Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2395
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Heisann freakere. Om ikke så lenge tenker jeg å ta meg en ordentlig tur på 500μg LSD. Burde jeg ha sitter for dette? Om så, hva leter man egentlig etter i en sitter? Usikker på om jeg har noen som kan fungere som tripsitter for meg, og vil helst ikke begi meg ut på dette uten å være sikker mtp at det er en ganske høy dose. Hva tenker dere?
Greit å ha en sitter,500 er jo ganske så solid dosering
Å ha en som er edru med deg er veldig lurt for å passe på at du ikke skader deg selv eller at du gjør noe veldig dumt
En du stoler helt ærlig på. En som klarer å holde hodet kaldt. En som har rolig og behagelig tilstedeværelse. En som har erfaring med psykadelika fra før.

Prioritert i den rekkefølgen, sånn ca
Anonym bruker
"Imponert Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det viktigste er at du føler deg trygg. Jeg har en kamerat som nabo og når jeg skal trippe så må jeg ha de første fem timene etter drop hjemme i sengen min alene fordi det er der jeg føler meg tryggest. Så kan jeg bare ringe kompisen min og be han komme over hvis det blir for vanskelig. Bare at jeg vet at jeg har noen å ringe i steden for ambulanse gjør at jeg ikke har behov for å ringe i det hele tatt. Du ser etter noen som du synes at er snille og som du stoler på. Under turen så kan du si hva faen du vil av sårende og sjuke ting, og du vet at tripsitteren din ikke vil lage noe spetakkel ut av det, i hvertfall ikke når du turer.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er i fasen av å forberedelser til min første tripp selv, og siden du skal ta så mye som 500μg så regner jeg med at du har gjort dette noen ganger tidligere? Uansett, en av de tingene jeg har sett anbefalt mest er å ha en tripsitter som har trippet selv, og som kan gjenkjenne de forskjellige stadiene du er i. Det er litt kjipt om tripsitteren ikke har erfaring, og noier deg ut vet at han får noia av deg, og før du vet ordet av det så befinner du deg på sykehuset.

Jeg ville uansett definitivt anbefalt tripsitter, om du ikke får tak i noen med erfaring så bør du i det minste vise de noen tripsitter-guides på youtube. Lykke til
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er i fasen av å forberedelser til min første tripp selv, og siden du skal ta så mye som 500μg så regner jeg med at du har gjort dette noen ganger tidligere? Uansett, en av de tingene jeg har sett anbefalt mest er å ha en tripsitter som har trippet selv, og som kan gjenkjenne de forskjellige stadiene du er i. Det er litt kjipt om tripsitteren ikke har erfaring, og noier deg ut vet at han får noia av deg, og før du vet ordet av det så befinner du deg på sykehuset.

Jeg ville uansett definitivt anbefalt tripsitter, om du ikke får tak i noen med erfaring så bør du i det minste vise de noen tripsitter-guides på youtube. Lykke til
Vis hele sitatet...
Er vel ingen freakere som melder seg frivilig da?

Nei men helt ærlig, tripper heller alene enn å ha en dårlig tripsitter som bare sitter å spør meg "yoo dude hva slags rare ting ser du da?"
Sist endret av kamelia; 3. januar 2020 kl. 15:57.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kamelia Vis innlegg
Er vel ingen freakere som melder seg frivilig da?

Nei men helt ærlig, tripper heller alene enn å ha en dårlig tripsitter som bare sitter å spør meg "yoo dude hva slags rare ting ser du da?"
Vis hele sitatet...
Det burde nesten ha vært en arena for dette, hadde gladelig betalt for en erfaren tripsitter. Problemet er at man (både som tripper og sitter) risikerer å eksponere seg for feil personer (siden det er ulovlig)

Har personlig snust litt rundt på å dra til andre land hvor man har "klinikker" som gir deg perfekt dosering, som og kan veilede og roe deg ned under trippen. Jeg mener å ha lest at disse klinikkene eksisterer i Nederland, men er ikke sikker. Om noen vet så informer gjerne
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det burde nesten ha vært en arena for dette, hadde gladelig betalt for en erfaren tripsitter. Problemet er at man (både som tripper og sitter) risikerer å eksponere seg for feil personer (siden det er ulovlig)

Har personlig snust litt rundt på å dra til andre land hvor man har "klinikker" som gir deg perfekt dosering, som og kan veilede og roe deg ned under trippen. Jeg mener å ha lest at disse klinikkene eksisterer i Nederland, men er ikke sikker. Om noen vet så informer gjerne
Vis hele sitatet...
Jeg betaler gjerne gode penger for en som passer på meg mens jeg utforsker mine indre tanker
til de 2 siste her:
ikke "kjøp" tripsitter.

en tripsitter er en dere allerede kjenner godt, om det ikke er mulig så vær tålmodig og bli kjent med noen, kjenn på vibbene osv osv..

nå er jeg komfortabel med å trippe alene så vil fortsette med det så lenge det ikke skjer noe forandringer, men hadde jeg sku prøvd detta på nytt hadde jeg aldri trippa rundt folk jeg ikke kjenner godt og stoler 100% på.
500 er en ganske stor dose så ville på det sterkeste anbefalt en tripsitter. Ta det fra noen som tok 400 uten, og fucka opp ganske heftig.
Sist endret av Sozze; 3. januar 2020 kl. 20:09.
Vanskelig avgjørelse, da tripsitter er lurt/nesten obligatorisk i forhold til dosen du tenker å ta. Det vanskelige blir å finne riktig person da jeg har inntrykk av, og opplevd selv, at det har alt å si hvem du har rundt deg når du tar syre.

Var rundt feil personer (og de var edru, sett bort fra weed) på kun 150μg og det var helt jævlig.
Gikk utforbakke etter en joint delt på tre personer, 3-4 timer der jeg trodde jeg hadde blitt helt gal, redd for at schizofrenien hadde tatt meg osv. Mistet totalt grepet om virkeligheten.

Vær nøye med hvem du velger, så går det nok fint Om du ikke har kombinert LSD og cannabis før og ikke vet at du synes det er en bra kombo bør du virkelig unngå å røyke! Det potensierer syren noe jævlig.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har tatt flere syre turer på doser fra 500 - 800. Aldri trengt noen tripsitter, men jeg greier meg ganske greit alene, selv om jeg fikk små noian en periode, men greier alltid å roe meg selv ned. Jeg satt på tripsit.me en stund å snakka med nånn folk der. Ganske grei side

Noen trenger tripsitter, andre ikke.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Er ikke du 17? I såfall burde du vente.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Carmex Vis innlegg
Er ikke du 17? I såfall burde du vente.
Vis hele sitatet...
Ikke 17 nei.
Smuler er også brød
Bigchill's Avatar
7 8
Hvis du har erfaring fra før men ikke på så høye doser ville jeg helst tatt en så stor dose alene, evt sammen med 1 annen person du har tatt LSD ell sammen med flere ganger før som du vet er behagelig og ta det sammen med selv om du får en dårlig tripp.
Som du tør legge deg i armkroken og gråte til om du så må det uten at det blir kleint.
Key tror jeg er at du stoler på denne personen og at han/hun har erfarning selv med dette.
Evt kan du ha noen du kan ringe hvis det skule være noe
Bare pass på og ta det på en god dag der du har litt ekstra godt humør/Energi
Sitat av kamelia Vis innlegg
Jeg betaler gjerne gode penger for en som passer på meg mens jeg utforsker mine indre tanker
Vis hele sitatet...
Trippsitter bør være noen du kjenner, fordi du trenger tillit til han/hun, og du skal kreve diskresjon, du aner ikke hva som kommer opp fra dypet i ditt hode på dosen du tenker å ta her. En sitter du ikke kjenner overhodet bør bare være aktuellt om det er snakk om psykedelika fra naturen hos en sjaman i Sør-Amerika ol. Ikke tilfellet her.

Guider til LSD anbefaler en sitter på doser fra 400 mic og oppover, erfaringen din er ikke så relevant da, det er vel en viss sjanse for et en påfører seg selv, andre eller inventar fysisk skade, du skal inn i ukjent terreng og kan bli temmelig disorientert.
I USA har det visst helt siden LSD ble forbudt vært et undergrunnsmiljø av guider/terapeuter som fungerer som tripsittere 1-til-1 under LSD- og psilocybinreiser. Jeg tror det fungerer bra, og det er noe jeg antagelig ville benyttet meg av.
Det er heller ikke gitt at det beste er å bruke en kompis du har tiltro til. I mange tilfeller jeg det faktisk er bedre at det er en du ikke kjenner. Det kan jo hende det dukker opp ting fra underbevisstheten. Og er man egentlig klar for å fortelle at man ble seksuelt misbrukt av bestefar da man var 10 år til bestekompisen sin? Sånn for å sette det litt på spissen. Det er jo en grunn til at mange syns det er lettere å snakke med en psykolog eller annen helsearbeider enn en kompis.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Holotropiker Vis innlegg
I USA har det visst helt siden LSD ble forbudt vært et undergrunnsmiljø av guider/terapeuter som fungerer som tripsittere 1-til-1 under LSD- og psilocybinreiser. Jeg tror det fungerer bra, og det er noe jeg antagelig ville benyttet meg av.
Det er heller ikke gitt at det beste er å bruke en kompis du har tiltro til. I mange tilfeller jeg det faktisk er bedre at det er en du ikke kjenner. Det kan jo hende det dukker opp ting fra underbevisstheten. Og er man egentlig klar for å fortelle at man ble seksuelt misbrukt av bestefar da man var 10 år til bestekompisen sin? Sånn for å sette det litt på spissen. Det er jo en grunn til at mange syns det er lettere å snakke med en psykolog eller annen helsearbeider enn en kompis.
Vis hele sitatet...
Der er jeg helt enig. Noen ganger er det så mye lettere å snakke med en som du egentlig ikke kjenner godt. Er veldig rart åssen det er. KP til deg!
Tja, om man faktisk er misbrukt som liten og skal ta psykedelika bør det være en terapaut av profesjonell karakter, fortrinnsvis ayahuasca i sør-amerika. Da forbereder man seg på å drive dette "herket" ut av deg. Under slike sesjoner er det iblant til og med tilstede folk som kan holde deg fast.

Ble trådstarter misbrukt ol. en gang ? En relativt rolig/fredelig barndom gir gjerne en rolig/redelig tripp med rett set og setting.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av [protus] Vis innlegg
Tja, om man faktisk er misbrukt som liten og skal ta psykedelika bør det være en terapaut av profesjonell karakter, fortrinnsvis ayahuasca i sør-amerika. Da forbereder man seg på å drive dette "herket" ut av deg. Under slike sesjoner er det iblant til og med tilstede folk som kan holde deg fast.

Ble trådstarter misbrukt ol. en gang ? En relativt rolig/fredelig barndom gir gjerne en rolig/redelig tripp med rett set og setting.
Vis hele sitatet...
Aldri blitt misbrukt nei, må si jeg blir ganske forbanna på slike spørsmål.
Ha en valium eller noe annet benzo tilgjengelig. Eventuelt noen pils. Så har du noe å roe deg ned på hvis du absolutt trenger det.

Hvis du føler du har behov for å prate til noen, så kan det kanskje hjelpe å ha en mild tripp med mennesket først. Slik at dere blir kjent på et dypere nivå og så kan du avgjøre etter det om personen passer som trippsitter.