Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2699
Noen som har gått her? Erfaringer?
Lærere, studentmiljø, aktiviteter, boplasser, by, utelivet i Haugesund osv?
Pro's/con's med skolen/stedet?
Tenker på ingeniørutdanningene innen Brannsikkerhet og HMS spesielt.
Sist endret av mopdo; 25. februar 2013 kl. 21:57.
Har ikke no konstruktivt om skolen å si, eneste jeg kan si er uteliv og om byen.
Det er DRITT vær i haugesund, regner for det meste. Innflyttnings gave bør være en paraply. Man går ikke med paraplyen rett opp her, men forran ansiktet somregel.
Utelivet er ok, de fleste utesteder er samlet nede på kaien, dritt musikk på de fleste steder, utenom 2.. Der man får litt mer elektronisk musikk.. Boplasser er relativt ok, om du har bil/ er villig til å ta buss, bør du kunne finne deg en relativt ok leilighet til 4-5 k rundt bleikemyr / vormedal rundt en 10-15 min med bil.

Pros: Det er med kysten, om du liker å fiske osv.
Cons: Det virmler med junkies og testo aper som er fulle av bols og hjerne som ei 10 år gammal jente.
Ikke gå på en høyskole i en liten, forblåst by, som ligger litt i gokk og midt mellom de fine storbyene Bergen og Stavanger, er mitt råd til deg .

Av ren nysgjerrighet, hvorfor akkurat Haugesund og høyskola der? Lave karakterer?
I så fall har du mange andre bedre alternativer, også på Vestlandet.
Sist endret av aeon_illuminate; 25. februar 2013 kl. 23:21.
klovn
mopdo's Avatar
Trådstarter
Har ikke de fleste byene langs vestkysten drittvær da?
Grunnen til at jeg tenker Haugesund i stedet for Stavanger/Bergen er rett og slett fordi det er den eneste skolen som tilbyr bachelor i brannsikkerhet her til lands.. Og forsåvidt den eneste som tilbyr en bachelor i HMS også. Eller?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Tjaa nå er jeg fra området selv og kan muligens kalles inhabil, men hvilken by kommer du fra? Hva kunne du tenke deg i byen du evt. flytter til? Er uteliv viktig? IKEA? Fortell!

Vi kan sikkert ramse opp mye rart om de fleste byene i Norge, men de fleste har både fordeler og ulemper
Sist endret av Slaps; 25. februar 2013 kl. 23:51.
Sitat av pLaNfOrge Vis innlegg
Utelivet er ok, de fleste utesteder er samlet nede på kaien, dritt musikk på de fleste steder, utenom 2.. Der man får litt mer elektronisk musikk.. .
Vis hele sitatet...
Hold deg langt vekke fra Kaien spør du meg... Jimmy Legs er forsåvidt et helt fantastisk utested med Jam kvelder hver eneste mandag. Også har vi det nye "Apoteket" ved egon (gamle cafe moody). Selve byen i seg selv er egentlig ganske liten og veldig lett å finne frem i. Været kan sammenlignes med Bergen, er egentlig ikke så dårlig som mange skal ha det til.

Har bodd i haugesund hele livet mitt, og ja det er en "dritt by" med masse narkiser og idioter, men det er også en by med "sjel" for å si det sånn. Student miljøet er fantastisk hvis du kjenner de rette menneskene, og opphold/leilighet er veldig billig.

Ellers så har Haugesund ikke så mye å tilby kulturelt, men vi har jo selvfølgelig filmfestivalen og sildejazzen! Men er du vant til en typisk storby med masse festing kan det bli litt kjedelig for deg å bo her i lengden.

I og med at vi også er den eneste byen i Norge som tilbyr ingeniørutdanning innen Brannsikkerhet og hvis dette er noe du har lyst til så go for it!
Sist endret av Juicekongen; 26. februar 2013 kl. 00:46.
Du har ok student miljø i Haugesund (eller Haugeby som de sier), de har overtatt et utested, og det er blitt student pub'en nå. Den ligger rett ved siden av Jimmy Legs. De fleste utesteder, er flyttet til kai'en, men er noen fortsatt i gågaten. Du finner den, du liker best

For og i mot, vil det alltid være i en by. Det er en liten by, men du har veldig kort vei til Stavanger. Det er billig og bo utenfor sentrum (noe jeg hadde valgt), kjekke folk. Men idioter og junkies finner du over alt. Hvis du holder en liten garde oppe, så vil du klare det fint. Du luker fort ut, hvem som er junkies, og hvem som er ute for å svindle deg (nå må du ikke tro at alle er slik. Men som sagt, idioter finner du over alt).

Har bod mange år i Haugesund, og ser like mange junkies i Stavanger, i Bergen som jeg gjør i Haugesund. Men det regner mindre i Haugesund, enn det gjør i Bergen

Haugesund, er fantastisk om sommeren
Sist endret av Dæng; 26. februar 2013 kl. 00:56.
Mackkjelleren nede på kaien er absolutt verdt et besøk når sommeren nærmer seg i hvert fall. Her finner du folk i alle aldre, og det er trivelig å slå seg ned på uteområdet. Har ofte trubadurer inne på kveldene om du liker den slags.
Er heller ikke mye som slår Haugesund, når Sildajazzen setter i gang. Da kommer det mye folk, og det er mye fest over alt.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Hold deg langt vekke fra Kaien spør du meg... Jimmy Legs er forsåvidt et helt fantastisk utested med Jam kvelder hver eneste mandag.
Vis hele sitatet...
Dette er helt rett, de jeg tenkte på var 5501 (som er en del av jimmy legs om jeg ikke har misforstått) , og ska på bar.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Har også bodd i Haugesund nesten hele livet mitt. Er ikke sikker på om jeg ville anbefalt denne byen da de fleste som bor her kaller det en drittby, meg inkludert. Det er veldig mange idioter her som går på NAV og henger med mye yngre folk som tror de er the shit. Det er selvfølgelig mange flotte mennesker også, men de kan være litt vanskelig å finne.

EDIT: Utelivet suger i forhold til de fleste andre byer.
Sist endret av ArtOfHacking; 26. februar 2013 kl. 19:06.
klovn
mopdo's Avatar
Trådstarter
Skjønner det kan være mye mas med de bolehuene og junkiesa i lengden, men tenker ikke vanke med disse heller. Er ikke studentlmiljøet litt adksilt fra resten av folket i "Haugebyen"?
Uteliv er ikke alt nei. Er ganske så oppegående sosialt, så skal nok ikke ha noe problem med å finne meg venner. Vil gjerne høre litt om hvordan en student har det i Haugesund!

Rett meg gjerne her den som kan, men er det ikke sånn at ved små skoler pleier det ofte å være et kult studiemiljø hvor man ofte treffes etter skolen og sånn, i motsetning til de store skolene, hvor man ikke treffes så ofte, da man blandes så fort inn med resten av det store innbyggertallet i byen? (Oslo, Trondheim, Bergen..) Da er det på de forskjellige studieforeningene og -klubbene man møtes, og blir kjent med folk med felles interesser.

Ta UiS som eksempel da, et stort universitet, litt for stort til å bli kjent med mye folk, men litt for lite til å ha mye tilbud av klubber/studentforeninger osv? Det er 9000 studenter i stavanger, 3000 i Haugesund.

Kult med så mange svar til nå da! Takk

Er det noen som har en bachelor/master i risiko/hms-liknende retninger her også kanskje?
Supert med noe info!
Sist endret av mopdo; 26. februar 2013 kl. 19:55.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Nå må jeg bare skyte inn at jeg har bodd i Haugesund i hele mitt liv å aldri hørt noen kalt byen "Haugebyen" xD
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Slaps Vis innlegg
Nå må jeg bare skyte inn at jeg har bodd i Haugesund i hele mitt liv å aldri hørt noen kalt byen "Haugebyen" xD
Vis hele sitatet...
Har bodd nesten hele livet mitt rett utenfor haugesund og har heller ikke hørt dette navnet
vi sier ikke haugebyen, men haugeby. Det har jeg hørt sia jeg var liten.

Men haugesund er en fin by vil eg sei. Mye enn kan ta seg til, hele tiden. Utelivet er meget bra vil jeg si, bedre enn mange andre plasser.
Student miljøet er splittet . etter som at det er mange lokale og mange tilreisende. De lokale henger veldig mye med kjents folk. Er den følelsen jeg sitter igjen med etter og ha snakket med folk som går der. Men lokale er også flinke til og inkludere.