Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2991
Hallo.
Som trådtittelen sier så lurer jeg på om noen her vet hvordan jeg kan få tømt en sprayboks (typ en med maling så det ikke misforstås), for drivgass uten at boksen blir ødelagt eller at malingen forsvinner ut med gassen?
Poenget er at jeg skal ha ut malingen også og at det ikke blir noen store eller veldig synlige skader på boksen.

Jeg fikk et tips om at jeg bare skulle holde boksen opp ned og holde dysa inne så bare gassen kom ut, og skulle det til deg ikke kom mer gass ut..
Det funka for å få kun gass ut, men når jeg trodde ganske sikkert at det var tomt så fikk jeg slått et lite hull i boksen på undersiden, å det var jo ikke tomt for gass, så det forsøket var bortkasta!!

Så er det en kreativ sjel her inne som har et bedre tips eller forslag hadde jeg satt veldig pris på det!

Hilsn Kjell
Reinert med beine !
griped's Avatar
Ville gjort som du gjorde med å holde sprayboksen opp bed til den er tom for gass. Så ville jeg tapet «knappen» nede å la den stå opp-ned til dagen etter. Er nok en del gass som har blandet seg med malingen på samme måte som co2 kan blande seg inn i væske. Så trenger litt tid på å bli daff
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil ikke malingen bli ganske ubrukelig når den kommer ut av boksen? Eller er tanken å "bruke" den med en gang?
Sitat av griped Vis innlegg
Ville gjort som du gjorde med å holde sprayboksen opp bed til den er tom for gass. Så ville jeg tapet «knappen» nede å la den stå opp-ned til dagen etter. Er nok en del gass som har blandet seg med malingen på samme måte som co2 kan blande seg inn i væske. Så trenger litt tid på å bli daff
Vis hele sitatet...
Takker for svar, den skal jeg prøve få gjort.
Har vært veldig opptatt i det siste så ikke sett dette svaret eller fått prøvd igjen enda.
Ja var nok en del som hadde blandet seg, den tanken fikk jeg selv her om dagen men tenkte ikke på det sist, haha..

Sitat av bananpai Vis innlegg
Vil ikke malingen bli ganske ubrukelig når den kommer ut av boksen? Eller er tanken å "bruke" den med en gang?
Vis hele sitatet...
Tja deg er jeg ikke sikker på, hvorfor skulle den det tenker du?
skal brukes relativt kjapt, men resten skal i boks med lokk også, men trenger også en tom sprayboks, så 2 fluer i en smekk 😉
Men skal prøve huske å si fra hvordan malingen ble jeg👍
Sist endret av KjellFresh; 14. mars 2019 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du ikke kjøpe maling med samme farge som ikke er på sprayboks?
Malingen kan du hele over i noe annet. Norges glass eller noe.