Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 738733
Sitat av Grix Vis innlegg
Vet ikke hvor du får 820 usd fra, men 810 er relativt bra. Prisen er 800 på bitstamp og 790 på BTC-e.
Sturle fra bitmynt.no er vanligvis best for å selge i norge fordi han bruker mtgox-kurs som er mye høyere, men han kan før øyeblikket ikke kjøpe mer fordi kontoen hans er tom.
Vis hele sitatet...
http://coinmarketcap.com/
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ser ut til at de bruker 24h gjennomsnitt fra bitcoinaverage.com, noe som ikke er så veldig nøyaktig IMO, fordi de tar hensyn til mtgox som er så godt som ubrukelig, og fordi prisen godt kan endres såpass som 820 til 800 i løpet av 24h.

Se heller på faktiske børser som er lett å bruke i norge som bitstamp, justcoin. Ellers bruker jeg ofte Bitpay sin kurs som du kan se her: https://bitpay.com/bitcoin-exchange-rates
Mente Blockchain.info - Hvordan får jeg ut penga mine derifra !?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av hideout Vis innlegg
Mente Blockchain.info - Hvordan får jeg ut penga mine derifra !?
Vis hele sitatet...
Blockchain er ikke en børs, de pengene du har anført der er bare verdien av det du har i bitcoin. Du må flytte pengene dine fra blockchain-lommeboken din til en børs hvor du kan selge og overføre gevinsten til din egen bank. justcoin, bitstamp etc.
Sitat av hideout Vis innlegg
Mente Blockchain.info - Hvordan får jeg ut penga mine derifra !?
Vis hele sitatet...
Lag en konto på justcoin.com, overfør bitcoins fra blockchain.info, selg bitcoins, ta ut penger fra justcoin til bankkontoen din.
Ser at sturle har gått vekk fra mtgox kurs nå. Synd for oss som selger en del bitcoin men da blir vel sikkert det lettere å få til å gå opp.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
Ser at sturle har gått vekk fra mtgox kurs nå. Synd for oss som selger en del bitcoin men da blir vel sikkert det lettere å få til å gå opp.
Vis hele sitatet...
Kilde?

http://bitmynt.no/kurs.pl
Sitat av aricz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du ser vel at salg og kjøpskursen hans er mye lavere enn mtgox, ~$759 og $779 usd for øyeblikket. Vet ikke hvorfor han fortsatt viser mtgoxkursen på siden, han har vel ikke endret det enda.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
Du ser vel at salg og kjøpskursen hans er mye lavere enn mtgox, ~$759 og $779 usd for øyeblikket. Vet ikke hvorfor han fortsatt viser mtgoxkursen på siden, han har vel ikke endret det enda.
Vis hele sitatet...
"Kursen inkluderer min margin, 8,3% på kjøp og -6% på sal."

Såvidt jeg ser og forstår bruker han fortsatt kursen fra MtGox, men tar et saftig tillegg for kjøp.
Sist endret av bipbapbop; 6. februar 2014 kl. 22:03.
Sitat av aricz Vis innlegg
"Kursen inkluderer min margin, 8,3% på kjøp og -6% på sal."

Såvidt jeg ser og forstår bruker han fortsatt kursen fra MtGox, men tar et saftig tillegg for kjøp.
Vis hele sitatet...
Ah, ser det nå. Men ser ikke grunnen til å basere seg på mtgox når har åpenbart ikke egentlig bruken den børsen selv. Jeg mener, negativt gebyr?
Sist endret av Grix; 6. februar 2014 kl. 22:22.
om noen lurer på hvorfor btc kursen har gått nedover de siste dagene: http://thebitcoinnews.co.uk/2014/02/...rious-problem/
Bare dette ikke skjer med BTC-e så er jeg fornøyd.
Hvorfor får jeg ikke til å lagre som .bat? bruker notisblokk om det skulle ha noe å si..
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Hvorfor får jeg ikke til å lagre som .bat? bruker notisblokk om det skulle ha noe å si..
Vis hele sitatet...
Hvis du sender meg det du vil ha i den kan jeg lagre den som .bat fil for deg og sende deg den
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Hvorfor får jeg ikke til å lagre som .bat? bruker notisblokk om det skulle ha noe å si..
Vis hele sitatet...
Du må aktivere visning av extension:

http://windows.microsoft.com/nb-no/w...=windows-vista
Hm klikket på vis ukjente filtyper.. Men den blir lagret som satsvis windows-fil. Hm noen tips?
Klarte å time et kjøp akkurat på bunnen av det lille droppet idag, ganske stolt
Sitat av Ajesto Vis innlegg
Klarte å time et kjøp akkurat på bunnen av det lille droppet idag, ganske stolt
Vis hele sitatet...
Hvor og hvordan kjøpte du?
Hvilken kurs fikk du ?
Hva skjer med at priser pr. btc på mtgox plutselig ligger relativt likt med de andre sidene? I går lå det faktisk under.
Det har da ligget en del over de andre børsene i lang tid.
Ble vel utsolgt så eieren ikke hadde nok coins, eller penger til nye coins såvidt jeg skjønte.

cgminer --scrypt -o stratum+tcp://stratum.dogehouse.org:3333 -u Rabbern.user -p password -I 12 -g 1 -w 256 --thread-concurrency 8192 --auto-fan --temp-target 80 --temp-overheat 90 --temp-cutoff 95

Ser dette riktig ut? For jeg får det ikke til å funke men er usikker på om det er dette eller at den ikke blir lagret som bat-fil.
Sist endret av Rabbern; 7. februar 2014 kl. 18:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Hm klikket på vis ukjente filtyper.. Men den blir lagret som satsvis windows-fil. Hm noen tips?
Vis hele sitatet...
Mine blir også lagret som satsvis windows fil. Vet ikke om dette er noe Windows 8 greier, men mine funker perfekt. Har alikevel laget en .bat fil til deg, link.
Sitat av Titanium87 Vis innlegg
Hvor og hvordan kjøpte du?
Hvilken kurs fikk du ?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte vell på 518 euro, det laveste det var på var 516.
Så ganske fornøyd med den
Fra overnevnte Reddit-link:
In conclusion, I think just witnessed MtGox die today
Vis hele sitatet...
Spennende å se hva som skjer med kursen da.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Mine blir også lagret som satsvis windows fil. Vet ikke om dette er noe Windows 8 greier, men mine funker perfekt. Har alikevel laget en .bat fil til deg, link.
Vis hele sitatet...
Takk takk. Men tror jeg har fått til på en annen måte. Ser da hvertfall ut som jeg miner nuh.

http://bildr.no/thumb/SG1GZi84.jpeg
Enda en god grunn til å ha samsung..
noen som vet sånn ca når mtgox er oppe å kjører igjen?
Ingen vet, det kan gå lenge, potensielt kommer de aldri opp igjen
Sitat av Ueland Vis innlegg
Ingen vet, det kan gå lenge, potensielt kommer de aldri opp igjen
Vis hele sitatet...
Får lønning rundt den 15, lurer på om jeg ikke skal investere i enda fler BTC nå som det er så billig.

Om mtgox ikke kommer opp igjen er jeg usikker på om prisen vil gå opp.

Hva tror dere?

Noen som har fått med seg hvorfor mtgox er nede?
Noen gode altcoins der ute? Helst SHA-256.
Hva tror folk om bitcoin framover? Kursen har rast nedover i det siste. Finnes det noen forhåpninger om at det vil snu, eller er det bare å selge unna asap? Virker som forbud i diverse land spiller en stor rolle. Samtidig har jeg lenge trodd at mulighetene for prisstigning er store siden det finnes så enormt mange muligheter for at diverse nettbutikker og diverse begynner å akseptere bitcoin. Er likevel litt rådvill for øyeblikket. Mulighetene for tilbakeslag er kanskje vel så store.
Bitcoin på forsiden til vg.no i dag: http://e24.no/lov-og-rett/svenske-kr...andel/22757631

Håpløs artikkel men all PR er god PR, så jaja.

Bergenske bitcoinfrelste vil kanskje ha interesse av en debatt på Kvarteret den 15. februar: http://kvarteret.no/program/2216/hel...a-hap-og-hype/


Sitat av klogger Vis innlegg
Hva tror folk om bitcoin framover? Kursen har rast nedover i det siste. Finnes det noen forhåpninger om at det vil snu, eller er det bare å selge unna asap? Virker som forbud i diverse land spiller en stor rolle. Samtidig har jeg lenge trodd at mulighetene for prisstigning er store siden det finnes så enormt mange muligheter for at diverse nettbutikker og diverse begynner å akseptere bitcoin. Er likevel litt rådvill for øyeblikket. Mulighetene for tilbakeslag er kanskje vel så store.
Vis hele sitatet...

Dette er umulig å si noe om. Det er godt mulig at kursen faller mer og det er godt mulig at den snur. Hvis vi ser langsiktig tror jeg det meget liten sjanse for at prisen aldri kommer til å nå høyere nivåer enn dagens igjen så sånn sett ville det vært dumt å selge. Men hvis man tenker kortsiktig så ville jeg fulgt nøye med hva FBI gjør med sine enorme bitcoinbeslag. De kommer til å selge dem en eller annen gang, og når det skjer kan det ha store konsekvenser for prisen.
Sist endret av Grix; 9. februar 2014 kl. 19:07.
Sitat av klogger Vis innlegg
Hva tror folk om bitcoin framover? Kursen har rast nedover i det siste. Finnes det noen forhåpninger om at det vil snu, eller er det bare å selge unna asap? Virker som forbud i diverse land spiller en stor rolle. Samtidig har jeg lenge trodd at mulighetene for prisstigning er store siden det finnes så enormt mange muligheter for at diverse nettbutikker og diverse begynner å akseptere bitcoin. Er likevel litt rådvill for øyeblikket. Mulighetene for tilbakeslag er kanskje vel så store.
Vis hele sitatet...
Kjøpte 0.035 nå (), regner med at det vil over tid gå opp igjen. Driver hovedsaklig med DogeCoins, mye større potensiale i Doges etter min mening.

Sitat av Rabbern Vis innlegg
Noen gode altcoins der ute? Helst SHA-256.
Vis hele sitatet...
Hvis du absolutt skal mine SHA-256 så tror jeg Terracoin kan være en god ide. Scrypt er nok lurere hvis du ikke har dyrt utstyr som ødela miningen for alle andre normale mennsker. Da er det Dogecoins som gjelder
Jeg har nå sittet i 10-15 minutter og overvåket prisene til MtGox og BTC-e på denne siden http://preev.com/btc/nok/source:btce


http://puu.sh/6Q6GL.png

Jeg skrev ned alle tallene ettersom prisene forandret seg og puttet de inn i et excel ark

http://puu.sh/6Q6Na.png

Det er en forskjell på hele 305 NOK mellom mtgox og btc-e


Kan man ikke i teorien da kjøpe bitcoins for 4063 hos mtgox og selge de hos btc-e for 305 NOK dyrere da da?

Så repeat, repeat, repeat osv...

Det eneste som hindrer dette er vel kanskje at det tar veldig lang tid før du får pengene fra btc-e inn på bankkontoen...

Men har man bitcoins verdt 100 000 NOK hos mtgox blir jo dette betydelig mer om man selger det hos btc-e.
Sist endret av MemoryCard; 9. februar 2014 kl. 22:09.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av MemoryCard Vis innlegg


Det eneste som hindrer dette er vel kanskje at det tar veldig lang tid før du får pengene fra btc-e inn på bankkontoen...
Vis hele sitatet...
Det som i hovedsak hindrer dette er vel at det blir stadig vanskeligere å få bitcoinsene sine ut fra Gox.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Det som i hovedsak hindrer dette er vel at det blir stadig vanskeligere å få bitcoinsene sine ut fra Gox.
Vis hele sitatet...
og det at det er litt stress å få penger ut av de på null komma null. Ting tar tid.
Sitat av fatfro Vis innlegg
mye større potensiale i Doges etter min mening.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden synes du det?
Sitat av Grix Vis innlegg
Hvorfor i all verden synes du det?
Vis hele sitatet...
Tror Doge fremdeles har mye å gå på. Det er relativt nytt og har ikke blitt plukket opp riktig enda.
Noen som vet hvilken kurs sturle bruker og hvor mye han selv tar i % på kjøp og salg?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Tror Doge fremdeles har mye å gå på. Det er relativt nytt og har ikke blitt plukket opp riktig enda.
Vis hele sitatet...
Det samme kan sies om bitcoin. Og hva har dogecoin som ikke bitcoin har? Hvilke grunner har folk til å se på dogecoin som noe annet enn en (riktignok litt morsom) vits?
Sist endret av Grix; 9. februar 2014 kl. 23:00.
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Noen som vet hvilken kurs sturle bruker og hvor mye han selv tar i % på kjøp og salg?
Vis hele sitatet...
Alt det står på hjemmesiden hans.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Alt det står på hjemmesiden hans.
Vis hele sitatet...
Hvor? finner itj
Sitat av Grix Vis innlegg
Det samme kan sies om bitcoin. Og hva har dogecoin som ikke bitcoin har? Hvilke grunner har folk til å se på dogecoin som noe annet enn en (riktignok litt morsom) vits?
Vis hele sitatet...
et høyt antall transasksjoner, bredere brukergruppe, ekstremt mange steder til kjøp/salg (om man ser på hvor lenge det har eksistert), raskere overføringstid, større mulighet for hvermannsen til å bedrive mining, store veldedighetsaksjoner, muligens en svak inflasjon når hoveddelen av miningen er ferdig (mer beregnet på bruk til kjøp og salg enn investering), og generelt en bedre valuta for overføring av små beløper til folk på internett (tipping-valuta).

Jeg synes bitcoin er veldig bra, men ser ikke for meg at den vil ta over for microbetalinger mellom mennesker på internett
Sitat av Grix Vis innlegg
Det samme kan sies om bitcoin. Og hva har dogecoin som ikke bitcoin har? Hvilke grunner har folk til å se på dogecoin som noe annet enn en (riktignok litt morsom) vits?
Vis hele sitatet...
Så snart Doges aksepteres flere steder (kan såklart ta litt tid) så vil nok dette ta over. En grunn til dette kan såklart være at man slipper å betale 0.000000000001 (veldig overdrevent såklart), så det er altså lette å bruke. Samt er det også lettere å komme inn i Doge med tanke på at det er Scrypt, som enda ikke er ødelagt av av Asic minere.
Sitat av Nero Vis innlegg
et høyt antall transasksjoner, bredere brukergruppe, ekstremt mange steder til kjøp/salg (om man ser på hvor lenge det har eksistert), raskere overføringstid, større mulighet for hvermannsen til å bedrive mining, store veldedighetsaksjoner, muligens en svak inflasjon når hoveddelen av miningen er ferdig (mer beregnet på bruk til kjøp og salg enn investering), og generelt en bedre valuta for overføring av små beløper til folk på internett (tipping-valuta).

Jeg synes bitcoin er veldig bra, men ser ikke for meg at den vil ta over for microbetalinger mellom mennesker på internett
Vis hele sitatet...
>et høyt antall transasksjoner
Mesteparten av dette er ørsmå transaksjoner eller folk som sender att og frem. Bitcoin har med vilje sperret for slike tulletransaksjoner (kalt "dust transactions") fordi de svulmer opp blockchainen for ingen grunn.

>bredere brukergruppe
Tull.

>ekstremt mange steder til kjøp/salg (om man ser på hvor lenge det har eksistert)
Jeg tør påstå at det er flere steder som aksepterer bitcoin selv om vi regner med levetid til coinene. Hvertfall hvis vi også regner med størrelsen til bedriftene. Tigerdirect alene er sannsynligvis større enn alle bedriftene som aksepterer dogecoin til sammen, og det er altså bare en av titusener av adnre.

>raskere overføringstid
Greit nok, men er det virkelig nødvendig? Til veldig mange formål fungerer 0-bekreftelsestransaksjoner fint.

>større mulighet for hvermannsen til å bedrive mining
ASIC-maskiner er er naturlig evolusjon fra GPU-basert mining, det er mye mer strømeffektivt som er nødvendig for at miningen skal bli bærekraftig. Og jeg kjøper heller ikke argumentet om at det er lettere tilgjengelig, jeg er selv en student uten jobb og jeg eier en bitcoin ASIC maskin.

> store veldedighetsaksjoner
Store? Både bitcoin donasjonene til f.eks. wikileaks eller Sean's outpost får noen få tusen dollar til jamaica sitt bobsledlag til å se ut som nesten ingenting.

>generelt en bedre valuta for overføring av små beløper til folk på internett (tipping-valuta)
Som nevnt over et bitcoin etter min mening like bra så lenge man holder seg over et minimum (noen brøkdeler av et cent), og hva er grunnen til å noensinne sende mindre beløp enn dette? Angående transaksjonsavgiften er denne også valgfri hos bitcoin, selv om det kan føre til at det tar litt lengre tid å bekrefte. Men som sagt over fungerer som oftest 0 bekreftelser til de fleste mikrotransaksjoner uansett.


@fatfro: Svarer ikke på dine kommentarer for seg selv siden de overlapper med Nero sine
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...

Hva måtte du gi for ASIC-maskinen?
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Hvor? finner itj
Vis hele sitatet...
tok meg 2 sekunder på siden hans
http://bitmynt.no/kurs.pl
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
tok meg 2 sekunder på siden hans
http://bitmynt.no/kurs.pl
Vis hele sitatet...
Fant linken på faq sisste sprøsmål, var ikke så lett.

Skulle vært noen form for sitemap på siden hans.