner som scanner vogntog i jakten på stoff - om hunder var 100% til å stole på ville det vel vært enklere å bare ha flere hunder?
Vis hele sitatet...
Har ikke med at lukten siger gjennom metall å gjøre. har med at det ligger igjen luktrester på utsiden av metallet å gjøre.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Nå er dette flere år siden, men det aller meste av Amfetaminet jeg har snust borti har hatt en sterk odør for å si det sånn. Er det fremstilt på en legitim lab til f.eks legemiddelindustrien er det vel luktløst, men det meste man får kjøpt illegalt her til lands er nok produsert på andre måter. Det jeg har sett kommer i alle former og farger. Alt fra hvitt pulver til orange/rosa leire der det enkelte ganger kunne luktes i naborommet hvis noen åpnet en pose.
Sist endret av 83leo; 28. april 2012 kl. 21:08.
Største problemet du vil møte på uansett hvordan og hvor du oppbevarer det er når du har vært i kontakt med amfetaminen og tar på ting som boksen du har det i, så vil en hund markere på det.
Er det ingen som leste teksten som ble linket til paa Engelsk?

Selv om du gjemmer knark inne i en gasskanne saa vil lukten sakte sive ut, til tross for at gasen ikke gjoer det. Dog mye saktere og vanskeligere for hundene og merke.
Ja jeg gjorde det men dersom det er rett så betyr det jo at feks en gassflaske ALDRI er helt tett - og akkurat det finner jeg svært lite plausibelt. Der lagres det tross alt gass i svært høyt trykk, og hadde porene i metallet ikke vært 100% lukket ville gassen sivet ut. Tenk på trykket i feks en nitrogen-flaske. Også mener du virkelig at knark-lukt vil sive igjennom det samme metallet som holder på gass under svært høyt trykk?

Nei det tror jeg rett og slett ikke noe på. Det må være en elendig kilde.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av cromo1337 Vis innlegg
Legg det oppi kaffe, har hørt at det funker.
Ikke fyr dere opp hvis jeg tar feil
Vis hele sitatet...
Skal ikke "fyre meg opp", men det vil ikke fungere.

Mennesker lukter en gryterett. Hunder lukter kjøttdeig, ris, erter og tomatsaus. (Litt forenklet)
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Ja jeg gjorde det men dersom det er rett så betyr det jo at feks en gassflaske ALDRI er helt tett - og akkurat det finner jeg svært lite plausibelt. Der lagres det tross alt gass i svært høyt trykk, og hadde porene i metallet ikke vært 100% lukket ville gassen sivet ut. Tenk på trykket i feks en nitrogen-flaske. Også mener du virkelig at knark-lukt vil sive igjennom det samme metallet som holder på gass under svært høyt trykk?

Nei det tror jeg rett og slett ikke noe på. Det må være en elendig kilde.
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik at det lekker gass fra en gassflaske gjennom porene i metallet eller hva denne gassflasken måtte bestå av. Men luktpartikler derimot, det kan trenge igjennom "hva som helst", bare det får nok tid på seg!

Sjekk ut denne videoen, her blir det forklart veldig enkelt hvordan hunder kan lukte narkotika i et PVC-rør i en bensintank full av bensin.
Om du oppbevarer knarken i en gassflaske, så vil det nokk ikke lukte i det hele tatt. Logikken sier vertfall at det ikke skjer.
MEN, om snuten ser en gassflaske på rommet/leiligheten din, så vil de nok begynne og lure, å ta en nærmere titt.

Men for og si det slik, oppbevare 1kg med amf en plass du bor eller holder til ofte, høres ut som en utrolig dum idè.
Som han over meg her sier. Har du kg å gjemme, gjør det i naturen! Der finner igen det! Ikke finne på å stæsje flere kg der man bor, hallo!
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Var ikke meningen å fremstå som snurt - beklager det.

At lukt trenger gjennom metall har jeg vanskelig for å tro noe særlig på.
Det ville jo bety at feks trykkflasker til gass vil bli tomme til slutt for at gassen bare siver ut gjennom porene.

Eller er luktmolekyler så utrolig små at de trenger gjennom ting andre gasser ikke kan unnslippe gjennom?

Var ikke noe på den videoen om at lukt trenger gjennom metall.
Var det en annen video kanskje?

Edit:
Fant den filmen
Vis hele sitatet...
Dette stemmer fatisk. Dette er spesielt et problem ved lagring av hydrogen. Hydrogene vil over til lekke ut av porene i metallet og tom med skade metallet.

Sitat av snoopg Vis innlegg
Har ikke med at lukten siger gjennom metall å gjøre. har med at det ligger igjen luktrester på utsiden av metallet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det har faktisk med at lukten siver gjennom metallet
Sist endret av necos; 3. mai 2012 kl. 05:55.
Sitat av 3ndgame Vis innlegg
Det er ikke slik at det lekker gass fra en gassflaske gjennom porene i metallet eller hva denne gassflasken måtte bestå av. Men luktpartikler derimot, det kan trenge igjennom "hva som helst", bare det får nok tid på seg!

Sjekk ut denne videoen, her blir det forklart veldig enkelt hvordan hunder kan lukte narkotika i et PVC-rør i en bensintank full av bensin.
Vis hele sitatet...
Du glemmer at en besintank ikke er helt tett. Det er påfyllingsrør, lufterør, overfyllingsrør, og drivstoffrør. Det er altså mange og støre hull i en bensintank.
PVC har kanskje samme problem som PET flasker at de ikke er helt 100% tett?

Luktmolekykler vil da forlate PVC i tanken og trenge ut av alle hull i besintanken, noe narkobikkjer vil oppdage.

Det er annerledes med en gassflaske - den er jo bare tett. Ingen luftehull.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Jeg må bare nevne at når en dude sier på et internettforum at han har/har forbindelse til 1 Kg(!!) amfetamin, kan det faktisk være en av de gangene politiet setter inn litt ressurser for å finne ut hvem du er...
En dokumentar jeg så forklarte dette med å forsøke å maskere eller isolere en lukt iht hunder og dems luktesans. En hver pakning er kun "tett" i en bestemt periode tid før lukten begynner å trenge ut. Hundene kan skille ut en lukt fra en annen på samme måte som vi mennesker ser forskjell på farger bare ganget opp mange ganger. Derfor kan en hund skille ut lukten av f.eks cannabis gjemt i bensintanker uten problemer nemlig fordi den avgir en annen "farge". Og desto lenger den er lagret desto sterkere blir "fargen" tydelig for en hunds nese.

Søk litt rundt om det på youtube så vil du komme over en serie "Never get caught"-et eller annet fra USA laget av en tidligere politimann med betraktelig erfaring innenfor dette, som nå gir oss denne kunskapen Håper dette var til hjelp og klarhet.
Ja jeg har sett den videoen men jeg tviler sterkt på kilden. Er dette virkelig en ex-politimann? Det vet vi ingenting om.
Og som sagt så så er det forskjell på en besintank som jo har en mengde hull til lufting på påfylling og en lukket metall-beholder laget utelukkende for å motså gass under trykk -UTEN at gassen lekker ut av porene - en slik beholder er konstruert for å være 100% tett. Mens en besintank faktisk er laget for å ikke være tett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Ja jeg har sett den videoen men jeg tviler sterkt på kilden. Er dette virkelig en ex-politimann? Det vet vi ingenting om.
Og som sagt så så er det forskjell på en besintank som jo har en mengde hull til lufting på påfylling og en lukket metall-beholder laget utelukkende for å motså gass under trykk -UTEN at gassen lekker ut av porene - en slik beholder er konstruert for å være 100% tett. Mens en besintank faktisk er laget for å ikke være tett.
Vis hele sitatet...
Ja, han er virkelig en ex-politimann. Det ble mye baluba når det ble kjent at en tidligere politimann ga ut en film med instrukser om hvordan man kunne unngå å bli tatt med cannabis. Og hvis du virkelig har sett filmen så burde du forstå ganske greit hvordan luktmolekyler siver igjennom hva som helst, samme hvor tett det måtte være.
Jaja da har du din mening og jeg forbeholder meg retten til min.
Kan aldri tenke meg at luktmolekyler trenger gjennom hva som helst. Da ville det jo aldri blitt et problem med smugling. Noen få hunder ville tatt bortimot alle smuglere. Det er jo ikke slik verden er. Selv de dagene tollstasjonene har en halv kennel igang som snuser rundt kommer det illegale stoffer gjennom. Om det var så enkelt som du sier så skulle det ikke skje.