Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1891
Først, har vært en ivrig leser på dette forumet en god stund nå. Mye spennende lesning.
Dette er første posten min, so be nice!

Saken er: Dette er en ting jeg har lurt på en god stund, jeg og noen kompiser på fylla stakk innom en av skolene, når vi var på vei til fest.. Alle sammen var ganske fulle, plutselig knuser en av gutta ruta og hopper inn, vi andre var lystne på fest så vi ba han strengt om og se til helvette og komme seg ut derifra.
Kan vel anslå at dette skjedde ved 01:00 tiden, når vi fant ut at det ikke var noen fest der alikevell dro vi tilbake. Sikkert en time senere eller noe, samme karen hoppa inn ruta, og til alles forargelse ba vi han om å komme seg ut. Så dro vi bare. Alle dro etterhvert hvert til sitt, men jeg og en annen kompis bestemte oss for å undersøke rommet med den knuste ruta litt bedre, kunne jo hende det var noe av verdi i rommet.

Men når vi kom tilbake var ruta tettet, tipper dette var ved 03:00 tiden. Hvordan kan de ha tettet ruta så fort? Og hvem kan ha gjort det? Skolen er dritgammel, (oslo-skole standard) Tviler på at alarmsystemet er så veldig bra. Har bare vært ett par turer innom denne skolen og den er svært forfallen. Vektere?

OG ja, han som knuste ruta er en drittunge i fylla.
Sist endret av Ringreven; 25. juni 2008 kl. 23:11.
Er jo ikke mindre drittunger de som skal tilbake for å hente ut verdisaker?
Jeg tipper vekter
På min skole er det sånn at i de vanlige klasserommene er det ikke alarm.
Mens på kontorer, skolekjøkken o.l så er det alarm både stille og sånn høy.

Der jeg bor så har vektere rutinesjekk kl 22 og 01.30. Men her tettes de dagen etter.
Men kanskje de er kjappere i Oslo?
Trådstarter
6 1
Sitat av mr_burn
Er jo ikke mindre drittunger de som skal tilbake for å hente ut verdisaker?
Jeg tipper vekter
Vis hele sitatet...
Hehe, ser den.. Tenker desverre ikke heeelt likt i fylla.
Hvor mye verdisaker kan det være på en gammel skole?

Det kan være naboer til skolen som har ringt politiet eller noe.
Det skjedde med noen venner av meg da de klatret opp på skolens tak. Da de skulle dra hjem igjen sto plutselig onkel P utenfor skolen.
Trådstarter
6 1
Sitat av disaster master
Hvor mye verdisaker kan det være på en gammel skole?

Det kan være naboer til skolen som har ringt politiet eller noe.
Det skjedde med noen venner av meg da de klatret opp på skolens tak. Da de skulle dra hjem igjen sto plutselig onkel P utenfor skolen.
Vis hele sitatet...
Eneste jeg kan komme på er ting om pc-utstyr osv.. Om det var dette som var i det rommet vet jeg ikke, vi kom jo aldri inn.
du er klar over hvor gamle pc'ene på skolene her i landet er sant?
er ikke verdt kaloriene du forbrenner ved å stjele dem...

dessuten, komme drassende hjem med en gammel stasjonær pc under armen etter en kveld på fylla?
Trådstarter
6 1
Sitat av Snurrefisk
du er klar over hvor gamle pc'ene på skolene her i landet er sant?
er ikke verdt kaloriene du forbrenner ved å stjele dem...

dessuten, komme drassende hjem med en gammel stasjonær pc under armen etter en kveld på fylla?
Vis hele sitatet...
Haha, jeg går på en veldig gammel skole, vi har nettopp fått splitter nye bærbare HP pcer, om de er veldig bra vet jeg ikke noe om. Men av de nyeste modellene er det. Så at skolen er gammel har veldig lite med kvaliteten på pcene. (Etter MIN erfaring)
til den orginale posten:
ja det finnes masse stille alarmer rundt om kring i landet. (kan ikke si steder) men ja finnes, måte fleste av dem funker på er at dem har byttet ut høytalern med en gsm sender, så "brukern/kunden" får en sms med hvilken zone som har slått ut. hvis dem har problemer med mye falske alarmer er det ofte en grei løsning. siden en utrykning fra securitass og sånt koster ca 1500kr.

flere og flere har begynt og bruke det, for gjør at naboen ikke klager. og du har mulighet til og ta tyven med enn gang. for hyler det så stikker dem.
Stemmer det Ranvik sier. Finnes masse stille alarmer, og hvis jeg som er vekter hadde rykka på den ville jeg ringt glass-mester og ruta ville vært på plass innen kort tid. (oslo)
Trådstarter
6 1
Disse alarmene er vel tidsinnstilte også de?
De kan være det ja. Eller slåes på med kode eller nøkkel eller begge deler. Eller fra en alarmsentral. Finnes ikke noe fasitsvar på det. Et annet alternativ er at en mobilvekter har funnet ruta knust. Dersom skolen har en slik avtale da. Slike avtaler går ut på at vektern kommer x antall ganger i et visst tidsrom og sjekker at alt står bra til. Finner han noe, ringer han glassmester eller eier av bygget etc.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ranvik Vis innlegg
til den orginale posten:
ja det finnes masse stille alarmer rundt om kring i landet. (kan ikke si steder) men ja finnes, måte fleste av dem funker på er at dem har byttet ut høytalern med en gsm sender, så "brukern/kunden" får en sms med hvilken zone som har slått ut. hvis dem har problemer med mye falske alarmer er det ofte en grei løsning. siden en utrykning fra securitass og sånt koster ca 1500kr.

flere og flere har begynt og bruke det, for gjør at naboen ikke klager. og du har mulighet til og ta tyven med enn gang. for hyler det så stikker dem.
Vis hele sitatet...
Kan jeg bare spørre om noe her da? hehe.
Hvis man bruker en Mobil signal blocker.

En slik en: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4355

Vil man da kunne stoppe signalet til og nå ut, og robbe skolen for så og stikke igjen?

Eller funker ikke det?
Kan funke hvis senderen er innenfor rekkevidden, men det er også ofte kobberlinjer til alarmselskap og da er du fucked.
Sist endret av DeMenT; 17. januar 2009 kl. 00:24.
aha, si jeg tar den mobil blockern i hånda. når jeg går inn, da vil den blokke signalet?
untatt vist det er kobberlinjer?
Du vil kunne stoppe signalet fra å gå noen steder, men litt avhengig av hvilken alarmsentral/hvem den er koblet opp til kan det ligge sabotasjesikring her og. Som jeg tror Ranvik forklarte i en annen post herinne, så sender noen et " Hei her er jeg signal" enten gsm/gprs/noe sånn et par ganger pr x-tidsenhet.

Så er ikke alltid jamme signal virker, kan være tvert om. Hvis du skal finne ut av det må du egentlig vite hvilken sentral/vaktselskap/rutine det er. Eller stå utenfor med ganske sofistikert utstyr og sniffe alt av radiotrafikk Tror ikke du kommer til å gidde, for å si det sånn..
Ta Hafslund som eks.
Vanlig bolig alarmen dems, som piper som faen.

Vil den da pipe som faen, men signalet kommer ikke ut?
eller vil jeg bli skikkelig fucked?