Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 8345
Disclaimer: Jeg anbefaler ingen å ruse seg på hostesaft! Denne tråden er kun ment til opplysning og for skadereduksjon. Etylmorfin, det aktive virkestoffet i hostesaft, er et opiat på lik linje med kodein og er derfor veldig avhengighetsskapende. Vis varsomhet rundt dette stoffet!

Jeg har lagt merke til at det stadig kommer tråder med spørsmål om hostesaftrus, så tenkte jeg skulle lage en liten samletråd med litt generell informasjon om temaet.

I Norge i dag har vi to typer hostesaft med ruspotensiale: Cosylan; «Meda», og Solvipect Comp; «Takeda». Begge inneholder det semisyntetiske opiatet etylmorfin. Forskjellen på disse to hostesaftene, er konsentrasjonen av etylmorfin og hvilke tilsetningsstoffer de inneholder. Solvipect Comp (2,5mg pr ml) er litt mer potent enn Cosylan (1,7mg pr ml) og inneholder «guaifenesin» (5 mg pr ml); Cosylan inneholder ikke guaifenesin, men «sagradabarkekstrakt» (50mg pr ml).

Det som er greit å tenke på, er forskjellen mellom Guaifenesin og Sagradabarkesktrakt, da de har ganske forskjellige virkning, spesielt i høye doser.

Guaifenesin er et slimløsende middel, og kan forårsake mye «magestress» og kvalme i høye doser. Dette kan minimeres ved å holde seg under 400mg pr. 4.time, og ikke mer enn 2,4gr pr. døgn. Ved bruk over lengere tid kan guaifenesin forårsake gallestein og gallesteinsanfall, som er meget smertefullt.

Sagradabarkekstrakt blir brukt som avføringsmiddel og kan i store doser forårsake alvorlig diaré, som kan resultere i dehydrering. Det beste måten å unngå dette på, er å passe på doseringen. Ved regelmessig bruk kan det i verste fall forårsake kronisk diaré. Én dose er, ifølge usikre kilder: 325mg.

Etylmorfin er et semisyntetisk opiat ganske likt kodein, men det blir beskrevet som litt mer potent(ca 1,5 gang). I leveren metaboliseres det som kodein til morfin og gir en tilsvarende rus. Her er en oversikt over dosering, sakset fra Psychonautwiki.org:


Når du doserer hostesaft for rus, er det altså litt å tenke på og prinsippet «less is more» gjelder i høyeste grad.
Tror jeg har fått med meg det viktigste, hyl ut om jeg har glemt noe.

Kilder:
https://psychonautwiki.org/wiki/Ethylmorphine (04.10.17)
https://www.drugs.com/guaifenesin.html (04.10.17)
https://www.drugs.com/npp/cascara.html (04.10.17)
https://www.felleskatalogen.no/medis...an-meda-547676 (04.10.17)
Sist endret av mentalmelt; 5. oktober 2017 kl. 11:55. Grunn: rettet feil
Anonym bruker
"Hatsk Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk antihistmanin om dere skal ruse dere på hostesaft! Hvis ikke klør dere kroppen deres til blods
Gladgutt
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husk antihistmanin om dere skal ruse dere på hostesaft! Hvis ikke klør dere kroppen deres til blods
Vis hele sitatet...
Personlig merker jeg lite forskjell, klør like jævlig uansett xd

Oops! Diger diger faktafeil om guaifenesin!

Det er nemlig ikke et antihistamin, men et slimløsende middel. Jeg husket rett og slett feil og sjekket ikke nøye nok, er en liten stund siden jeg leste om akkurat guaifenesin
Sist endret av Person_navn; 4. oktober 2017 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Menes det at en trenger 100-200 mg hostesaft for sterk rus eller 100-200 mg etylmorfin? Hvor mye hostesaft vil en trenge i så fall for sterk rus?
Derfor hostesaften smakte så godt når jeg var mindre, ja!
Gladgutt
Trådstarter
Sitat av Adeith Vis innlegg
Menes det at en trenger 100-200 mg hostesaft for sterk rus eller 100-200 mg etylmorfin? Hvor mye hostesaft vil en trenge i så fall for sterk rus?
Vis hele sitatet...
Tabellen er for etylmorfin, så regnestykket blir 200/2,5=80, så du trenger altså 80ml av den sterkeste hostesaften for en "maksdose" etylmorfin.
Da får du også i deg 400mg guaifenesin, så vil anbefale å vente med å ta noe mer. Så unngår du forhåpentligvis å bli dritkvalm og at magen "tar av" so to speak.

Med det sagt, så er jo kvalme en bivirkning av opiater, og personlig blir 200mg i én dose for mye for meg.

Nesten samme regnestykket for Cosylan, bare 200/1,7=117,6 (altså ca 117ml hostesaft) i stedet.

Da får du forresten i deg 117*50mg sagradabarkekstrakt, som blir 5850mg toalt (ca 18 vanlige doser). Har ikke funnet mye om slike doser, men jeg tar utgangspunkt i det jeg vet om høye doser (se lenger opp) og ser for meg at du bruker mye av rusen på å sitte på do.
Sist endret av Person_navn; 5. oktober 2017 kl. 11:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Oops! Diger diger faktafeil om guaifenesin!

Det er nemlig ikke et antihistamin, men et slimløsende middel. Jeg husket rett og slett feil og sjekket ikke nøye nok, er en liten stund siden jeg leste om akkurat guaifenesin
Vis hele sitatet...
Jeg rettet på det i førsteposten for ordens skyld.