Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 733
Hei jeg bor i en hybel og får internett hos de jeg leier av, enten har de en ufattelig svak router eller noe for når jeg spiller COD og skyper sier de at alt der oppe går treigt, så han der oppe har stilt inn routeren til å gi meg bittelitt internett, jeg kan ikke spille online eller prate på skype nesten, bare litt internett surfing.

er det mulig at dere kan hjelpe meg å "hacke" meg inn på routeren dems for å få tilgang til litt mer internett?
Er vel best å prøve å ta en prat med de du leier av? Om de har svak linje kan det godt være nettet nesten blir "ubrukelig" hos dem om du sitter og spiller og skyper. Hva med å forklare situasjonen, at du trenger mye båndbredde til ditt data bruk, og tilby å være med å betale på internett regninga så de kan få en større linje, f.eks.?
Det er lettere og "hacke" en annen nabo som har WEP kryptert SSID

Tar jævlig lang tid og hacke http site'er.
Sist endret av granitt; 8. mars 2011 kl. 21:32.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det som er mye mer interessant er hvilken linje de de leier av har, hvilken router de har og eventuelt hvorfor du ikke leaser din egen linje.
Trådstarter
5 0
hvordan kan jeg lease min egen linje? og hva er det? Som å leie min egen linje fra min egen leverandør?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Helt korrekt, såfremst du har noen form for telefonlinje inn i leiligheten din kan du jo alltids ha ditt eget abbonement, eventuelt dersom det er kabel-tv tilgjengelig er det muligheter der også.
Trådstarter
5 0
Vi har tv med kanaler her, canal digital. Men jeg kjører trådløst opp til dem. Gir det deg noe mer å gå på?

hvordan sjekker jeg om det er telefon ingang i leiligheten?
Sist endret av stened91; 8. mars 2011 kl. 22:00.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
mao dere har kabeltv og du kan bestille deg egen linje fra Canal Digital.
Trådstarter
5 0
ok, er dette enkelt? Btw vi skal ikke bo her så altfor lenge, ca et års tid, etter det skal vi flytte. Er det da mulig å "ta med seg" avtalen med canal digital?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette får du eventuelt ta med CD, de er veldig behjelpelige på kundesupport.
Sist endret av AtXbYeA; 8. mars 2011 kl. 22:18.