Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2290
Hei,
Kan noen forklare meg hvordan dette med canal digital dekodere og programkort fungerer?

I min forrige leilighet var det CD grunnpakke inkl. i husleie/fellesutgifter. Hadde da en t-we dekoder fra CD + programkort.

Jeg tok med denne til nye leiligheten, fordi det ikke var noen dekoder her fra før. Dette har fungert fint og jeg har hatt TV (Det er også CD grunnpakke i dette borettslaget).

Men nå har alle leiligheter her fått ny dekoder, den skulle tydeligvis skiftes ut uansett. Så nå har jeg to dekodere og to programkort.

Ser flere som selger dekodere, men de er vel kjøpt av CD og er uten programkort.

Jeg har en "leid" dekoder MED programkort. Kan jeg selge denne?
Ta kontakt med CD og hør ofc. Før du gjør noe du kan komme til å angre på
Er den leid er den jo ikke din.
Har ikke vært borti leie av tuner fra CD før, ville ringt CD og sjekket om du eier eller leier.
Men om du eier kan du fint gi bort/selge både tuner og kort.
Må registreres på ny eier vel og merke. Kan ikke huske om tidligere eier må sende inn noe for å få det til men gikk hvertfall smertefritt for meg.
hei. om du har dekoder via brl. altså en komplettavtale fra CDK så er det CDK som eier dekoderne som er inkludert i komplettavtalen.

du kan følgelig ikke selge disse da de ikke er dine private dekodere. disse skal også følge leiligheten. og CDK kan om de finner ut av at du f.eks har tatt med deg dekoder eller solgt en slik dekoder fakturere deg full pris for dekoderen og regelrett "tvinge" på deg et kjøp av dekoder
Trådstarter
Sitat av DSlhm Vis innlegg
hei. om du har dekoder via brl. altså en komplettavtale fra CDK så er det CDK som eier dekoderne som er inkludert i komplettavtalen.

du kan følgelig ikke selge disse da de ikke er dine private dekodere. disse skal også følge leiligheten. og CDK kan om de finner ut av at du f.eks har tatt med deg dekoder eller solgt en slik dekoder fakturere deg full pris for dekoderen og regelrett "tvinge" på deg et kjøp av dekoder
Vis hele sitatet...
Takk for svar, var dette jeg var ute etter
Da blir det nok å ringe inn til CD og levere den inn til de igjen, da jeg ikke har noe info om hvem som bor i den gamle leiligheten nå.