Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1538
Hvordan er framgangsmåten på og leie seg en feit bmw audi i svergie?

Samme som i norge. Bare tar med seg førerkort. ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja, innan EU er det nok med førarkort. I enkelte andre land må du i tillegg ha internasjonalt førerkort, som du får hos NAF for et par hundrelapper.
ER det også samme greie i butikker i svergie?
Man tar med seg førerkortet. Går inn i en butikk. Søker om kreditt. Får kreditt så handler man det man vil og går? Litt som i norge,
De tar bare kopi av førerkort og en underskrift?
Har du ikke svensk personnummer får du neppe kreditt i Sverige.

Er du norsk, har du i utgangspunktet ikke lov til å kjøre en utenlandsk-registrert bil i Norge. Hvis det var dét du tenkte på.

Prosedyren for å leie bil i utlandet er igrunn likt over alt. På Kypros f.eks. viste jeg bare førerkortet og passet mitt. Kommer jo an på hvor seriøst selskapet er da.
Okei. Men om en kompis av meg har svensk førerkort.

Får han da leie bil og handle på kreditt som i norge? Eller må man ha pass osv?
Er det et svensk personnummer på førerkortet?

Sverige er opphengt i person-nummer. Uten svensk person-nummer er mange ting veldig vanskelig der. Hadde hytte i Sverige før og ble spurt om svensk person-nummer og svensk telefon-nummer hele tiden. F.eks. å reparere oppvaskmaskinen var nesten umulig da vi ikke hadde svensk tlf-nummer da det ble brukt som ordre-nummer.

Ingenting forbyr kreditt til utlendinger (les nordmenn) men det er vanskeligere å kreve inn gjeld i utlandet så du vil nok måtte lete lenge for å finne noen som gjør det.

Kreditt får du igrunn på selve kredittkortet. Spiller ingen rolle hvor du handler. Gjelden blir jo da i Norge. Eller der kredittkortet er utstedt.

Leie bil er helt problemfritt så lenge du (han) har førerkort og kredittkort.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av byggeren Vis innlegg
ER det også samme greie i butikker i svergie?
Man tar med seg førerkortet. Går inn i en butikk. Søker om kreditt. Får kreditt så handler man det man vil og går? Litt som i norge,
De tar bare kopi av førerkort og en underskrift?
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig her? Tror du man får kreditt i butikker? Som Rema? Eller skal du handle en hel bil på kreditt?

Kreditt får du fra banken, ingen andre.
Sitat av bakkus Vis innlegg
Hva mener du egentlig her? Tror du man får kreditt i butikker? Som Rema? Eller skal du handle en hel bil på kreditt?

Kreditt får du fra banken, ingen andre.
Vis hele sitatet...
Man får kreditt i butikker i norge, men via en bank. Har selv handlet møbler på kreditt.
Sist endret av Oprah; 15. oktober 2017 kl. 14:09.
Det jeg mener er jeg vet hvordan norske regler fungerer. Man går inn i en klokkebutikk. Klesbutikk. Elektrobutikk.

Viser legg. Og spør om og få kreditt. Da tar ekspiditøren seg av alt. RInger inn og sjekker. Sier de har en kunde der. De tar en kjapp kredittsjekk og den personen får en kreditt grense.

SÅ tar man bilde av førerkortet. Så sender banklen over papirene til eventuelt butikk. Så kan man handle innenfor den grensen man har fått.

Fungerer det på samme måte i svergie?

Trenger man bare førerkoretet????

det jeg snakker om er ikke at jeg som nordmann skal gå inn i svergie og gjøre det.

Det er en svensk kompis. Som skal leie bil. Som skal handle litt på kreditten sin.

Hva trengs for og få gjort det der nede?

Førerkoret og et bank id kort eller?

Kreditt i butikk får man jo iforholdl til inntekt.
Sist endret av byggeren; 15. oktober 2017 kl. 23:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.