Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1122
Heisann

Jeg fikk idag, som så mange andre, sesjon del 1 i posten. Jeg har i to år hatt planer om å søke meg til "operativ marine" ved Sjøkrigsskolen i Bergen. Jeg har fysikken i boks og jeg har skolefag i boks, derimot har jeg ett annet problem.

Jeg har det problemet at siden jeg var 5 år gammel, så har jeg stammet når jeg snakker. Ikke sånn sinnsvakt mye, men akuratt nok til at det er irriterende, og til tider vanskelig å ha god flyt i samtaler. Dette gjør at jeg bekymrer meg veldig for om jeg noen gang kommer til å få oppfyllt drømmen? Jeg ser på en måte for meg at de får vite om at jeg stammer, så kaster de søknaden min rett i søpla.

Noen som vet noe om utdanning i forsvaret og stamming?

Takk!

-Stian
Jeg regner med det skulle gå bra.
Går nok helt fint. Spør vel dog hvilken retning du ser for deg og om du ser for deg en lang fremtid i Forsvaret. En jeg var sammen med i Forsvaret stammet en del når han skulle holde en samtale med andre, han fikk ikke bli befal ved sjøforsvaretsrekruttskole Madla, Stavanger.
Jeg ser for meg å kunne gå befal i 1 år, så 3 år i utdanning ved SKSK, så 4 år i jobb, og etter det får tiden vise... Huff...
Tror ikke det skal være noe stort problem.
Har nå jobbet i Sjøforsvaret i 6 år og vet av flere som stammer litt.
Sitat av Blomsen Sr. Vis innlegg
Tror ikke det skal være noe stort problem.
Har nå jobbet i Sjøforsvaret i 6 år og vet av flere som stammer litt.
Vis hele sitatet...
Vel... "stammer litt".. greier du å beskrive det ? Og hvor er det de eventuelt vil stryke meg fra opplegget? Sesjon 2 eller opptak?
Du kommer ikke til å stryke på sesjon pga litt stamming. Det kan jeg ikke tenke meg, min kompis fikk ikke jobb som befal på Madla fordi han stammet. Han jobber fortsatt i forsvaret dog i luftforsvaret nå.
Da er jo problemet at der er befal jeg trenger da

Noen andre som vet noe om dette?