Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3402
Vi vurderer å begynne med WoW eller Guild Wars (for så å begynne med Guild Wars 2 når det kommer 11.11.11). Vi ser etter et MMORPG som ikke krever så altfor mye tid for å skaffe seg ting og lvle og man kan spille en time her og der. Lite interessert å sitte i mange timer for å ha noen fremgang i spillet ettersom vi er eldre ungdommer som har en del annet og drive med også.

Passer noen av de nevnte spillene for oss? Noen andre forslag?
Wow er ganske tidkrevene for at det skal være gøy. Personlig skal jeg prøve meg på Lineage nå, og så kommer jo Star Wars: The Old Republic snart.
Sitat av petterfp94 Vis innlegg
Wow er ganske tidkrevene for at det skal være gøy.
Vis hele sitatet...
Man kan fint ha det gøy i wow ved å spille en ~5 timer i uken. Ingen problem.

Men først må jo man "lære" spillet, det er dette som kanskje tar litt tid.
Synes ikke WoW krever så mye tid for at det skal være gøy, det er ikke mer eller mindre enn det du gjør utav det. Har prøvd Guild Wars og det var drit, ihvertfall etter at man har spilt WoW, så ville ikke anbefale det.
Wow passer veldig til det du beskriver, men det er veldig fort å bli "hekta". Uansett hvor dumt det kanskje høres ut så ender de fleste opp med å spille det mye.
Aner ikke hvor mange anti-wow venner jeg har som absolutt har hatet spille og sverget at de aldri skal spille, men så fort de har prøvd det så har de aldri slutta.

Nå spiller ikke jeg wow mer, men fy fader for et genialt spill egentlig. Har kanskje noe med at jeg har spilt siden beta og at jeg er lei, men savner den feelingen jeg hadde når jeg syns wow faktisk var gøy. Skulle forsåvidt ønske det ennå var gøy..
Glede seg til helga kommer hvor man enten drar på lan eller sitter med gutta på skype er herlig.
Sitat av Nath Vis innlegg
Wow passer veldig til det du beskriver, men det er veldig fort å bli "hekta". Uansett hvor dumt det kanskje høres ut så ender de fleste opp med å spille det mye.
Aner ikke hvor mange anti-wow venner jeg har som absolutt har hatet spille og sverget at de aldri skal spille, men så fort de har prøvd det så har de aldri slutta.

Nå spiller ikke jeg wow mer, men fy fader for et genialt spill egentlig. Har kanskje noe med at jeg har spilt siden beta og at jeg er lei, men savner den feelingen jeg hadde når jeg syns wow faktisk var gøy. Skulle forsåvidt ønske det ennå var gøy..
Glede seg til helga kommer hvor man enten drar på lan eller sitter med gutta på skype er herlig.
Vis hele sitatet...
*mimre*

Ja, det er et fantastisk spill. Men som du sier, lett å spille for mye.
Men om man har god selvkontroll er det ikke noe problem å sette grenser.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Man kan fint ha det gøy i wow ved å spille en ~5 timer i uken. Ingen problem.

Men først må jo man "lære" spillet, det er dette som kanskje tar litt tid.
Vis hele sitatet...
Det tar mye tid å lære spillet. Jeg har spilt av og på i ca. et år nå, og min WoW-ignoranse kjenner tydeligvis ingen grenser. Jeg synes det blir litt kjedelig i lengden, fordi man gjør 4-5 forskjellige ting absolutt hele tiden helt til man "ikke kan" bli bedre, og da gjør man enda færre ting absolutt hele tiden.

Når det er sagt er det ikke så mye å gjøre med. Den som finner et svar på dette problemet og eksekverer det på en bra måte vil antakelig kunne bli ganske rik.
hadde bare Wow/blizzard laget en Vanilla server som ikke har noe annet enn vanilla content, da hadde nok mange gamle wow spillere som har slutta begynnt igjen, selvom cata gjorde litt med denne spille følelsen. wotlk gjorde jo så alle i hele verden kunne få seg fett epic gear uten noe større problemer, dette har jo cata snudd til att epic er epic igjen, husker første spillern jeg så i vanilla med en eneste epic ting, var vel ett sverd av noe slag, tenkte jo att detta var en eller anna sjuk jævel men nå er jo epic = meh for wotlk ødela the epic feeling.

Smell på noe legendaries eller en enda høyere greie, som man virkelig må jobbe ræva av seg for og skaffe.
http://eu.leagueoflegends.com/

kanskje ikke et mmorpg men det er utrolig gøy
gratis og ikke tidkrevende. perfekt for 1-5 venner som spiller sammen
Allerede i TBC ble jo den "epic feelingen" borte da, men etter WotLK gikk Wow bare nedover for min del.
Tror ikke planen om at en vanilla server hadde løst alle problemer. Folk har blitt såpass vandt til både TBC, WotLK og Cata at det ville blitt kjedelig i lengden med vanilla server. Man kan ikke gjenskape det følelse som var å spille i vanilla og utover i TBC.
World of Warcraft, uten tvil.
Har prøvd mye annet: Starwars Galaxies, Age of Conan, AION, Lineage og masse mindre prosjekter.
Ender alltid med å gå tilbake til Wow hvis jeg absolutt skal ha en mmo.
De har mest erfaring, utvikling og penger, så hvorfor gå for en dårlig wowkopi eller et bugfylt amatørprosjekt når du har World of Warcraft

Eventuelt gå for Anarchy Online hvis du vil ha et godt gratis alternativ og har mye tid til å sette deg inn i et lite brukervennlig, men avansert spill.
Virker som WoW er mest populært her, men er redd for å få et stempel mange av kameratene mine har. De har virkelig ikke noe annet liv enn WoW.
Vil si at Guild Wars er mer episkt ( fortellende ) enn WoW, og det er med et laang steinkast og. Det er et bra spill mtp at dere er flere som skal spille, siden det er et gruppespill! Kan anbefale det, men dere må nok få sett på filmer osv da.
Rush on seven episodes (Rose) eller Risk your life (ryl) må nok på privatservere, men dette er de eneste mmo'a jeg synes er bra utenom wow. Ryl har det mest geniale pvp systemet jeg har vært borti.
Sitat av Ratex Vis innlegg
Rush on seven episodes (Rose) eller Risk your life (ryl) må nok på privatservere, men dette er de eneste mmo'a jeg synes er bra utenom wow. Ryl har det mest geniale pvp systemet jeg har vært borti.
Vis hele sitatet...
Husker jeg spilte RYL go hoppet opp på hus hvor det ikke skulle gå an.

Spillet er i grunn gammelt, så det er ganske buggy. Men kjekt er det.
Vil gjerne også ha et spill med decent grafikk ettersom det er alltid med noe behagelig å hvile øynene på.
Se her. En liste med masse forskjellige mmorpg spill.
____________________

Et 2D spill, men om du setter den inn i det kan det bli gøy. Har hatt en del timer med det spillet. Maple Story, det ser ganske barnling ut men, er morsomt for det.
Og det er ikke et spill som du blir alt for avhengig av, du kan lett rive deg una for å gjøre andre ting xD Du kan sjekke det ut her om du vil.
Sist endret av Shudo; 3. januar 2011 kl. 11:16.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Heroin-Hero? Kjempe gøy!

Men ellers ser det ut som wow passer best for dine bruksområder, men pass på så du ikke blir hekta
^en spøk eller?

Hva med LOTRO? Verdt å prøve?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
LOTRO har fått mye positiv feedback. Her er hvertfall en top 10 why to be excited about lotro.

-Ja, heroin hero er ment som en spøk, men det er et genialt spill.
Sist endret av Zyke; 3. januar 2011 kl. 11:40.
Har gamet WoW i underkant av en måned nå og er ikke så kjeeeempe hekta. Men kompisene mine sier at det blir en annen opplevelse og mye mer gøy når jeg kommer inn i TBC?
Sitat av Wakoko Vis innlegg
Husker jeg spilte RYL go hoppet opp på hus hvor det ikke skulle gå an.

Spillet er i grunn gammelt, så det er ganske buggy. Men kjekt er det.
Vis hele sitatet...
Det er sant... Men gameplayet er jo fantastisk! ingenting som slår og ganke levling parties på low rate servers...

Men hvis grafikk er viktig så er nok ikke dette noe for dere...
Sitat av Powlair Vis innlegg
Har gamet WoW i underkant av en måned nå og er ikke så kjeeeempe hekta. Men kompisene mine sier at det blir en annen opplevelse og mye mer gøy når jeg kommer inn i TBC?
Vis hele sitatet...
De har vell rett der, Outlands er mye mer gøy vis du ser lvler opp en character.
Sist endret av Legynd; 3. januar 2011 kl. 13:13.
Spill Runescape
Det er ikke kommet ut enda så blir vell ikke nyere men kansje dette er noe for dere:

http://www.riftgame.com/en/
Sitat av Taakevandrer Vis innlegg
Det er ikke kommet ut enda så blir vell ikke nyere men kansje dette er noe for dere:

http://www.riftgame.com/en/
Vis hele sitatet...
Litt små interessant! Skal se litt på det spillet selv.
Har prøvd en god del mmorpg's opp gjennom tiden, men har hele tiden alltid falt tilbake på WoW, som jeg begynnte med engang i 2006. Dette inkludered Guild Wars, Maplestory, Aion, Age of Conan og en rekke andre jeg ikke husker navnet på.

Maplestory er vel den som skiller seg mest ut, som er en 2D platform mmorpg, og er 'gratis' å spille.
Age of Conan er en mmorpg fra.. Conan universet.
Både AoC og Aion har en kampteknikk som er veldig forskjellig fra det de fleste andre mmorpg's har.

Ellers har World of Warcraft blitt mer tidkrevenes nå, om en satser på endgame PvE content.

Om du ønsker å prøve de forskjellige spillene jeg har nevnt;
Maplestory gratis fra denne siden.
Age of Conan trial er å finne her.
Om du vil ha trial for Aion eller World of Warcraft, kan du sende meg en PM.
Wow.

Har begynte på wow for kanskje en uke, og har ikke spilt så veldig aktivt men er oppe i lvl 50.
Grunnen er at jeg har en venn som spiller og han recrutet meg. Ergo når jeg går sammen med han får vi 3 ganger så mye xp enn normalt og det er en kjempe fordel på Quest eller diverse instancer.
På en instance kan du lvle opp til 3 ganger i alle fall hvis du har gjort questene som er der.
Cool. Har faktisk spilt Maplestory Global før. Driver faktisk og selger accounten min nå. Regner med å få en tusenlapp inn på paypal.
Hvs med League of legends? er gratis, hver kamp er for seg selv, egentlig helt likt dota, bare uten bugs og bedre gameplay. veldig greit siden du kan være offline 1 uke uten at det er krise
Da kan jeg vell nevne Heroes of Newerth og, både dette og LoL er gøy sammens med venner. Merk at dette er likt dota, så ikke så mye RPG inn i bildet. Kan være en mulighet mens dere venter på Guild Wars 2.

HoN

LoL
Anbefaler WoW, hvorfor?
- Fordi det er ekstremt lett å legge seg inn uten å bruke alt for mye tid på det.
- Jeg har prøvd alt, og ingenting er bedre.
- Det er klart, vil du ikke bruke mye tid må du bare sette deg grenser. WoW kan være tidkrevende, men ikke hvis du har
grenser sliter du der
Sitat av Kalender Vis innlegg
Cool. Har faktisk spilt Maplestory Global før. Driver faktisk og selger accounten min nå. Regner med å få en tusenlapp inn på paypal.
Vis hele sitatet...
Spillte Maplestory Global fra rett etter beta til 3dje expansion, nådde vel level 42 på min Wizard, men hadde en god del stasj på den, da jeg drev med litt illegal business på den tiden (phishing av acc).

Desverre har jeg glemt passord, og emailen den er registrert på er ikke tilgjengelig mer.
De vil ikke gi meg mulighet til å tilbakestille / endre, selv om jeg sender inn ID.
Sist endret av Lanjelin; 4. januar 2011 kl. 12:07.
Sitat av Legynd Vis innlegg
Da kan jeg vell nevne Heroes of Newerth og, både dette og LoL er gøy sammens med venner. Merk at dette er likt dota, så ikke så mye RPG inn i bildet. Kan være en mulighet mens dere venter på Guild Wars 2.

HoN

LoL
Vis hele sitatet...
Kan også anbefale Heroes of Newerth, så lenge du ikke spiller alene...
Dere kan jo vurdere å spille ett multiplayer spill på en konsoll eller pc, for eksempel Black Ops. Nesten alle guttene jeg kjenner spiller dette, og det er lett å begrense spillingen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan vente til Tera blir lansert
http://www.tera-online.com/

http://www.youtube.com/watch?v=SQ5PvjIDoBU

Er et Koreansk MMO, (de er jo kjent for Grinding. Jeg personlig liker grinding, gjør det vanskeligere å komme til høyeste lvl, MEN hvis en av tingene jeg har hørt er sant skal de legge in alternativ leveling i de sonene/level'ne du egentlig skal grinde som f.eks questing)

Ellers vil jeg anbefale Aion!

http://us.ncsoft.com/en/aion/
Sist endret av Fredrikfez; 12. januar 2011 kl. 16:38.
Sitat av causa Vis innlegg
http://eu.leagueoflegends.com/

kanskje ikke et mmorpg men det er utrolig gøy
gratis og ikke tidkrevende. perfekt for 1-5 venner som spiller sammen
Vis hele sitatet...
spiller ikke dette selv, men har et par på bandylaget mitt som gjør det, virker som om det er veldig bra for vennegjenger.
Sitat av Taakevandrer Vis innlegg
Kan også anbefale Heroes of Newerth, så lenge du ikke spiller alene...
Vis hele sitatet...
Leste du posten i det hele tatt?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan anbefale deg Lotro azz... Har ikke spilt det siden MoM kom ut, men grafikken er fantastisk, en helt utrolig fet storyline og miljøet består litt mer av Tolkien-fans enn blohissige 14-åringer med en fing på Capslock til envher tid
Guild wars 2
Sjekk ut tråden min.
Det kommer enten andre eller tredje kvartal i år, alt av info står i tråden. Noe du lurer på? Bare skriv i den tråden
Did I hear Bloodline Champions? :P
Et sykt fett spill som ikke krever noe leveling, gear eller lignende,
eneste du trenger er pvp skills (og et bra setup for arena, 2on2, 3on3)