Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1064
Lurte på om noen har tips til jobb for en som skal starte på BI nå. Har nettopp sluttet i jobben min som vaktmester, grunnet at det er en 0800-1600 jobb. Jeg vil helst ikke inn som selger, jeg vil ha en jobb som er aktiv og ikke så alt for strengt om jeg trenger fri en dag.
Fant ut at månedsbudsjettet blir litt trangt for meg, så trenger en sikker income!
Å jobbe i omsorgsbolig eller kollektiv for personer med ulike typer utviklingshemming synes hvertfall jeg er ålreight. Er jobber å få stort sett over alt, hvor lett det er å få fri når du trenger det vil selvsagt varriere fra arbeidsplass til arbeidsplass. Men på min jobb er de veldig behjelpelige med å bytte vakter så lenge jeg sier i fra i god tid. Kanskje en slik type jobb kan være noe for deg? Ellers er det jo ofte en mulighet å være ringevikar på skoler. Det trengs å stort sett over alt. Ulempen er da at man ikke vet hvor mye man får jobbe. Man må komme på kort varsel. Man får ikke tid til å forberede skikkelig undervisningsopplegg og er delaktig i å sabotere utallige unge talenter. Tross ulempene er dette noe mange studenter liker å gjøre. Håper du finner en jobb som passer for deg. =)
Spørsmål til andre innlegget; hvor lett/vanskelig er det å få jobb i omsorgs-tjenesten? Og hvilke håndfaste kvalifikasjoner trenger de av en som søker? Og hva med arbeidstid-fleksibiliteten??

Tenkte siden det er en nokså chill og tildels grei betalt jobb for en som for det meste er student..
Lagerjobb. Få deg trucksertifikat så er du nesten garantert jobb, ihvertfall via vikarbyrå.
Finnes mye i serveringsbransjen. Man kan fort dra inn en god del timer i slengen og så får man jo tips som fort kan bli ganske grei, det får du ikke i veldig mange andre yrker. Om du ikke er redd for å gå eller jobbe lørdager så er det en grei bransje å gå inn i ved siden av studier.
Veldig aktiv facebook-gruppe med stillingsannonser for bransjen.
Slenger meg på serveringsbransjen, kombinerte selv sammen med studier og dette fungerte veldig bra. Sparer også mye penger på mat, da det alltid var bra personal mat og veldig ofte rester jeg tok med hjem.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Spørsmål til andre innlegget; hvor lett/vanskelig er det å få jobb i omsorgs-tjenesten? Og hvilke håndfaste kvalifikasjoner trenger de av en som søker? Og hva med arbeidstid-fleksibiliteten??

Tenkte siden det er en nokså chill og tildels grei betalt jobb for en som for det meste er student..
Vis hele sitatet...
Jeg opplevde det som lett å få jobb værtfall. Har ingen formelle kvalifikasjoner, studerer psykologi og sosiologi. Noe som ikke er særlig relevant for jobben. Jobben betaler sånn helt grei 163kr timen. Noe som er ganske greit for å hjelpe folk med å stå opp, trene, lage mat, vaske klær o.l.

Jeg jobber enten dag kveld eller natt. Som regel 8 timer i gangen. Da man er på jobb er det ikke mye fleksibelt, da må man være til neste vakt kommer. Men om man vil ha fri har jeg opplevd det som helt uproblematisk og bytte vakter. Håper dette var til litt hjelp. =)