Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1184
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, skal snart gjennom en tilståelsesdom som jeg vet vil gi ubetinget fengsel, typisk 20-40 dager.

Ang. Soning, må jeg spørre om fotlenke i retten eller er det noe som må ordnes i etterkant?

Noen som kjenner til tiden det tar fra dom til soning starter, regner med det er kortere ventetid på fotlenke enn fengsel?
Du søker kriminalomsorgen, det kalles for elektronisk kontroll og du vil få ett brev i ettertid av rettsaken der du får soningsdato og mulighet til å søke om fotlenke.
Hva er det du har blitt tatt for?
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mozzie: Takk for svar! Da er det vel bare å avvente til etter rettssaken regner jeg med.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en fordel å si det i innlegget ditt i retten. Du har alltid mulighet til en "slutt tale" før rettsaken er ferdig for dagen. Da kan du be om forståelse for ønske om fotlenke og argumentere med hvorfor du behøver det. Dommerne tar så en helhetsvurdering på om de gir deg betinget, ubetinget, samfunsstraff