Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1182
Det jeg først og fremst lurer på er om cananbis i form av olje er det nærmeste du kommer LSD-lignende cananbis, eller en mini-tripp om du vil ?

Prøvde det nemlig her om dagen. Det var kapsler med oljen inni, som ble svelget. 12-13 kapsler var tilrådet, og det var det jeg tok.

Har fra før vært gjennom to syretripper på rundt 125 mic og en på ca 250. Cananbis har jeg lite bekjentskap med, foruten et par forsøk med marihuana i statene en gang i tiden.

Hvordan er THC-innholdet i oljen ? Finnes det enda sterkere cananbisvarianter ? Var ok å svelge kontra røyking, men det tok litt tid før rusen kom, liker å spise nok så det er vel ingen vei utenom.

Har tenkt at høydose cannabis kan være et ok alternativ til en ordinær tripp om man ikke har de beste lokaler for å ture (les: sokkelleilighet). Man blir fjern nok, og kan også få rimelig panikk om utenforstående kommer i kontakt med deg ?
Jeg har ikke all verden erfaring, men nei. Det er umulig å røyke seg til / spise seg til en LSD liknende high på cannabis.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av [protus] Vis innlegg
Hvordan er THC-innholdet i oljen ? Finnes det enda sterkere cananbisvarianter ?
Vis hele sitatet...
Det er det ingen fasit i, kommer helt an på hvordan oljen ble laget.

Selv om cannabis kan være psykedelisk i sterke nok doser (spesielt oralt) så er det ikke i nærheten av en LSD tripp.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei det er ikke i nærheten. LSD trenger ikke være så kjempeintenst har tatt det mange ganger i sokkelleilighet selv men husk tripsitter hvis du skal gå for en moderat eller større dose
Jeg laga olje av forige høsting og den ga meg noe som minna om psykedelisk opplevelse i form av veldig sterke farger og alt ble samtidig ganske lyst.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt halliser på schall 2 ganger.
En gang i Harstad i 1993 og en gang i København i 2009.
Og jeg har vært i Amsterdam flere ganger.
Så, ja.... kanskje du blir rimelig fucked av cannabinol
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis kan være psykedelisk men ikke i nærheten av hva LSD er som Dodecha sier.
Kan vel i noen få tilfeller minne om en microdose om oljen er laget av en veldig psykoaktiv strain, men ellers er det veldig langt unna.

Edibles bruker lenger tid på å kicke inn, men varer lenger. Olje er altså en form for edibles.
Hvor mye virkestoff det er i oljen er det er ingen av oss som kan svare på, så det må du nesten spørre produsenten eller personen du har kjøpt de av om.
Er de "legit" så vil jeg tippe (etter ett kjapt google søk) at hver kapsel inneholder opptil 10mg virkestoff.
Så ved å ta 12-13stk har du altså inntatt 120-130mg / 0.12g - 0.13g.
Noe som gir en relativt kraftig rus for en som ikke er så vant med det fra før.

Det finnes både sterkere og svakere cannabisvarianter eller "strains" som de kalles.
I dag blir mange av de produsert for å få ett så høyt innhold av THC som mulig.
Hvilke strains som er brukt, hvor bra prosessen rundt det hele har vært, hvor konsentrert blandinga er og flere ting er alle med på å avgjøre innhold på sluttproduktet, men stort sett er det ofte sterkere enn om du skulle sitti der med "ren" weed eller hasj.
Altså 1 gram med olje er som oftest sterkere enn 1 gram med bud eller 1 gram med hasj fordi det er større mengder som er mer konsentrert.


Sokkelleilighet er forresten ingen unnskyldning for å ikke kunne ture, du kan fint ture så og si hvor som helst så lenge du tar noen forhåndsregler
(gjelder stort sett de fleste psykadelika)
Har hatt mange fine turer i kjellerleiligheten min, har også hatt en del turer i skogen, hos kompiser, venner av kompiser igjen osv.
Det er stort sett kun når det har vært ukjente eller personer jeg ikke kjenner veldig godt at det har blitt "ubehagelig".
Den ene eller 2 gangene jeg har endt opp med en badtrip så har jeg skiftet farge på lys, satt på en annen type musikk eller lagt meg på soverommet litt istedenfor å sitte i stua og vipps, så er jeg tilbake til en god trip.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis alene kan nok ikke nå dybden en LSD trip kan produsere, men jeg personlig merker at etter å ha tatt LSD og røyket samtidig ved flere anledninger, så har Cannabis for alltid blitt litt forandret for min del. Cannabis alene nå føler mye mer psykedelisk enn det brukte å gjøre før jeg prøvde LSD. Har hørt det er flere som har samme erfaringer.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis alene kan nok ikke nå dybden en LSD trip kan produsere, men jeg personlig merker at etter å ha tatt LSD og røyket samtidig ved flere anledninger, så har Cannabis for alltid blitt litt forandret for min del. Cannabis alene nå føler mye mer psykedelisk enn det brukte å gjøre før jeg prøvde LSD. Har hørt det er flere som har samme erfaringer.
Vis hele sitatet...
Merker det selv, spesielt når jeg røyker ekstra mye på én gang. Det har kanskje noe med at når man først har opplevd en tripp er det lettere å tenke litt i de baner senere også? Virker som dette gjelder de fleste som har erfaring med psykedelisk.
Har dog lest i guider til psykedelika at cananbis kan få deg helt til en nivå 3 tripp. Det hele er jo ganske subjektivt. Det ligger nok noe i det at psykedelika-bruk endrer cananbis-opplevelsen permanent.

Men kan psilocybin og/eller meskalin (ikke prøvd) ligne mer ?
Sitat av [protus] Vis innlegg
Har dog lest i guider til psykedelika at cananbis kan få deg helt til en nivå 3 tripp. Det hele er jo ganske subjektivt. Det ligger nok noe i det at psykedelika-bruk endrer cananbis-opplevelsen permanent.

Men kan psilocybin og/eller meskalin (ikke prøvd) ligne mer ?
Vis hele sitatet...
Psilocybin sopp kan være temmelig likt, men også mer intenst. Det er forskjellig ifra person til person.
Den er også litt mer rotete enn LSD. Jeg fikk mer livaktige hallusinasjoner og mer closed eyes visuals enn på LSD. Headspace ifra psilocybin gav meg mer "naturlige" tanker enn LSD, på LSD har jeg mer "syke" tanker.

Alt dette er bare min subjektive opplevelse av de 2 stoffene, noen andre kan ha hatt en helt annen opplevelse.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Har dog lest i guider til psykedelika at cananbis kan få deg helt til en nivå 3 tripp. Det hele er jo ganske subjektivt. Det ligger nok noe i det at psykedelika-bruk endrer cananbis-opplevelsen permanent.

Men kan psilocybin og/eller meskalin (ikke prøvd) ligne mer ?
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg at sopp er heftigere/skumlere enn LSD. LSD er så enkelt å håndtere, en sopptur må jeg planlegge og tenke meg flere ganger om før jeg inntar. Sopp har en slags personlighet som gjør den nærmest helt ukontrollerbar, LSD føles som et verktøy (en forsterker/en mikroskop) som jeg kan vende hvor jeg vil. Meskalin skal være enda snillere enn LSD, men jeg har ikke prøvd det, så skal ikke uttale meg veldig mye om det.

Mange likheter dem imellom da, så hvis du har erfaring med det ene, så er du mer forberedt på de andre.