Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3893
hei alle sammen, jeg er en heterofil gutt som har blitt utrolig forelsket i en bifil jente, er det noen her som har erfaring med noe lignende?, kan det bli ett problem for forholdet att den ene personen er bifil?. kan det bli ett forhold i hele tatt egentlig?, har veldig lyst på henne egentlig. har invitert henne på kino i november. kan det bli noe spesielt av det?. kan dere gi meg noen råd?, hva skal jeg gjøre og hva skal jeg unngå å gjøre på kvelden der?. tar imot alle råd med takk.

ps: hun er 16 og jeg 17.

tusen takk på forhånd.
Klart du kan være i et forhold med en bifil, mange bifile som er i et forhold.

Vet ikke hvor mye du har datet før, men bare tenk at du er på kino med en helt vanlig jente, noe du faktisk er.
Sist endret av *pi; 12. oktober 2019 kl. 11:23.
nork's Avatar
Trådstarter
ok, så de oppfører seg ikke noe spesielt mer annerledes enn heterofile jenter asså?. har bare datet en annen jente før og den daten gikk ikke så veldig bra, er det noe spesielt bifile jenter ikke liker som jeg må passe meg for?, vill virkelig att det skal gå bra. takk for svar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nork Vis innlegg
ok, så de oppfører seg ikke noe spesielt mer annerledes enn heterofile jenter asså?. har bare datet en annen jente før og den daten gikk ikke så veldig bra, er det noe spesielt bifile jenter ikke liker som jeg må passe meg for?, vill virkelig att det skal gå bra. takk for svar.
Vis hele sitatet...
Jenter er individer. Dei oppfører seg ikkje på ein gemen måte, men er omlag akkurat så varierte som alle andre mennesker. Du kan ikkje generalisere slik du ser ut til å anta!

Slike forsøk på generaliseirng vil nok fort vere turn-off for mange, uavhengig av seksuell legning tho...
dobbelt så mange å bli sjalu på da.

jk, det eneste det betyr er at hun kan føle mer enn vennskap for for 1 kjønn, kanskje du er en av de hun får disse følelsene for?
..også vil jeg tro at en trekant uten ekstra pikk vil være mer sannsynlig om det er ønskelig som jeg tenker de fleste heterofile menn hvertfall har fantasert om, men igjen er alle forskjellige der mtp å bringe inn en tredjepart...
personlig så føler jeg dog d ikke r verdt det om man har ekte følelser for hverandre, da selv om d "bare" er sex som avtalt, så ble det for meg for mye sjalusidrama selv om jeg ikke hadde noe følelser for tredjepart og ikke engang var den som fåreslo den personen som en tredjepart.
nork's Avatar
Trådstarter
er det noe spesielt bifile jenter liker forresten?. noe jeg kan gjøre for å gjøre henne kåt for eksempel?. takk for svar!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nork Vis innlegg
er det noe spesielt bifile jenter liker forresten?. noe jeg kan gjøre for å gjøre henne kåt for eksempel?. takk for svar!
Vis hele sitatet...
Slutte å anta at dei er ein homogen masse?
nork's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Slutte å anta at dei er ein homogen masse?
Vis hele sitatet...

hva mener du?
Sist endret av nork; 12. oktober 2019 kl. 16:51. Grunn: glemte noe
Bifile jenter har et lite punkt på høyresiden av venstre lillefinger, rett over midtleddet.
Stimulerer dette punktet med tungen.
Sitat av nork Vis innlegg

hva mener du?
Vis hele sitatet...
Vidarlo forklarte det lenger oppe.
Seksuell legning sier absolutt ingenting om vedkommende, utover akkurat dét.
Hva hun liker kommer helt ann på hvem hun er som individ.
Det eneste som er forskjellen på ei bifil jente og ei heterofil jente er at hu som er bifil liker begge kjønn... Thats it!! Det er ikke noe du trenger å tenke på i det heletatt . Og jeg tror at om du henger deg opp i at hu er bifil og prøver å behandle hu anderledes enn folk flest behandler andre vanlige jenter så kommer ho bare til å syns du er rar og klein (turn off)
Er hun monogam så spiller det jo ingen rolle. Like lite som deg. Som heterofil mann antar jeg du føler seksuell tiltrekning mot andre tiltrekkende damer - men det betyr jo ikka at du lever ut enhver tiltrekning.

Ellers er de fleste jenter på et sted på den bifile skalaen. Jeg har inntrykk av at mange (de fleste?) jenter som kaller seg heterofile har bifile fantasier.
nork's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Det eneste som er forskjellen på ei bifil jente og ei heterofil jente er at hu som er bifil liker begge kjønn... Thats it!! Det er ikke noe du trenger å tenke på i det heletatt . Og jeg tror at om du henger deg opp i at hu er bifil og prøver å behandle hu anderledes enn folk flest behandler andre vanlige jenter så kommer ho bare til å syns du er rar og klein (turn off)
Vis hele sitatet...
tror du har rett, hun er jo en normal jente. bare att hun er bifil. men har egt ikke noe å si for meg så lenge hun er glad i meg liksom. takk for all hjelp iallefall
Roflmao

Hvis hun liker deg så liker hun deg. Ikke mas om bifili, behandle henne pent og vær deg selv. Vil du ha hun kåt er vel kjærtegn, komplimenter, litt frampå og virk selvsikker som er stikkordene.

Kos deg på date!

På den anedoktiske siden, ei venninne av meg er bifil, var i mange år sammen med en fyr, før det ble slutt, så ble det noen år med ei jente, før hun falt for en mann og gift med to barn og stasjonsvogn som følge,. Bifil er bare at du føler tiltrekning mot begge kjønn.
nork's Avatar
Trådstarter
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Roflmao

Hvis hun liker deg så liker hun deg. Ikke mas om bifili, behandle henne pent og vær deg selv. Vil du ha hun kåt er vel kjærtegn, komplimenter, litt frampå og virk selvsikker som er stikkordene.

Kos deg på date!

På den anedoktiske siden, ei venninne av meg er bifil, var i mange år sammen med en fyr, før det ble slutt, så ble det noen år med ei jente, før hun falt for en mann og gift med to barn og stasjonsvogn som følge,. Bifil er bare at du føler tiltrekning mot begge kjønn.
Vis hele sitatet...
takk skal du ha!. skal gjøre mitt beste.
Jeg har datet og vært sammen med bifile når jeg var mellom i tenåra. Det jeg selv har merket at de som regel er mye lettere på trådet. Enkelt å få seg noe rett og slett. De er mye oftere utro også, føler så sykt sterke følelser for andre. Er usikkre på seg selv, sliter med psyken osv.

Nå mener jeg ikke å såre noen men min erfaring og de menneskene jeg har møtt har fremstått sånn.
^ wtf? Jeg er bifil og har aldri vært utro mot noen. Ikke dra alle under samme kam, snakk om å være trangsynt.
Det er vel ikke så uvanlig å være bifil, spesielt ikke når man er yngre og utforskende. Det kan ofte endre seg etter noen år og man 'velger side' og holder seg mest til sitt favorittkjønn.
Mange sier også at det er en forskjell mellom bifil og biseksuell der bifile kan bli forelsket og er intressert i seriøse forhold med begge kjønn mens biseksuelle er hetero/homo når det gjelder forhold og følelser samtidig som de tenner på begge kjønn.

Usikker på som alboo sier at bifile er løsere på tråden men det kan ligge noe i det - i alle fall med de som er ute av skapet og åpne med det da de også er mer selvsikre og åpne på seg selv og sex.

Kos deg på date TS og gi det en sjangse. Uansett hvordan det går blir du en erfaring rikere
Sitat av alboo Vis innlegg
Jeg har datet og vært sammen med bifile når jeg var mellom i tenåra. Det jeg selv har merket at de som regel er mye lettere på trådet. Enkelt å få seg noe rett og slett. De er mye oftere utro også, føler så sykt sterke følelser for andre. Er usikkre på seg selv, sliter med psyken osv.

Nå mener jeg ikke å såre noen men min erfaring og de menneskene jeg har møtt har fremstått sånn.
Vis hele sitatet...

Kilde
I dette forsøket så ser man at bifile som gruppe statistisk sett er noe mer skeptiske til monogami enn resten av befolkningen, men det er ikke en veldig stor forskjell. Har du noe grunnlag for å si at bifile er mye mer utro enn alle andre utenom et par uheldige erfaringer fra tenårene dine?

"78 percent of he bisexual men, and 67 percent of the bisexual women in this sample were either seriously dating one person, engaged, or married; the respective percentages for the full sample were 87 and 76."
NEINEI! Jeg påstår på ingen måte at alle bifile er sånn, det blir for dumt. Jeg snakket om de jeg har vært sammen med o.l.

Så den målgruppa som jeg har erfaring med er jo ikke alle bifile i norge.

Unnskyld hvis det ble missforstått. Ønsker bare å få igang litt synsing og diskusjon.
Veldig generaliserende mentalitet her ja, hehe. Er ikke det såpass vanlig at kvinner er bifil at man ikke trenger å betrakte det som noe som helst spesielt? "Hva slags mat spiser bifile jenter da?". Kjøp deg et oppslagshefte "How to cook for a bisexual girl"
Sist endret av Deagleflyndre; 13. oktober 2019 kl. 11:18.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Veldig generaliserende mentalitet her ja, hehe. "Hva slags mat spiser bifile jenter da?". Kjøp deg et oppslagshefte "How to cook for a bisexual girl"
Vis hele sitatet...
De spiser pølse med både brød og mos såklart.
Sitat av alboo Vis innlegg
NEINEI! Jeg påstår på ingen måte at alle bifile er sånn, det blir for dumt. Jeg snakket om de jeg har vært sammen med o.l.

Så den målgruppa som jeg har erfaring med er jo ikke alle bifile i norge.

Unnskyld hvis det ble missforstått. Ønsker bare å få igang litt synsing og diskusjon.
Vis hele sitatet...
Homofile er i snitt mer utro enn hetrofile, så man er jo inne på noe når man er bifil.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Homofile er i snitt mer utro enn hetrofile, så man er jo inne på noe når man er bifil.
Vis hele sitatet...
Homofile menn ja, men gjelder dette også lesber? Jeg prøvde å søke det opp men fant ikke noe spesielt relevant.