Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1406 645029
Det kommer helt annpå hva du vil. Ved snorting vil effektene og rushet komme merkverdig fortere og kraftigere, til gjengjeld vil også turen vare kortere. Om du tar det oralt vil det ta en times tid (avhengig av hvor mye du har spist osv) før effektene viser seg og selve rusen vil bli strukket lenger og roligere ut - selvom det kan bli ganske intenst her også. En annen ting å poengtere er at det antakelig vil kreve mindre mengder for å få ønsket effekt ved å snorte det enn hva orale doseringer angår.
Sist endret av Sky; 18. mars 2009 kl. 23:43.
Takker hvor fort kommer det og hvor lenge vil det var ca hvis jeg snorter en 0,1
0,1g? Det er en ganske stor dose nasalt mener nå jeg, ville anbefalt deg å ta litt mindre i første omgang og eventuelt fylle litt på underveis. Tenker at effektene vil vise seg innen 5-10 minutter, så varer det sikkert et par timer på det verste. Pulveret burde forresten være rimelig godt opphakket, eller så skal jeg love deg det brenner i nesa.
Sist endret av Sky; 18. mars 2009 kl. 23:54.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Når er det lurt å ikke ta knips?Har lyst til å prøve, men vil ikke bæde veldig eller ta det under feil forhold. Tenkte hovedsaklig å prøve på en fest, siden det er da det mest frister. Noe jeg burde huske på/passe på om jeg skulle ta en pille på en fest?
Sitat av Vesper Vis innlegg
Noe jeg burde huske på/passe på om jeg skulle ta en pille på en fest?
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme som ellers.

Sørg for at pillen inneholder mest mulig MDMA, hvis det er denne effekten du er ute etter. Ikke knask pillene som om det var godteri, doser over 200mg har en tendens til å øke de negative bivirkningene, uten å gi mer effekt. Drikk litt vann, spesielt om du danser, men ikke mer enn ca. 1-2 liter i løpet av kvelden. Spis gjerne noe i løpet av kvelden om du klarer, eller drikk juice/sportsdrikk. Vær forsiktig med å blande med andre rusmidler, du vil kunne få en helt annen effekt enn du så for deg. Ikke kjør bil eller utsett deg selv og andre for unødvendige rikikosituasjoner. Husk, du er påvirket av et rusmiddel og følgelig lite skikket til å ta viktige, raske avjørelser.

That just about sums it up, tror jeg.

Ha en fin fest!
Sitat av Vesper Vis innlegg
Når er det lurt å ikke ta knips?
Vis hele sitatet...
Om du er gravid og/eller syk, har en sykehistorie som omfatter mentale lidelser, lever/nyre problemer, hjerteproblemer eller andre alvorlige sykdommer.

Husk at ecstasy ikke er ufarlig selv om man ikke faller i noen av kategoriene ovenfor.
Om du absolutt skal prøve for første gang, så tror jeg ikke du bør gjøre det i fest sammenheng, prøv det hjemme eller med noen gode venner første gang, hvis du da føler du har kontroll, så kan du ta det på fest selvom jeg ikke annbefaler å ta det i noen sammenheng.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Akkurat det samme som ellers.

Sørg for at pillen inneholder mest mulig MDMA, hvis det er denne effekten du er ute etter. Ikke knask pillene som om det var godteri, doser over 200mg har en tendens til å øke de negative bivirkningene, uten å gi mer effekt. Drikk litt vann, spesielt om du danser, men ikke mer enn ca. 1-2 liter i løpet av kvelden. Spis gjerne noe i løpet av kvelden om du klarer, eller drikk juice/sportsdrikk. Vær forsiktig med å blande med andre rusmidler, du vil kunne få en helt annen effekt enn du så for deg. Ikke kjør bil eller utsett deg selv og andre for unødvendige rikikosituasjoner. Husk, du er påvirket av et rusmiddel og følgelig lite skikket til å ta viktige, raske avjørelser.

That just about sums it up, tror jeg.

Ha en fin fest!
Vis hele sitatet...
Det svarte jo på det meste, takker! :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet utfallet av å blande antibiotika med mdma?

Den spesifikke antibiotikaen er dicloxacillin, eneste jeg finner på nett rundt dette er den store antibiotika/mdma tråden på bluelight, denne sier at det er teoretisk trygt å innta mdma på antibiotikaen flucloxacillin.
på wikipedia står følgende "flucloxacillin is very similar to dicloxacillin and these two agents are considered interchangeable"

Går på antibiotika kuren pga en liten infeksjon i et sår, dette såret er pr nå helt borte og føler meg forsåvidt frisk og opplagt.
Burde jeg eventuelt vurdere å droppe de nærmeste 1-2 doseringene før jeg inntar mdma? halveringstiden på dicloxacillin er 0.7 timer så mye burde vell være forlatt kroppen min i løpet av 4-8 timer?

Fullstendig klar over at mdma nedsetter immunforsvaret så trenger ikke noen leksjon rundt hvor dumt dette er i forhold til å få tilbakefall av infeksjonen, lurer kun på om dette er teoretisk trygt?
Sist endret av Baeocystin; 29. mai 2009 kl. 15:19.
Vell siden ingen svarte så kan jeg jo fortelle utfallet så folk vet til senere hvis de er i samme situasjon.
Spiste 1 knips som er relativt ren ( blått hjerte ) rusen ble meget forsterket, og varte i rundt 7 timer mot de 3-4 timene jeg vanligvis får funk, følte også at rusen tilsvarte 2-3 ganger så høy dose så vær forsiktig med dosering ved bruk av antibiotika.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bare lurer på et par angående knips.

Har sett det står at man ikke skal blande knips og alkohol, men de fleste jeg kjenner tar det kun på fester og er vel et partydop.
Tenkte jeg skulle prøve det iløpet av sommeren, men som de sa så er de aldri drita fulle når de tar dem, kun fulle. If that makes sense.
Fått med meg at jeg skal drikke en del vann og sånt.

En annen ting er, hvorfor er det ulovlig? Hva er det som gjør knips ulovlig?
Hvorfor det er ulovlig? Tilbakestående narkotikapolitikk, skremselspropoganda, skremte husmødre og feilinformasjon har vel mye av skylda.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Kirie:

det du leter etter finner du her:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml

..bla litt ned til Health på siden, så finner du endel lesestoff
Sitat av Baeocystin Vis innlegg
Noen som vet utfallet av å blande antibiotika med mdma?
Vis hele sitatet...
Her finner du en del info. om antibiotika og MDMA: http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=28307
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvordan oppleves OD på knips?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Sitat av eirikeirik Vis innlegg
hvordan oppleves OD på knips?
Vis hele sitatet...
Det var nå et litt merkelig spørsmål. Det er vel ikke noen som egentlig kan svare deg på det. Men sannsynligvis ganske ille tenker jeg. Kanskje litt som å dø av heteslag.
OD er jo ikke synonymt med å dø =)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mulig dette er blitt tatt opp tidligere, men nøyaktig hvordan inntar man en ecstasypille? Svelger den, tygger den, eller suger på den? Vil de forskjellige metodene ha noe å si på virkningstiden?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av synesthesia Vis innlegg
Mulig dette er blitt tatt opp tidligere, men nøyaktig hvordan inntar man en ecstasypille? Svelger den, tygger den, eller suger på den? Vil de forskjellige metodene ha noe å si på virkningstiden?
Vis hele sitatet...
oralt inntak (svelge) og suge på den vil jeg tro blir noe av det samme.
om den tygges vil den nok bli tatt opp i systemet noe raskere.

kan ikke helt tenke meg til at det smaker noe spesielt dog.
Mdma smaker ikke godt, men det går. Smaker veldig kjemisk, men det er vel forventet? Men da snakker jeg om mdma krystaller, ikke piller. Ville ikke ha tygd en pille om jeg hadde fått valget. Venter heller de ekstra minuttene gitt
Sitat av Sky Vis innlegg
0,1g? Det er en ganske stor dose nasalt mener nå jeg, ville anbefalt deg å ta litt mindre i første omgang og eventuelt fylle litt på underveis. Tenker at effektene vil vise seg innen 5-10 minutter, så varer det sikkert et par timer på det verste. Pulveret burde forresten være rimelig godt opphakket, eller så skal jeg love deg det brenner i nesa.
Vis hele sitatet...
Hva er en normal dose nasalt da?
Jeg har bare prøvd en gang, da tok jeg veldig lite med en gang. Måtte sjekke om jeg var en av dem som er overfølsom ovenfor stoffer. Men kjente ingenting iløpet av 15 min.
Så da tok jeg resten, ca 125mg til sammen.
Jeg kan skrive under på at oppturen er intens nasalt. Føltes ut som jeg skulle lette, og jeg hold meg fast i stolen for å unngå dette. Var klar over at jeg ikke kom til å lette, bare så det er sagt. Men var veldig VELDIG intenst, ble litt skremt da det pga jeg redd pga det ble bare mer og mer. Veldig herlig, men intenst og ubeskrivelig følelse.
Gud så digg. Himmel i pulverform.
En morsom ting jeg opplevde var at humøret mitt steg betraktelig i lang stund i ettertid. Livet gikk liksom lettere, og er enda glad for å ha opplevd det jeg gjorde av dette kjemikalie, og rusen det gir. En ting som var litt spesielt (utenom alt det andre) det føltes ut som jeg gikk på skyer. Noen som opplever det\har opplevd det?
Ikke ta dette som en oppfordring til å ta mdma..
Sist endret av sneipen; 17. oktober 2009 kl. 03:45.
Noen som veit hvordan man finner ut om noe er mdma eller mda?
Har fått 2 poser med knuste krystaller, som skal være mdma og mda, men reaksjonen med EZ-test blir jo helt svart på begge..
Håper at det finnes en annen måte enn å spise meg til svaret
▼ ... over en måned senere ... ▼
nå er denne tråden ganske gammel nå, men jeg skriver her i håp om og få noe svar.
I helgen skulle jeg teste knips. Nå er det et par ting jeg lurer på

Jeg testa lyrica på fredag og tok også tidlig på lørdagsmorgen, har drukket alkohol til lørdagsmorgen.
tok også 1 stripe med speed på lørdags morgen. resten av dagen rørte jeg ingenting.
Kvelden kommer og jeg tar 1x Hvit motorola rundt klokken 19:00-20:00 jeg venter rundt 1 time før jeg tar en till. jeg kjenner hele tiden at det er noe som driver og brygger i kroppen, men det går aldri lengre en det. Det jeg lurer på kan noe av de andre stoffene jeg har tatt før ha en så negativ invirkning på knipsn ? da jeg vet at mange andre har tatt av samme knips og blitt helt kjørt

Takker for eventuelle svar.
Knips har store variasjoner i innhold, og man kan aldri være sikker på hva man får i seg, men mindre man har utstyr som EZ-kit og lignende.

Så det kan ganske enkelt være at du spiste knips uten noe særlig med rusmidler.

Edit: Hvis du hadde tatt lyricaen noen timer, og ikke en dag før du inntok knips, kunne nok den dempet virkningen til de evt. sentralstimulerende stoffene i knipet.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Knips har store variasjoner i innhold, og man kan aldri være sikker på hva man får i seg, men mindre man har utstyr som EZ-kit og lignende.

Så det kan ganske enkelt være at du spiste knips uten noe særlig med rusmidler.

Edit: Hvis du hadde tatt lyricaen noen timer, og ikke en dag før du inntok knips, kunne nok den dempet virkningen til de evt. sentralstimulerende stoffene i knipet.
Vis hele sitatet...
Takker for et kjapt svar.

Lyrican ble tatt ca 10-12 timer før jeg tok knipsen.
Det som er så rart er at alle jeg kjenner , også de mere erfarne med knips har spist av samme greia, og de sa de funka som faen, så jeg satt der litt skuffa etter og ha tatt 2 stk og fikk extrem minimal virkning, kan det variere så mye fra person til person ?
Da er det mulig at lyricaen kan ha hatt en innvirkning. Halveringstiden er nemlig på 6 timer.

Pregabalin reduserer nemlig mengden Ca2+(kalsium) som kommer inn i nervecellene ved å binde seg til α2δ-subenheten i kalsiumkanalene, noe som minsker depolariseringen postsynaptisk(etter synapsen) og reduserer mengden transmittere som blir sluppet ut presynaptisk(før synapsen), f.eks glutamat og noradrenalin. Disse er viktige i rusen til sentralstimulerende stoffer.

Pregebalin øker også nivåene av glutaminsyredekarboksylase, et enzym som syntetiserer glumatat(eksitatorisk(stimulerende, aktiverende)) til GABA(inhibitorisk(hemmende, dempende)).

Dette stoffet vil derfor potensere virkningen til sentraldempende stoffer, som benzodiazepiner, og minske virkningen til sentralstimulerende stoffer, som amfetamin.
Sist endret av exocytose; 7. desember 2009 kl. 20:04.
aha, dette kan jo forklare hvorfor eg jeg bare satt der og bare sosa i sofan, mens en annen kompis var helt på bærtur ^^

Uansett, takk for de kjappe svarene =)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Seksualdelen var litt dårlig, har pyntet litt på den nå. Men hvis det fortsatt skulle være feil/mangler vil jeg gjern ha innspill. Ja, det kan være riktig at man puler hele natten på MDMA. Man kan få ereksjon hvis man vil, men det er også problemer med å få orgasme. For å sitere thedea.org:
Vis hele sitatet...
Jeg hadde værtfall litt problemer både med utløsning og ereksjon, men det skal sies at jeg var på en någet høy dose. Bare for å gjøre det enda værre hadde vi nettopp sittet å sett på to pene jenter som ordna forspillet for oss. Om vi ikke hatt det så gøy og vært så griserusa hadde nok skamen vært stor.
hva betyr egentlig "hindrer reopptak av seretonin/norarealin/dopamin"? hva effekt gir det, eller, gir det mer eller mindre? ssri tabletter hinrer reopptak, høres ut som du vil bli deprimert da, men folk blir jo glad av det. får det hjernen til å produsere fenatylaminer eller hva det heter isteden eller noe sånn?
Sitat av jijijefijfeijef Vis innlegg
hva betyr egentlig "hindrer reopptak av seretonin/norarealin/dopamin"? hva effekt gir det, eller, gir det mer eller mindre? ssri tabletter hinrer reopptak, høres ut som du vil bli deprimert da, men folk blir jo glad av det. får det hjernen til å produsere fenatylaminer eller hva det heter isteden eller noe sånn?
Vis hele sitatet...
Det betyr enkelt sett at det demper evnen til den respektive transportøren i å gjenoppta transmittersubstansen til det presynaptiske nevronet. Dermed øker det også nivået med serotonin/noradrenalin/dopamin som er tilgjengelig for det postsynaptiske nevronet. Nei, man vil ikke bli deprimert, det virker som du er inneforstått med effektene til dopamin, noradrenalin og serotonin og da vet du at disse har funksjoner innenfor humør, og når det da er mer tilgjengelig vil det altså ikke føre til depresjon, men snarere euforia og behagelighet med omgivelsene.

Det med at nevnte transmittere får hjernen til å produsere fenetylaminer høres nokså absurd ut. Det kan hende du forveksler det med at når fenetylamin blir inntatt som et rusmiddel, vil det indusere dopamin- og noradrenalin-transmittere til å bli sluppet ut fra den presynaptiske nevronet og dermed øke de ekstracellulære nivåene av transmitteren ved det postsynaptiske nevronet.
Sist endret av Filosofen; 24. juni 2010 kl. 05:36.
Denne linken illustrerer godt de nevrobiologiske virkningene til MDMA + et utvalg andre stoffer: http://learn.genetics.utah.edu/conte...ugs/mouse.html
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har noen her prøvd å kombinere MDMA med 2C-B? Ifølge flere jeg har pratet med, vil denne kombinasjonen gjøre at man har godfeelingen av MDMA i opptil 12 timer.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sitat av Doktor Storm Vis innlegg
Har noen her prøvd å kombinere MDMA med 2C-B? Ifølge flere jeg har pratet med, vil denne kombinasjonen gjøre at man har godfeelingen av MDMA i opptil 12 timer.
Vis hele sitatet...
Har prøvet med en mindre mengde 2C-C og kan ikke si jeg fikk det. Men det var dog 2C-C.

Favorittlåt på MDMA anyone? Hit me

Syyykt vanskelig å velge én låt når alle låter er magiske på hver sin måte på MDMA, men jeg skulle jeg valgt en blir det Tiga - You Gonna Want Me (Hey Today! Remix)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil bare si at kveldens episode av Schrödingers Katt i tilleg til meditasjon og tankenes kraft handlet om MDMA behandling! Episoden dukker vel opp på NRK nett tv etterhvert.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Her ligger den: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/734678/

Gøy å se at dette nå er stuerent nok til å vises i Norge og Danmark
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har fått tak i 1g MDMA krystaller. Om dette skal droppes, er det smart å knuse det opp først? Og hva anbefales, droppe eller nasalt?
Sitat av Sykfyr Vis innlegg
Har fått tak i 1g MDMA krystaller. Om dette skal droppes, er det smart å knuse det opp først? Og hva anbefales, droppe eller nasalt?
Vis hele sitatet...
Vil anbefale å droppe det. Pleier selv å bare legge krystallbitene rett i gelatinkapsler. Svir ganske bra når man snorter det, men det funker litt raskere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I helgen droppet jeg 500mg MDMA på en kveld (vi kjøpte 1g). Vi satt fra 11 på kvelden til 9 på morran uten å gjøre noe som helst annet enn å høre på musikk og prate. Dette var jo selvfølgelig altfor mye. Men når man er på euforisk opptur og ikke har en eneste bekymring i verden er det lett å bli grådig (note to self). Kommer til å skrive en rapport om det da denne opplevelsen kan være lærerik for andre også. Jeg angrer faktisk ikke men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen. Jeg er jo vandt til litt store doser, da. Men man får funk av mye mindre enn dette så det blir litt "mye vil ha mer".
▼ ... over en måned senere ... ▼
Min veninne hadde Narkose idag pga trekking av tenner, vet ikke hva hun fikk, lurte på om det er er MAO i Narkosen, og hvis det er det, er det safet å ta MDMA 5 dager senere? dvs hun tok d idag Mandag og om hun tar det på lørdag er det greit?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Regner med at du ikke er fra Oslo.

Syns det er kjipt at jeg alltid får problemer med å pisse på større doser MDMA. Utrolig ubehagelig.
Sitat av Sykfyr Vis innlegg
Har fått tak i 1g MDMA krystaller. Om dette skal droppes, er det smart å knuse det opp først? Og hva anbefales, droppe eller nasalt?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke knuse de når de droppes, de løser seg fint opp i magesekken.

Jeg foretrekker å droppe en god start-dose som grunnlag (0,13-0,2g), og så ta små linjer utover kvelden som justeringer.
Sitat av fetter Vis innlegg
Du trenger ikke knuse de når de droppes, de løser seg fint opp i magesekken.

Jeg foretrekker å droppe en god start-dose som grunnlag (0,13-0,2g), og så ta små linjer utover kvelden som justeringer.
Vis hele sitatet...
Jaha, hvor mye ender du opp med da? 400mg? Det er en rimelig drøy dose. I tillegg er vel de fleste enige om at mer enn en boost ikke gir noen effekt. Det er heller ikke slik at jo mer man tar jo bedre blir opplevelsen, over et gitt nivå så risikerer man snarere at det blir en nedtur.
Sist endret av zgum; 24. september 2011 kl. 22:16.
Sitat av zgum Vis innlegg
Jaha, hvor mye ender du opp med da? 400mg? Det er en rimelig drøy dose. I tillegg er vel de fleste enige om at mer enn en boost ikke gir noen effekt. Det er heller ikke slik at jo mer man tar jo bedre blir opplevelsen, over et gitt nivå så risikerer man snarere at det blir en nedtur.
Vis hele sitatet...
Nei, synes dosen høres helt grei ut jeg. Man er jo gjerne ute hele kvelden og effekten avtar jo etter noen timer. Jeg er ikke så glad i å snorte MDMA så jeg dropper gjerne 2-3 kapsler i løpet av kvelden. Begynner med en på 200mg og så en eller to på 100-125mg etterhvert, spørs hvor lang kvelden blir.
Sist endret av moret; 24. september 2011 kl. 22:28.
Flere her som har problemer med å pisse etter litt større doser MDMA? Det er utrolig frustrerende. Og ikke minst vondt.
Sitat av zgum Vis innlegg
Jaha, hvor mye ender du opp med da? 400mg? Det er en rimelig drøy dose. I tillegg er vel de fleste enige om at mer enn en boost ikke gir noen effekt. Det er heller ikke slik at jo mer man tar jo bedre blir opplevelsen, over et gitt nivå så risikerer man snarere at det blir en nedtur.
Vis hele sitatet...
Jeg har ganske høy toleranse, så jeg går fort igjennom 400mg på en lang kveld, og det har hendt at jeg har spist mer. For andre er det kanskje veldig mye, men vi er da forskjellige. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "mer enn en boost", men linjene har en effekt, jo.
Jeg skal droppe MDMA i nær framtid, men jeg er ganske blank på feltet. Er det noe man ikke burde spise før man tar en kapsel? Kanskje noe som kan redusere hangover osv?
Sitat av BobDylan Vis innlegg
Jeg skal droppe MDMA i nær framtid, men jeg er ganske blank på feltet. Er det noe man ikke burde spise før man tar en kapsel? Kanskje noe som kan redusere hangover osv?
Vis hele sitatet...
Ingen førstegangsturere jeg har vært med har hatt noe videre hangover av MDMA. Man blir gjerne sliten, men ikke på langt nær så vondt man har etter alkohol feks.

Du bør spise ganske godt dagen du tar det, frokost, lunsj og middag da MDMA fjerner absolutt all matlyst. Det er også lurt å ta litt vitaminer. Da blir kroppen din glad
hva står MA for altså i MDMA de to siste bokstavene= Methamfetamin?
3,4-metylendioksymetamfetami <--- Mdma

Metamfetami regner jeg med.
Sist endret av Saint123; 3. oktober 2011 kl. 22:27.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
hva står MA for altså i MDMA de to siste bokstavene= Methamfetamin?
Vis hele sitatet...
Ja (titegn)