Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 681
BEKLAGER VIST DET ER FEIL PLASS OG SETTE DEN PÅ

hallo, jeg lurer på om det går ann og formatere pc`en og så laste innpå nytt programvare fra minnepenn ? kossen er dette mulig ?
Prøv google.

Og ja, det går.
men jeg finner ingen `gode` måter på google. men åssen kan jeg formatere uten og har oppgavelinje og helt svart skrivebord ?
Virker som det er noe feil her.. Forklar oss. Formaterings guider finner du på google. Men vil gjerne vite hva som er feil så kanskje vi kan hjelpe deg
Aller meste programvare må installeres på nytt etter reformatering. For å bevare data må det tas backup av dette i hvert enkelt program som er installert. Her får du sjekke opp hvordan selv da jeg ikke aner hva du har installert på maskinen din. I og med at du ikke kommer frem til skrivebordet ditt må du muligens ta disse backupene i sikkerhetsmodus.

Kommer du ikke inn i sikkerhetsmodus bør du ta en kopi av dataen på harddisken din før du reinstallerer, dette kan du gjøre ved å koble harddisken din til en annen maskin, og evt. kopiere innholdet over til en ekstern harddisk.

For å reinstallere hvis du ikke har oppgavelinje og svart skrivebord, så booter du fra Windows (?) CD-en og begynner å installere Windows på nytt. Her får du mulighet til å reformatere partisjonen Windows er installert på.
Sett inn minnepennen og velg å boote fra den? Jeg antar vel at du allerede har et OS på minnepennen.
det som er problemet her er vell egentlig at jeg ikke får opp noe på skrivebordet, og verktøys linjen vises heller ikke. men jeg klarte og åpne innternett. men det jeg vil er og formatere pc`en og legge inn windows 7 på pc`en. jeg har windows på minnepenn. men hvordan jeg skal klare det er ein annen sak. :P men bare komme med svar her altså. vil få dette fiskett.
Sitat av windows-dude Vis innlegg
det som er problemet her er vell egentlig at jeg ikke får opp noe på skrivebordet, og verktøys linjen vises heller ikke. men jeg klarte og åpne innternett. men det jeg vil er og formatere pc`en og legge inn windows 7 på pc`en. jeg har windows på minnepenn. men hvordan jeg skal klare det er ein annen sak. :P men bare komme med svar her altså. vil få dette fiskett.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa; Sett inn minnepennen og under oppstart av pcen spam F8 til du får opp en meny, der skal du kunne velge minnepennen. Når du installerer burde du få valg til å formatere hele HDDen.
jaha, skal prøve det seinere. takk for svar.

hmm. kan noen sende meg ein windows 7 64 bit fil som er klar til og putte inn på minnepenn ? finner ingen.
men jeg prøvde også og trykke f8, men der måtte jeg ha passord for og gjennoprette, og det passorde stod det var til kontoen. og jeg prøvde det jeg hadde på kontoen men det funka ikke