Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 624
Heisann,

Jeg skal investere i en laptop som skal brukes til _alt_, og som skal vare lenge.
Min forrige laptop som var en Inspiron 6400 var speccet med bedre skjermkort og raskere HDD enn grunnkonfigurasjonen hos Dell. Denne fungerte råbra i flere år og var av veldig god kvalitet, helt til jeg ga den bort til min mor som trengte en datamaskin.

Derfor sitter jeg med et veldig godt inntrykk av Dell, både konstruksjonsmessig, ytelsesmessig, og servicemessig.

Når jeg skriver allround, så mener jeg allround. I hovedsak vil maskinen bli brukt til variert og tungt lydarbeid både i studio og live, noe filmredigering, men også i noen tilfeller vil jeg spille spill på denne maskinen.

Maskinen jeg har pekt ut er Dell Alienware M15x med følgende specs:
Processor Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB L3 cache)
Memory 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]
Video Card 1GB NVIDIA® GeForce™ GTX260M graphics card
LCD 15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080)
Hard Drive 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Operativsystem Ekte Windows® 7 Home Premium 64 Bit

Prislapp 17 753,00 kr

Og dette er absolutt makset budsjett for en PC som skal vare lenge, og skal være til alt mulig.

Jeg lurer derfor på, er dette et klokt valg med tanke på budsjett? Har noen her erfaringer med modellen og muligens specsene? Finnes det bedre, kraftigere og mer robuste modeller der ute? Kast ut synspunkter, råd, kritikk og alt dere måtte sitte igjen med tanker av dette potensielle kjøpet.

Takker for all hjelp

Sjekket litt videre, viser seg at jeg kan specce en bedre maskin hos Multicom til samme pris.

Får hakket bedre skjermkort og prosessor hos multicom, samt får jeg valgt matt skjerm som er et pluss for meg.

Multicom Kunshan W860
- 15.6" Wide LED Full-HD 1920x1080 matt (non-glare)
- Intel Core i7 820QM 1.73GHz (Turbo Boost opp til 3.06GHz) 8MB Smart Cache 45W
- 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x2GB)
- 500GB SATA 7200RPM 2.5"
- GeForce GTX 280M 1GB
- Windows 7 Home Premium 64-bit Engelsk

Prislapp 17 776,-

Noen erfaringer med multicom og byggekvalitet på maskinene deres?
Ingenting jeg kan se som tilsier annet enn at multicom maskinen er et bedre kjøp her..