Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2714
Jeg reiser sammen med min samboer og en kompis til amster om 2ukers tid, vi er ikke stor røykere, men røyker litt grønt i ny og ne for kosens skyld!

Jeg får da som regel ekstrem munn diaré, spiser som en hest til tross for mine 45 kilo og ler meg halvt ihjel av meg selv. Dette trives jeg egentlig med, jeg liker ikke å bli nedstemt eller ekstremt borte. Derfor lurer jeg på om noen har noen tips og råd til hva jeg burde unngå eller holde meg til !?

Hvem coffeshops er verdt å besøke og andre steder vi burde få med oss. Vi bor rett ved Rembrandt plass.
Kom gjerne også med tips til spisesteder ol.
ArbeidsledigProletar
Spør om strains som ikke er alt for kraftige om dere ikke røyker for ofte. Mange som går på en smell og blir FOR fjerne og det er jo i bunn og grunn ikke spes artig. Og gå får sativa strains, gjerne unngå det største turistfellene, de mindre coffeeshopsa har gjerne bedre strains og ofte bedre peil på hva de selger. (der Nederlendere går)
Der finner du gjerne også strains som ikke er alt for kraftige og "koseligere" om du ser på det på den måten da nederlendere selv ofte velger seg en litt svakere strain for dagligrøyking så røyker de gjerne bare den strainen.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Hvis du søker litt rundt her finner du titalls tråder som anbefaler diverse coffeshops og lignende.
Velger å sitere Knask fra en annen tråd jeg. Her har du hvertfall noen tråder som omhandler det med hoteller, spisesteder, coffeshops o.l.

Hvis dere ikke røyker mye til vanlig er det nok lurt å være ekstremt forsiktig med inntaket der nede. En joint der nede smeller ganske mye hardere enn det man typisk røyker i Norge. Du kan også spørre og høre med de som jobber i coffeshopsene. De har god erfaring med turister, og kan anbefale forskjellige strains - i deres tilfelle strains som løfter deg opp, mer enn drar dere ned.

Edit: Spør du meg var det ikke noen stor forskjell på de forskjellige coffeshopsene, utenom interiøret, musikken o.l. Hadde det helt utrolig på en coffeshop rett ved McDonalds ved Leidzeplein, kalt Der Roijkeri (?).
Ville dog holdt meg unna The Bulldog-kjeden, grunnet litt høyere pris enn snittet.
Sist endret av Screwdriver; 26. april 2012 kl. 18:49.
Barneys farm er en god cofee shop, ville anbefalt strainen laughing buddy for deg, energisk lattermild sativa.
"Dampkring" i Haarlemmerstraat.
Sitat av Kindermaxi Vis innlegg
Jeg får da som regel ekstrem munn diaré, spiser som en hest til tross for mine 45 kilo og ler meg halvt ihjel av meg selv. Dette trives jeg egentlig med, jeg liker ikke å bli nedstemt eller ekstremt borte. Derfor lurer jeg på om noen har noen tips og råd til hva jeg burde unngå eller holde meg til !?
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker å anbefale strainen Cheese.

Virkningen er ofte oppløftende og god og burde passe godt til dine kriterier.
Jack Herrer også.
Skunk er nok ikke noe for deg så jeg vil råde deg til å holde deg unna dette.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Dantie Vis innlegg
Barneys farm er en god cofee shop, ville anbefalt strainen laughing buddy for deg, energisk lattermild sativa.
Vis hele sitatet...
Du mener Laughing Buddha
Senji, veldig oppløftende, får god appetitt og du får eviglange latterkicks selv alene.
Sitat av Dantie Vis innlegg
Barneys farm er en god cofee shop, ville anbefalt strainen laughing buddy for deg, energisk lattermild sativa.
Vis hele sitatet...
Støttes, for alt det er vært.
Var selv på barney's og røyket laughing buddah. En av de desidert beste røykeopplevelsene i amster. Ganske god te på barney's også om det er noe du finner godt å drikke på cannabis.
Trådstarter
6 1
Tusen takk for alle svar, ska ta dette med meg videre.

Noen tips til spisesteder som har ordentlig bra røyke mat?
Bra røyke mat? Alt er jo godt da! ;D
Sitat av Kindermaxi Vis innlegg
Tusen takk for alle svar, ska ta dette med meg videre.

Noen tips til spisesteder som har ordentlig bra røyke mat?
Vis hele sitatet...
Nederlenderne har generelt veldig god mat, så det blir ikke noe problem.

Det du må huske som ikke er nevnt enda er: gode sko.
I begynnelsen kan du ta det rolig med strains som har lavt THC-innhold. Toleransen bygger seg opp etter noen dager. De veileder deg i coffeshopsa og kan anbefale noe som passer deg. Kafeer, fast food-sjapper og alt du kan tenke deg av mat ligger vanligvis et steinkast unna der du er!

OT: Hvorfor skriver du at du er jente egentlig... har det noe som helst med å saken å gjøre? Er bare lei av at noen spiller på det kortet, her får du hjelp uansett.
Sist endret av Jennymas; 26. april 2012 kl. 20:12.
jeg anbefaler sushi på Tokyo Cafe, Du betaler en okei sum for et visst antall runder med bestillinger, og får så mye fresh sushi du vil Men vær litt forsiktig med å overbestille, jeg trooor de tar en euro per bit som ligger igjen når dere er ferdige. Ellers syns jeg det er en av de beste byene noensinne å pubcrawle i, pga antallet puber og barer, og den villt varierende standaren på dem. Vi syntes det funket best med regelen "aldri gå forbi mer enn to uten å ta en øl". Man får øl i kjøkkenglass, så man rekker fint 15 stopp på en kveld

Ellers så er det som i alle andre storbyer, går dere 50 meter ut av turiststrømmen har plutselig alle restauranter og cafèer mye bedre varer til lavere priser.
Trådstarter
6 1
Hehe, uvane å bruke "jente" kortet! Er helt fersk her ...

Gode sko er blitt handla inn til dette formålet og høyehæler er jeg nekta å pakke ned.
Sitat av Kindermaxi Vis innlegg
Hvem coffeshops er verdt å besøke og andre steder vi burde få med oss.
Vis hele sitatet...
DET HETER IKKE HVEM COFFESHOPS!!
Trådstarter
6 1
Sitat av Eiol Vis innlegg
DET HETER IKKE HVEM COFFESHOPS!!
Vis hele sitatet...
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Jennymas Vis innlegg
OT: Hvorfor skriver du at du er jente egentlig... har det noe som helst med å saken å gjøre? Er bare lei av at noen spiller på det kortet, her får du hjelp uansett.
Vis hele sitatet...
Enig med dette, at du er jente er irrelevant informasjon. Nederland er ikke fullstending motsatt for gutter som det er for jenter.
Ble ikke Coffee Shopsene stengt for turister 1. januar? Og visstnok går det dårlig å lure seg inn med mindre man snakker nederlansk, har nederlandsk ID og har et "dop-kort".
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av OstiasMoscas Vis innlegg
Ble ikke Coffee Shopsene stengt for turister 1. januar? Og visstnok går det dårlig å lure seg inn med mindre man snakker nederlansk, har nederlandsk ID og har et "dop-kort".
Vis hele sitatet...
Blir.
Det trer i kraft tideligere i byer nær landegrensen.
Trådstarter
6 1
1 januar 2013 kommer forbudet til amster, men i byene som grenser til Belgia og Tyskland gjelder det fra 1mai 2012.
Jeg Anbefaler Super Lemon Haze på det sterkeste som du vil bli SUPERHØY
Angående mat så er det generelt sett mye bra å velge i. Men, de turistfellene som serverer pizza, pasta, burger og shit i hovedgatene holder veldig lav standard imo. Har spist mye dritt i de gatene når hungeren har tatt overtaket, ble matforgiftet heftig en gang også; noe som satte en relativ stor demper på turen.
Sitat av Kindermaxi Vis innlegg
1 januar 2013 kommer forbudet til amster, men i byene som grenser til Belgia og Tyskland gjelder det fra 1mai 2012.
Vis hele sitatet...
Kilder? titegn
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Kilder? titegn
Vis hele sitatet...
www.google.no
Selv om han ikke oppga kilde betyr det ikke at du ikke kan finne det også.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
www.google.no
Selv om han ikke oppga kilde betyr det ikke at du ikke kan finne det også.
Vis hele sitatet...
Nå var det vel en jente det var snakk om som hun så fint presiserte i førstepost

Jeg prøvde, men det finnes utallige artikler om dette. Noen sier 2012, andre 2015, og noen artikler mener det aldri blir å skje i Amsterdam.
Trådstarter
6 1
Vel, kilde er artikkelen "siste revjakta" som stod i magasinet/Dagbladet for en ukes tid tilbake.
Jenta har kilder vet du!
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Nå var det vel en jente det var snakk om som hun så fint presiserte i førstepost

Jeg prøvde, men det finnes utallige artikler om dette. Noen sier 2012, andre 2015, og noen artikler mener det aldri blir å skje i Amsterdam.
Vis hele sitatet...
Jeg fant, jeg fant..

Sitat av Dailymail
'The measure will come into force for the (southern) provinces of Limburg, North-Brabant and Zeeland, the provinces most affected by drug tourism, on January 1,' said justice ministry spokeswoman Charlotte Menten.

The measures will come into force in the rest of the country - including Amsterdam - in January 2013.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/travel/ar...#ixzz1tAyftADR
Vis hele sitatet...
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja stemmer det. Min feil.
Du burde bare kjøre på med ice-o-lator fra dag 1.