Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3333
Jeg lurte på hvordan jeg kan sende en julegave til en person i utlandet som ikke har VISA kort eller PayPal.

Jeg forsto det slik at jeg kan stikke innom et FOREX kontor.

Da oppgir jeg land og personens ID navn.
Så setter jeg inn pengene

Tilbake får jeg en kode jeg kan sende til personen, slik at de
enkelt kan hente gaven i en filial i landet med kun koden og sin ID.

Men problemet er at FOREX ikke holder til i min by, jeg må ta ferje og kjøre 3 timer en vei. Da blir det dyrt. Jeg vil heller ikke sende gave i posten da denne ble stjålet sist.

Har noen erfaring med dette? Jeg fant denne linken:

https://www.westernunion.com/no/en/home.html

Er dette det samme som FOREX?

Er ikke det store beløpet, ca 2K. Er dette trygt?
Sist endret av Tekniker2; 9. november 2019 kl. 19:41.
Western union ? Moneygram ? Kan vel også sende skjekk gjennom banken til statene. Usa har også masse forskjellige betalingstjenester ala western union. Så det på tv når et team skulle ta en svindler. Svindleren var vanskelig å ta fordi han henta ut penger på butikker og bensinstasjoner på forskjellige alias og betalingstjenester.

Amazon giftcard er vel den enkleste løsningen når jeg tenke meg om. Dem er igjen lettsolgte hvis han/hun må ha cash

Du trenger ikke møte opp fysisk som sender på wu osv. Er mottaker som må det.

Forex bruker wu. Eller wu bruker forex. Uansett like safe. Kan også kjøpe btc og sende også kan mottaker selge dem igjen i statene
Sist endret av Kutulu; 9. november 2019 kl. 22:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Western Union har dårlig kurs, og de tar 250 kr for å overføre "på sekundet".
Til gjengjeld er det enkelt og trygt.

Han/hun tar med legitimasjon og koden du får etter overføringen.
Når pengene blir hentet av mottaker får du bekreftelse på mail med en gang.
Det er veldig viktig at navnet man oppgir er helt likt som på vedkommendes ID.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Hvilket land er det snakk om?
Banken din kan overføre penger til en utenlands bankkonto uten mye styr. Du trenger kun SWIF/IBAN/Kontonummer/Bankinfo til mottaker.

Det er et lite gebyr fra banken, men mye mindre enn det Western Union oppererer med
Send med western union via nettetsiden de har. Kjempe raskt og enkelt. Og du kan sende rundt 10k tror jeg før du må bekrefte profil.
takk alboo prøver det. det er til asia ikke usa... sjekka og de har western union filialer der. har spurt etter fullstendig id navn så håper det går bra. tenkte først å sende gave i posten men det blir veldig dyrt med porto og kanskje stopp i tollen, og posten blir av og til stjålet! så da er det bare å sende litt penger med WU så kan en kjøpe der nede selv! sikkert mindre moms så en får mer for pengene da. Skal ikke sende mer enn 2K men det tilsvarer en månedslønn der nesten!

Har brukt IBAN nummer til tyskland, de tok 390kr i gebyr, helt latterlig.... wd tar ca. 40-70kr etyter hva jeg leser ikke 250kr hvor har du det fra???
Sist endret av Tekniker2; 10. november 2019 kl. 21:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.