Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 960
smurfen sjøl
43 2
God kveld freakere


Det jeg lurer på er hvor og hvordan du skal gå frem for å få tilbake lønn fra et sted du har jobbet i fjor sommer, og ikke fått full lønn.
For å presisere jobbet jeg som lagermedarbeider for et stort lager, ut fra et vikarbyrå, og leverte ikke inn alle timelistene jeg hadde pga ulike årsaker, og det var en del krøll med systemet deres.

Og så har jeg vært utenlands på skole en periode samt hatt en del å bry meg med før jeg serriøst hadde tid og mulighet til å se på denne saken fra i fjor.

Så Jeg lurer, hvor skal jeg gå frem, arbeidsgiver først eller skattekontoret?
Og det er vel ikke en sånn regel eller noe sånt om at man "taper" lønna hvis man ikke tar den ut innen en viss tid?

Takker for råd og tips

Noen som har erfaring med liknende eller tror dem vet hva som bør gjøres?
"Skattekontoret" har vel ingenting med at du ikke har levert alle dine timelister.

Ring arbeidsgiver, forklar problemet og håp på det beste... Hvis du kan dokumentere at du har jobbet disse timene har du krav på lønn. Du kan for eksempel be de sjekke dine utbetalte timer mot hva de har fakturert kunden du var leid ut til. Spørs vel om de har blitt fakturert når du ikke har levert timelister, så det kan hende at de har fått gratis arbeidskraft.
Hei,

Gå på arbeidsgiver, de har oppbevaringsplikt på alle timelister og utfakturerte timer i 3 år og 6 måneder og skal derfor LETT kunne kryss-sjekke inn i mot eget regnskap.

Om de ikke ønsker å utbetale dine utestående beløp kan du henvende deg til rettsvesenet og begjære konkursforhandlinger.

Problemet ditt er: Genereres lønnen ut i fra timelister du leverer vil de kunne hevde at det er kontraktfestet at avlønning skjer innenfor periode n/n og ut i fra innleverte timelister i DEN GJELDENDE PERIODE.... ergo.. you fukd.
smurfen sjøl
Trådstarter
43 2
freakaholic, Ja, det er akkurat det arbeidsgiver har oversikt over, de ser vel at jeg har fått utbetalt for mindre timer enn det jeg jobbet for lageret. Skattekontoret nevnte jeg i tilfelle kunne vite noe eller bidra med hjelp.

Mxzyzptlk: Ja, skal gå på arbeidsgiver nærmeste mandag nå. Har ikke sett noe som tilsier "i den gjeldende periode", i jobb-papirene jeg har fått.

Frykter bare nå at de setter seg vrange og ikke vil utbetale lønn pga tiden som er gått... Dem skal da farsken ikke få gratis arbeidskraft, det forbanna vikarbyrået.
Sist endret av Calippus; 7. juni 2013 kl. 12:29.