Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1789
Hadde min første trøffeltur her om dagen. Det var urolig koselig, behagelig og chill. Spiste to gram. Savnet det spektakulære og uforklarlige som flein gir. Men tenkte at dette er en fin innfallsvinkel for folk som er litt redd flein da dette er den milde snille utgaven❤️At alle på denne kloden burde få i seg flein er jeg ikke i tvil om. Det hadde gjort verden til et bedre sted❤️Men mitt spørsmål er som følger: kan man plukke magisk trøffel i naturen? I så fall hvor? Jeg er i mot alt som er tuklet med, fant ut i ettertid at trøflene høyst sannsynlig er genmanipulert og eller foret med kjemisk drit. Skulle gjerne fått tak i naturlig trøffel�� økologisk lizzm��
Sist endret av Fjelltlr; 5. august 2023 kl. 22:16.
Trøfler finner du ikke i bakken her nei. Skal du ha noe kun du har tuklet med, litt snillere enn flein, kan du reise til f.eks kambodsja, plukke litt cubensis og ta med sporer hjem. Så kan du dyrke selv.
Du dyrker vel allerede all mat du spiser?
Det du får på butikken er jo tuklet med alt sammen.
Trådstarter
6 0
Ja… jeg dyrker min egen mat nettopp for å unngå giften man får i butikken. Sau og høns for protein og grønnsaker😍 spørsmålet var om man kan finne magiske trøfler i Norge eller om man kan få kjøpt utukla noe sted

Jeg foretrekker flein som jeg har plukket selv�� men ønsker å ja hva skal jeg si? Lede noen inn på veien gjennom en mildere tilnærming?��
Sist endret av Fjelltlr; 6. august 2023 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
Hvorfor tror du egentlig at genmanipulasjon er dårlig når det kommer til psilocybin?
Uvaksinert 👍
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hvorfor tror du egentlig at genmanipulasjon er dårlig når det kommer til psilocybin?
Vis hele sitatet...
Fordi trøffelen sa det til han?
Trådstarter
6 0
Det tror jeg absolutt ikke. Effekten og styrken etc er helt sikkert glimrende. Men jeg er generelt mot å putte i meg genmanipulerte ting. Da jeg tror det er uheldig for helsa vår. 😊

Sopp, urter etc. er en gave fra moder jord i sin naturlige form, jeg ønsker å motta den og de beskjedene de gir slik hun har servert dem. Utukla.
Sist endret av Fjelltlr; 6. august 2023 kl. 12:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal du plukke trøfler naturlig utendørs, da må du til utlandet. Flein er det norsk natur kan by på. Men en liten dose flein, rundt 0,5 - 1 gram, funker ikke det ganske greit som en mild tilnærming?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Vokser ikke magiske trøfler i Norge, ingen vanlig påstand å høre.

Genmodifisert trøffel driver nok ingen med heller, utover at man velger god genetikk basert på observasjoner

Trøfler i likhet med sopp dyrkes på svært enkle ingredienser, ingen kjemikalier er nødvendige eller gir noen fordel

Jeg ville satt meg inn i hvordan trøfler med magi typisk fremstilles, så det vil gi svar på de tingene du tar opp her.
Sist endret av meaculpaUIO; 6. august 2023 kl. 12:55.
Trådstarter
6 0
Det tror jeg absolutt ikke. Effekten og styrken etc er helt sikkert glimrende. Men jeg er generelt mot å putte i meg genmanipulerte ting. Da jeg tror det er uheldig for helsa vår. 😊
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hva har du spist som er genmodifisert i Norge da?
Sitat av Fjelltlr Vis innlegg
fant ut i ettertid at trøflene høyst sannsynlig er genmanipulert og eller foret med kjemisk drit.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype? Hva fant du ut?
Trådstarter
6 0
Fant ikke ut så mye, men ryktene sier at disse ikke blir plukket i naturen, men dyrkes frem. Og at mesteparten av sopp og trøffelproduksjonen spesielt i Nederland er basert på sporer fra genmodifisert sopp. Har ingen kilder.

Mais, tomater, soya, ris mm. Hvordan det?

[quote=Fjelltlr;3840015]Fant ikke ut så mye, men ryktene sier at disse ikke blir plukket i naturen, men dyrkes frem. Og at mesteparten av sopp og trøffelproduksjonen spesielt i Nederland er basert på sporer fra genmodifisert sopp

Ville egentlig ikke ha noen diskusjon. Lurte bare på om det faktisk var mulig å få tak i trøfler sanket fra skogen eller hvor de vokser naturlig, Norge eller ei. ��
Sist endret av Fjelltlr; 6. august 2023 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Når du sier genmodifisert, hva mener du da? At noen i en kinesisk lab har "tuklet" med trøflene og laget en slags monstertrøffel art som dyrkes på bensin og gmo mais for å utkonkurrere naturen, og at denne på lik linje med "lakseindustrien" er flaska med kraftfor, steroider og antibiotika for å presse naturen til sitt ytterste?

Til din informasjon så kan genetisk arbeid med trøfler og soppslekter gjøres så enkelt at du knapt trenger en lab for å fks forsøke krysse to trøfler eller soppslekter - om du lykkes derimot er noe annet, og man vil fks trenge et mikroskop for å observere om en krysning kan ha funnet sted.

De som evt vil lese om et slikt forsøk gjort med så enkle metoder som jeg referer her kan lese om "Ps. Volunspateria" av en Doom på shroomery (grovt husket) og arbeidet med krysning generelt på advanced mycology på forumet (han beviste en krysning mellom cube og natalensis)

Ekte genmodifisert "mat" i denne sammenhengen? Vel det er jo arbeid som gjøres med å få muggsopp og bakterier til å produsere alt fra psilocybin til thc. Det er genmodifisering det. Der limer man inn i en art som ikke naturlig har et slikt gen der. Men selv det kan jo tenkes å skje i naturen gitt lang nok tid

At magisk trøffel bransjen driver med snusk er nok en påstand vendors og dyrkere tar kraftig avstand til i Amsterdam eller på nett generelt

Det ville jo være drepende for troverdighet og omsetning
Sist endret av meaculpaUIO; 6. august 2023 kl. 18:31.
Anonym bruker
"Fiendtlig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror TS forveksler mellom begrepene selective breeding og genmanipulasjon.

Og som andre nevner her er det ingen fordel med å bruke "kjemikalier". Folk bruker grov rug, sagspon eller trestammer osv for å dyrke forskjellige sopparter.

Med andre ord så er magic mushrooms veldig hippievenlige fra oppstand til konsumering. Ingenting å være redd for.
Anonym bruker
"Rik Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og som andre nevner her er det ingen fordel med å bruke "kjemikalier". Folk bruker grov rug, sagspon eller trestammer osv for å dyrke forskjellige sopparter.
Vis hele sitatet...
Mais fungerer veldig bra ang trøffel, bare for å ha nevnt en av tingene i din osv. ;-)
Hva slags trøfler spiste du siden du fikk rus av 2g?
Uvaksinert 👍
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
Hva slags trøfler spiste du siden du fikk rus av 2g?
Vis hele sitatet...
Gen manipulerte😂 Noen kan kjenne en god del på 2g, men er jo 5-15g man pleier å gå ut fra, men kan jo ha vært tørka da?