Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3289
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som bruker advokat firmaet Rogstad som det står mye om i avisen nå? Straffedømt eier, straffedømte ansatte osv visst nok, svære skriverier.

Lurer på om å bruke dette firmaet svekker klienters troverdighet nå? Jeg har en sak med bistand derfra men vurderer å bytte firma nå om dette er noe som kan svekke troverdigheten min når firmaet i seg selv har så mange kriminelle ansatte og beskrives som det gjør i media og av advokatforeningen nå.
Anonym bruker
"Halvfylt Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Merker VG har brukt masse ressurser i den artikkelen. Og at de hadde den øverst på forsiden uvanlig lenge. Søkte litt på google for å finne mer info om saken men fant ingenting, så det er bare VG som har denne saken.
Likte den delen det stod om en "realitydeltaker" som skulle svindle, men ble svindlet selv i 2015. Regner med det er Karl Aksel som sitter i varetekt nå.
Uten at intensjonen er å generalisere. Man trenger advokater, men til syvende og sist der det vel der man finner mest skurker og banditter av alle yrkesgrupper. Det er de som sitter med hele loverket i sin hule hånd, og de som betaler mest kan nærmest forme loverket slik som de vil. Det er f.eks en grunn til at eiendomsbaroner eier halve Oslo.
Er disse eiendomsbaronene advokater? Skjønner ikke hva eiendom og advokater henger sammen. Forklar gjerne hva du mener.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Er disse eiendomsbaronene advokater? Skjønner ikke hva eiendom og advokater henger sammen. Forklar gjerne hva du mener.
Vis hele sitatet...
Det var kansje dårlig forklart...Men la oss si at man har noe som kalles leieboerforeningen og noe som kaller huseiernes landsforbund. Så kan du gjette hvem som har mest penger?

Og de som har mest penger av de to foreningene har og råd til å til å betale advokater for og utforme lover og regler.De har og store økonomiske midler til å teste ut rettsystemet, der mange advokater jobber for de på en gang. Og alle advokatene som utformer lovene og reglene vet at dette er en sikker næring.

Det var ett eksempel, men går man inn i dybden så finner man ut at det gjennomsyrer hele samfunnet. Det er prinsippet om at den enes død er den andre brød..Men for og nyansere dette så er det heldigvis mange advokater som og jobber for menneskerettigheter, til tross for at foretningsjuss er langt mer atraktivt for majoriteten. Jeg har personlig et hatforhold til mye av advokatvirksonheten. Yrkesgruppen er blant flere av de som kompliserer samfunnet til. De er råkapitalismens voktere.
Sist endret av pipestilk; 9. februar 2020 kl. 22:06.
Man trenger advokater, men til syvende og sist der det vel der man finner mest skurker og banditter av alle yrkesgrupper. Det er de som sitter med hele loverket i sin hule hånd, og de som betaler mest kan nærmest forme loverket slik som de vil. Det er f.eks en grunn til at eiendomsbaroner eier halve Oslo.
Vis hele sitatet...

Sliter fortsatt med å få tak på sammenhengen.


Det var kansje dårlig forklart...Men la oss si at man har noe som kalles leieboerforeningen og noe som kaller huseiernes landsforbund. Så kan du gjette hvem som har mest penger?

Og de som har mest penger av de to foreningene har og råd til å til å betale advokater for og utforme lover og regler.De har og store økonomiske midler til å teste ut rettsystemet, der mange advokater jobber for de på en gang. Og alle advokatene som utformer lovene og reglene vet at dette er en sikker næring.
Vis hele sitatet...
Vel at huseiernes landsforbund har mer mer penger enn leieboerforeningen er vel ganske naturlig? Mtp at den første lett kan ta mer inn fra sine medlemmer. Men skillnad i økonomisk ryggrad bør ikke nødvendigvis føre til et dårligere klima for den svakere parts medlemmer.

Dette med lover og regler - vel selv ikke huseiernes landsforbund kan utforme lover og regler som er verre for leietaker enn det som er nedfelt i husleieloven. Og da faller det du har sagt litt på ujevn grunn.

Hva gjennomsyrer hele samfunnet? At vi har folkevalgte politikere som utformer lover og regler?

At advokater først og fremst ønsker klienter fra samfunnets øverste hylle er vel ganske naturlig? Men alle advokater kan ikke velge klienter fra øverste hylle for eliten og de rike gjør ikke nok lovbrudd til at alle advokater kan leve av det. Tenker du da at da blir det B laget og de lavere divisjoner i advokatstanden som tilbyr hjelp til vanlige folk? Mens de virkelige flinke advokatene kun gjør som eliten og pengefolket ønsker? Om det er det du tenker så trengs det å backes opp med linker.

Nå er det jo mange advokater som blir forsvarsadvokater. Mens andre velger forretningsjus. Det blir vel uansett for tynt å svartmale en hel bransje utifra hva som har kommet fram i tråden så langt?
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okey folkens, nå ser det ut som at de Lime tiltalte vil skifte advokatfirma.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-vg-avsloering

Spørsmålet mitt er om jeg burde skifte selv? Står i dilemmaet hvor jeg bekymrer meg for om min troverdighet som klient svekkes når firmaet sjæl er kriminelle, og å sette ny advokat på saken min som må sette seg inn i saken fra scratch og kommer til å bli dyrt bare det ekstra og knapt med tid nå...
Jeg bruker altså Rogstad nå og er redd for om ryktet de nå har fått kan endre troverdigheten dems og min i en rettssal..

Det er mange ansatte der og han advokaten jeg bruker er ikke nevnt i artiklene men nå har jo folk en negativ assosiasjon til firmaet...

Hva hadde dere gjort i mine sko? Ingen fler her som bruker de?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
At advokater først og fremst ønsker klienter fra samfunnets øverste hylle er vel ganske naturlig? Men alle advokater kan ikke velge klienter fra øverste hylle for eliten og de rike gjør ikke nok lovbrudd til at alle advokater kan leve av det. Tenker du da at da blir det B laget og de lavere divisjoner i advokatstanden som tilbyr hjelp til vanlige folk? Mens de virkelige flinke advokatene kun gjør som eliten og pengefolket ønsker?
Vis hele sitatet...
Det handler jo ikke alltid bare om det å skulle redde seg i etterkant.

Et firma eller en privat person som har mye penger og en eller flere advokater fast ansatt, som jobber for de og bare de samt også er spesialister på akkurat den aktuelle virksomheten vil kunne operere på en måte vanlig folk ikke kan.

Ting som ikke "egentlig er ulovlig" men helt i gråsonen, og som man trenger eksperthjelp for å navigere i.

Da styrer man klar av en del ting.
Og samtidig, hvis det skulle gå galt, så er terskelen for at det skal bli anmeldt også høyere fordi man vet at et helt lag med advokater står klar til å forsvare det?