Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2414
er ikke de smarteste i verden som angriper nesten hele norges data befolkning da....
http://home.no.net/psychcom/stasj/tg2003.jpg
noen -må- jo selvfølgelig gjøre sånt. disse noen er sånne små, skabbete småtråkk av noen luddere som får orgasme av å ødelegge andres gleder. eventuelt nett.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
lurer nå egentlig på hva de håper å oppnå med detta da...
de kan jo ikke akkurat skryte så mye av det ... da blir de jo lynsja..
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
De skryter vel sikkert til ddos-kammisene sine, som sikkert synes det er stort å ta ned verdens største dataparty
de har faen meg problemer! DE SKAL DØØØØ!!!!!!!!(mange utropstegn med vilje)
Dette kan man egentlig ikke unngå spør du meg.. Som Afen sier, det er innebærer sikkert status i ddos miljøet..

Til dere som er drabbet, vil dere få noen erstattning hvis dette varer hele tg ut?
Dan: har ikke hørt noe

edit:
Nettet funker fett her akkurat nå...
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Noen som veit hvordan et sånt angrep fungerer (hva det gjør mot offeret, IKKE hvordan man angriper)

edit: har nettopp kjøpt 80Gb HD så det jævla nettet må funke (gjør det akkurat nå da som dweep sier )
Sist endret av SilverKhan; 18. april 2003 kl. 17:25.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
er ikke helt sikker på om dette er riktig siden det står D-Dos attack da.. men et dos attack mener jeg å husker er når man sender for mange req eller ping bomber *målet* så mye at det stopper nesten eller helt opp eller bare låser seg....
Opprinnelig postet av SilverKhan
Noen som veit hvordan et sånt angrep fungerer (hva det gjør mot offeret, IKKE hvordan man angriper)
Vis hele sitatet...

DDoS
Distributed Denial of Service er en angreps form som har som oppgave å oppnå tjenestenekting for legitime brukere. Ved å sende en høyt antall ikke reelle forespørsler til en server eller ruter slik at den blir blokkert da den ikke rekker å svare på alle forespørslene fra brukerene da den er opptatt med DDoS dataen.

Et DoS angrep må stoppes ved det høyeste pungtet, så nærme opprinnelsen som mulig. For eksempel hvis man har et backbone på 10Gbps og man for 20Gbps med DDoS data inn, i tillegg til normal trafikk vil det ikke være plass til allt. Man må da kontakte den linje leverandøren for hvor DDoS dataen kommer inn fra for å få de til å stoppe den, som igjen må kontakte sine linje leverandører og/eller pering partnere, osv.

Problemene forverres med distribuerte DoS (DDoS) angrep. Disse har ikke bare en sender, men ofte mange tusen. Dette er typiske vanlige PCer som er infisert med en DDoS orm. Disse kobler seg opp på IRC og motar ordre fra en angriper om å angripe en bestemt IP adresse. For å stoppe dette må man identifisere alle de forskjellige brukerene eller i det minste nettene som er involvert i dette å ignorere (null rute) deres trafikk. Dette tar tid da data typisk kommer inn fra hundrevis av forskjellige nettver fra hele verden.

- http://www.hostviser.com/test/drift_...#Ordforklaring
Vis hele sitatet...
Nettet funker ennå ikke for meg, kommer inn på freakforum.nu, men nesten ingen andre sider(og på de jeg kommer inn på går det treigt som faen!)
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Noen som veit hvor hardt dette påvirker DC+? har det ikke installert akkurat nå pga at jeg ikke hadde 15Gb tilgjengelig share plass (derfor denne 80Gb HD'en), men skal installere det iløpet av kvelden
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Det påvirker hovedsaklig internett, ikke lokalnettet, så det går nok fint med DC
Sist endret av magstr; 18. april 2003 kl. 18:49.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
men hun jeg snakket med på tg å tavla sier at et par main swhitcher datt ned så nettet er vel da delvis lammet..
Det vil nok påvirke lokalnettet også, siden dere har egen ip rett ut på nette. Ergo ingen firewall, dus påvirkning av lan'et.
Svar til Danbanana, som du sier er slike ting _desverre_ dømt til å skje for eller seinere Kjipt som faen.
Jeg tviler STERKT på at de får igjen pengene, slike ting kan skje. Tenk hvis det ble kabelbrudd, fysisk? Ute i naturen liksom, tviler telenor hadde løpt som faen for å fikse det på rappen.

Synes det er rart at utlinjen brukes mer enn innlinjen.

Btw, hva er linken igjen til den network stats-greien igjen=
Telenor? Banetele.
Opprinnelig postet av tore-
Synes det er rart at utlinjen brukes mer enn innlinjen.
Vis hele sitatet...
Er ikke sikkert at det som er merket som ut er ut fra nettet. MRTG raporterer ut som ut fra enheten som måles som standar, så den dataen som kommer ut fra hoved routeren, er den som går inn på lokal nettet. Så det kan være omvent, inn er ut, ut er inn.
skuter dere fortssatt eller?

kan f. eks. ikke finne filer på DC

synes man burde begynne å se ned på slike folk i steden for opp

Eeeeeeeeeeeedit. -crew
jøssenann da barn.. få igjen pengene? ;P det tok ikke mange timene før både nettverk og inet var oppe og gikk igjen som det skulle. men FYFAEN så mange utålmodige unger det er her, som kommer til desken og hyler at de ikke er på nett, og som heller ikke leser på infoen på tavlene. mongohoredrittunger, jeg liker dere ikke!.
Opprinnelig postet av mia
jøssenann da barn.. få igjen pengene? ;P det tok ikke mange timene før både nettverk og inet var oppe og gikk igjen som det skulle. men FYFAEN så mange utålmodige unger det er her, som kommer til desken og hyler at de ikke er på nett, og som heller ikke leser på infoen på tavlene. mongohoredrittunger, jeg liker dere ikke!.
Vis hele sitatet...
Merker du søvn manglen tar på nå eller?
Mange på tg som "(cr)hacker tilbake" no? ... folk e sinte :P
Opprinnelig postet av HeavyD
Merker du søvn manglen tar på nå eller?
Vis hele sitatet...
vel, nei. jeg har sovet minst 6 timer hver natt. må nesten det, når jeg jobba 16 timer på onsdag og minst 8 timer de andre dagene. det tar litt på. og jeg har ikke så veldig mye stemme lenger. ;P
mia: så i stedet for å skrike det ut så tar du det utover oss?
jammenjøssenann da, ta en spøk.. jeg står i infodesken, jeg får det nok ut gjennom de som lurer. ;>
Det pleier å ta på etter vært ja. Merker det selv etter å ha administrert compoer og anonsert dem for en sal med 100 stk. uten mic i 2 døgn i strek. Blir ganske surrete og greten etter vært. Spesielt når en lille 13 åringen kommer opp og skal melde på clanen sin 2 timer etter fristen gikk ut, arg! (litt flash back )
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
det går rykter om at attacket er sporet til japan er det sant eller ?? er de tracet ?
tror ryktene er rykter.. tech/net har ikke gått ut med noe info om hvor det kom fra, bare at det var fra utlandet. ;>
jeg tror jeg vet hvem som gjør dette.
hvem da?
Bush!?
Nei, men det er noen venner av meg som driver med slikt og har masse boxer i japan/kina.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trace jævlene og drep maskinene deres fullstendig!

[UnWorthy]
Er ikke på TG, men liker ikke
DDOS kiddies

[/UnWorthy]